Animals – ciąg dalszy

Witam kochane dzieci oraz rodziców. W tym tygodniu kontynuujemy temat zwierząt, powtórzymy te z poprzedniego tygodnia oraz rozszerzymy słownictwo o kolejne zwierzątka i nową super piosenkę 🙂

Zapraszam 🙂

Na początek zabawy dla przypomnienia słówek:

Słówka do przypomnienia:

  • elephant (elefent) – słoń;
  • kangaroo (kangaruu) – kangur;
  • monkey (mankij) – małpa;
  • penguin (pengłin) – pingwin;
  • snake (snejk) – wąż;
  • polar bear (polar beer) – niedźwiedź polarny
  • animals – zwierzęta
  1. Obrotowe karty.

Rodzic trzyma przed sobą karty obrazkowe, obrazkiem do siebie, następnie szybko obraca kartę według własnej osi, a dziecko ma za zadanie odgadnąć co się na niej znajduje.

Można oczywiście zamienić się z dzieckiem miejscami i to dziecko będzie obracać karty i sprawdzać czy rodzic dobrze odpowiada 🙂

2. Tower of words.

Świetna zabawa uwielbiana przez wszystkie dzieci i nie tylko 🙂

Drodzy rodzice, spytajcie dzieci o wieżę z kubeczków, one świetnie ją znają 🙂

Potrzebne będą kubeczki plastikowe i karty obrazkowe (jeśli ktoś nie ma drukarki mogą być narysowane przez dzieci lub wspólnie z rodzicami, ważne, żeby było wiadomo o jakie zwierzę chodzi).

Zaczynamy zabawę!

Ustawiamy jeden kubeczek do góry dnem, na nim ze stosu kart obrazkowych wybieramy jedną, nazywamy po angielsku i kładziemy na kubeczek, na to kolejny kubeczek, karta obrazkowa i wieża rośnie w oczach 🙂 Tylko uwaga, żeby się nie przewróciła ! 🙂 Kiedy uda Wam się już ułożyć ostatnie piętro możecie ją razem zdmuchnąć 🙂

A teraz zapraszam do nowych słówek:

  • frog – żaba
  • monkey (mankij) – małpka – to słowo już znacie, lecz będzie nam potrzebne w nowej piosence 🙂
  • toucan (tukan) – tukan
  • tiger (tajger) – tygrys

Zabawy na poznanie słówek :

  1. Dzieci zamieniają się w nauczycieli – pokazując kartę obrazkową, pytają rodziców : What is this? (Łat is dys? ) – Co to jest ? Rodzic odpowiada. Następnie można zamienić się rolami 🙂
  2. Jumping flash – rozkładamy karty obrazkowe, wybieramy do pomocy ulubioną maskotkę, która skacze po wybranej karcie i z każdym skokiem powtarza dane słowo, najpierw powoli i co raz szybciej, zachęcamy dziecko do powtarzania razem z maskotką. Później nasz puchaty przyjaciel może skakać po różnych kartach, a my wciąż powtarzamy z nim słowa 🙂

Nadszedł czas na nową piosenkę 🙂

Tekst piosenki:

Let’s take a walk in the jungle.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a frog!
We’re not afraid!

Let’s stomp.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a monkey!
We’re not afraid!

Let’s jump.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a toucan!
We’re not afraid!

Let’s skip.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a tiger!
RUN!

Tłumaczenie piosenki:

Wybierzmy się na spacer po dżungli.
Spacer po dżungli. Spacer po dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Spacer po dżungli. Spacer po dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki do przodu.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki w tył.
Stop. Słuchajcie. Co to jest?
To żaba!
Nie boimy się!

Tupnijmy.
Tupiemy w dżungli. Tupiemy w dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Tupiemy w dżungli. Tupiemy w dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki do przodu.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki w tył.
Stop. Słuchajcie. Co to jest?
To małpa!
Nie boimy się!

Skacz.
Skaczemy w dżungli. Skaczemy w dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Skaczemy w dżungli. Skaczemy w dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki do przodu.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki w tył.
Stop. Słuchajcie. Co to jest?
To tukan!
Nie boimy się!

Skaczmy.
Skaczemy w dżungli. Skaczemy w dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Skaczemy w dżungli. Skaczemy w dżungli. Nie boimy się. Nie boimy się.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki do przodu.
Jeden krok. Dwa kroki. Trzy kroki w tył.
Stop. Słuchajcie. Co to jest?
To tygrys!
Uciekamyyyy!

Na koniec załączam karty pracy.

  • Policz ile kroków trzeba zrobić, aby dojść do zwierzątek.
  • Pokoloruj i połącz zwierzęta z ich cieniami.

Dobrej zabawy 🙂

See you later Aligator 🙂

Pani Malwina 🙂