Rodzina 6

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 08.06.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry, dzieci!

Jesteście przygotowani na nowe zabawy?

Dzisiaj trochę poćwiczymy. Posłuchamy też historii budowy mostu w Londynie, o którym słyszeliście na poprzednich zajęciach. Zapraszam!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.


Physical activity

3-latki – Dzieci:

– utrwalają nazwy czynności w zabawie ruchowej Active Time 8

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.17)

– rozwijają sprawności rozumienia ze słuchu

– rozwijają sprawności manualne

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), flower (kwiat), bow tie (muszka),

right (prawa), left (lewa)

Active Time8

Walk,walk,walk! One, two, three! (przechadzaj się po pokoju i licz na palcach do trzech)

Stop! (zatrzymaj się)

Smell a flower! (udawaj, że wąchasz kwiatek, wykorzystaj obrazek/rekwizyt)

Walk,walk,walk! One, two, three! (przechadzaj się po pokoju i licz na palcach do trzech)

Stop! (zatrzymaj się)

Put on the bow tie! (udawaj, że zakładasz muszkę, wykorzystaj obrazek/rekwizyt)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

– flipbook – karty obrazkowe 40-45 – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=46

– karta pracy – nr 16 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf

Proponowane zabawy:

1.Zabawa ruchowa rozwijająca kompetencje rozumienia ze słuchu Active Time 8 – rodzicu, odtwórz nagranie, powtarzaj słowa nagrania , obrazuj ruchem jego treść i zachęć dziecko, by Cię naśladowało.

2,Zabawa manualna z kartą pracy nr 16 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na ilustrację i zapytaj kto się na niej znajduje – Look! Who is it? Yes, it’s mummy! And this? Yes, it’s daddyy!

Zwróć uwagę dziecka na brak kwiatka i muszki na ilustracji – Oh, dear! Where is the flower (the bow tie)? Let’s find it! Narysuj kontury brakujących rzeczy (kwiatek we włosach mamy, muszka na szyi taty) i powiedz – Here are they. A flower for mummy… and … a bow tie for daddy! Ready! Zachęć dziecko do pokolorowania dorysowanych rzeczy i domku elfów.

Na koniec zapytaj – Where is mummy (daddy)?Where is the flower (the bow tie/ the house)?

3.Zabawa muzyczno-ruchowa Rock, Scissors, Paper – rodzicu, odtwórz nagranie – linkhttps://youtu.be/edWvujH-SjQ , powtarzaj słowa nagrania , obrazuj ruchem jego treść i zachęć dziecko, by Cię naśladowało.

Utrwalaj schemat ciała (prawa i lewa strona) – prawa (right) i lewa (left). Wierzch dłoni dla odróżnienia stron możesz pomalować dwoma różnymi kolorami lub nałożyć na nie gumki w różnych kolorach lub zawiązać dwie różne wstążeczki, po uprzednim utrwaleniu z dzieckiem, jaki kolor kojarzy się z określoną stroną.

London Bridge

4- latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z rodziną i środkami transportu przy piosence Let’s go! https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo(I love BOO, poziom A+, CD 2.16)

– poznają nowe słownictwo w piosence London Bridge is Falling Down https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo(I love BOO, poziom A+, CD 2.17)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin), holiday (wakacje), bridge (most)

Let’s go!

Mummy, let’s go… by… boat!

Daddy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… train!

Mummy, let’s go… by… balloon!

Daddy, let’s go… by… balloon!

Mummy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… boat!

Mummy, let’s go… by… train!

London Bridge is Falling Down

London bridge is falling down, (poruszaj chustą (mostem) pomiędzy krzesłami w górę i w dół)

falling down, falling down,

London bridge is falling down,

Go by car! Go by train! Go by boat! (zachęć dziecko do przejeżdżania pod mostem, zmieniając sposób poruszania się) – powtórz 3 x

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards

flipbook – karty obrazkowe 17 i 44-46 (środki transportu)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=19

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=47

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=48

Proponowane zabawy:

1.Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową Let’s Go! (CD 2.16) – rodzicu, odtwórz nagranie – . zachęcaj dziecko do odgrywania treści nagrania i nazywania pojazdów, których głosy usłyszy –Listen! What’s that? A car (a train/a boat/ a balloon)? Yes!

Bierz udział w zabawie, udając, że przemieszczasz się za pomocą poszczególnych pojazdów razem z dzieckiem.

Następnie zaproponuj dziecku wcielenie się w odpowiednią rolę (mummy or daddy), odtwórz ponownie nagranie, tym razem dziecko naśladuje pojazd, którym porusza się wybrana przez nie osoba – Listen! It’s mummy (daddy) turn.

2.Zabawa ruchowarozwijająca sprawność mówienia Ball game – rodzicu, do zabawy wykorzystaj karty obrazkowe 17, 44-46 lub zabawki (car, train, boat) i piłkę – poproś dziecko o rozłożenie ich na podłodze- ……get the car ( the train/ the boat) for me, please. Put it on the floor, like this.

Następnie unieś piłkę i rozpocznij zdanie – 1,2,3 — go by … – zachęć dziecko, by złapało piłkę i dokończyło zdanie wypowiadając nazwę dowolnego środka transportu …car! Itd.powiedziało całe zdanie

Trudniejsza wersja zabawy – rzuć piłkę do dziecka i poproś, aby powiedziało całe zdanie (mów razem z nim) lub w razie potrzeby podpowiadaj – 1,2,3 — go by car (train, boat) !

3.Zabawa ruchowaLondon Bridge is Falling Down (CD 2.17) – rodzicu, odtwórz piosenkę i zachęć dziecko do naśladowania właściwych środków transportu. Zabawa identyczna , jak z poprzednich zajęć – tym razem dziecko przechodzi pod uniesionymi rękoma rodziców / starszego rodzeńtwa (jak pod mostem – Go under the bridge!Go by car (by train/ by boat) under the bridge!

W niespodziewanym momencie opuśćie ręce (most się zawalił ) i zatrzymajcie przejeżdżający pod nim pojazd – Stop! We’ve caught the car (the train/ the boat). Następnie poproś dziecko o opuszczenie pojazdu – Get out of the car. Get off the train ( the boat) . Kontynuuj zabawę do czasu zainteresowania nią przez dziecko.

4.Zabawa słuchowo – ruchowa – London Bridge is Falling Down – rodzicu, odtwórz nagranie w wersji DVD – w oparciu o załączony link https://youtu.be/JUke3Hnv8o4 . Wytłumacz dziecku historię budowy mostu z różnych materiałów. Zaśpiewajcie piosenkę wykorzystując gesty – up (do góry)/ down (na dół).

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak