Rodzina 7

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 10.06.2020 (środa)

Dzień dobry, dzieci!

Dzisiaj kończymy  zabawy związane z rodziną, przyrodą i pracami w ogrodzie. Przekonajmy się, co udało się zapamiętać – wykonajcie zadania  z kartami pracy.  Zapraszam do nowych zabaw. Jesteście gotowi ? Zaczynamy!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

Finger family

5-latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo w rymowance A flower. A bush. A tree. –  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.19)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają kompetencje koncentracji na zadaniu

– rozwijają sprawności manualne

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), baby (dziecko), sister (siostra), brother (brat), flower (kwiat), bush (krzew), tree (drzewo), pink (różowy), purple (fioletowy), green (zielony), family photo (zdjęcie rodzinne)

A flower. A bush. A tree

Magic, magic, 1, 2, 3!  (udawaj, że czarujesz, policz na palcach od jednego do trzech)

A flower. A bush. A tree.    (wskaż kolejno karty przedstawiające kwiat, krzew i drzewo)

Pink, purple, green.     (wskaż kolejno karty przedstawiające kwiat, krzew i drzewo)

Magic, magic, 1, 2, 3!  (udawaj, że czarujesz, policz na palcach od jednego do trzech)

A family photo! Say „cheese”! (udawaj, że trzymasz aparat fotograficzny i naciśnij spust migawki)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=60

minikarty 1-6 (kolory)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=3

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=4

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=6

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=8

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=10

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=12

flipbook – karty obrazkowe 50-58 –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=58

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=60

– kartą pracy nr 48 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf

Proponowane zabawy:

1.Zabawa słowno-ruchowa A flower. A bush. A tree. (CD 2.19)- rodzicu,  przypomnij dziecku słownictwo w oparciu o karty obrazkowe 55-58 – A flower. A bush. A tree. A family photo. Zwróć uwagę na kolory – A tree – what colour is it? Green!  Green! Green!  A flower –  what colour is it?  Pink! Pink! Pink!  A bush –  what colour is it?  Purple! Purple! Purple!

Odtwórz nagranie, obrazuj treść ruchem   i zachęcaj dziecko do naśladowania.

2. Zabawa relaksacyjna Show me! przy nagraniu Music Fun (CD1.10) – link- https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.19) – rodzicu,    

zachęć dziecko do odegrania roli kwiata, krzaku i szumiącego drzewa – Show me… a flower ( a  bush/ a tree). Odegraj te role sam –skul się na podłodze i powoli wyciągnij ręce do góry,

naśladując ruch  kwiatu otwierającego kielich i wyglądającego ku słońcu – Look! I’m a  small flower! Now you show me a flower!

Udawaj krzak, dotknij palcami podłogi i spróbuj zaokrąglić plecy – Look! Now I’m a  bush! Now you show me a  bush!

Wyciągnij całe ciało  w górę, stając na palcach i udawaj szumiące drzewo – Look! Now I’m  a  big tree! Now you show me  a  big tree!

Następnie wywołuj nazwy i zachęcaj dziecko do odgrywania właściwej roli.

3.Zabawa manualna Decorations – rodzicu, przygotuj kredki – zieloną, różową i fioletową – zapytaj dziecko o kolor –   What colour is it? Green ( Pink/ Purple)! Pefect! Now, draw …… dziecko odpowiada-  Tree! (Flower/Bush) Yes, you’re right!    

Utrwalaj kolor z odpowiednią rośliną. Wymień kolor i poproś dziecko o narysowanie, tego z czym kojarzy się kolor.

4.Zabawa z szablonem maskującym – karta pracy s. 48 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na kartę, zapytaj co się na niej znajduje –   Look! What’s this? Yes, a tree! What in the tree? Here?? It’s the mummy (the sister/ the daddy…the flower…) itd. 

Kiedy powtórzysz słownictwo, poproś dziecko, by  przyłożyło szablon do karty – Cover your tree, like this.  Pytaj, co się znajduje w małych i dużych okienkach, możesz też wymieniać ich kolory – Who’s in the big red circle? That’s right, this is mummy! And what’s in this small circle? Yes, it’s Boo.

5.Zabawa manipulacyjna Family circles z wykorzystaniem kukiełek z wyprawki – karta 8     i szablonu maskującego – rodzicu, poproś dziecko, by założyło kukiełki na paluszki we wskazanej przez Ciebie kolejności –  OK, put daddy on your finger… And now? Put baby on your finger ! Perfect! Itd.

Następnie zachęć dziecko, by wkładało właściwe kukiełki w okienka o odpowiednim kolorze – What colour’s that? Yes, blue! Put the daddy finger in the blue circle! Itd.

Możesz poprosić dziecko o wybieranie kolejnych kukiełek – …, who goes into the  orange circle now? The baby finger? OK!

Zachęć dziecko do machania kukiełkami  – witania się , a potem żegnania, kiedy będą już w okienkach – Say hello and wave, like this! Now, say bye-bye mummy!

Happy family gardening

6-latki – Dzieci:

– utrwalają  i poszerzają słownictwo związane z rozwojem roślin  w zabawie rytmiczno –ruchowej I Grow,Grow,Grow!https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO,   poziom B+, CD 2.19)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

– uczestniczą w proponowanych zabawach

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), grandma (babcia), grandpa (dziadek), garden (ogród), digging holes (kopanie dołków), planting seeds (sianie nasion), watering seeds (podlewanie nasion), picking flowers (zbieranie kwiatów), fly (mucha),  spider (pająk)

I Grow,Grow,Grow!

I’m a little seed…                                 (przykucnij, zwiń się w “kulkę”)

Hiding deep, deep, deep!                    (przykryj głowę rękami)

Flies come and go,                             (odgarnij od siebie muszki)

Spiders say “Hello!” (wędruj rozczapierzonymi palcami po podłodze, pomachaj na “Hello”)

Out come then sun!                     (zwróć twarz ku górze, narysuj palcem koło w powietrzu)

It is warm, warm, warm!              (przeciągnij się)

Down comes the rain…               (poruszaj palcami dłoni, jednocześnie przesuwając ręce w  powietrzu z góry na dół)      

And I grow, grow, grow!   

Up…   Up…       Up!  

And I grow, grow, grow!             (wyciągnij się ku górze)

A little seed no more!                 (pokręć głową)

I’m a flower, so tall!              (rozłóż ręce (to płatki), wyciągnij się ku górze, stając na palcach)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

flipbook – karty obrazkowe 59-67 (family, garden) –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=61

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=62

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=64

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=66

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=68

– flipbook – karty obrazkowe 68-69 (fly, spider) –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=70

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=71

– karta pracy s. 46 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf

– karta pracy s. 47 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf

– karta pracy s. 48 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf

– wyprawka – karta nr 6

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_wypr/mobile/index.html#p=13

Proponowane zabawy:

1.Zabawa rytmiczno –ruchowa I Grow,Grow,Grow! (CD 2.19) – rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj ruchem jego treść razem z dzieckiem. Powtórz 2 razy. Zachęć dziecko do powtarzania sów.

Wykorzystaj elementy wyprawki – karta 6.

2.Zabawa manualna  – praca z kartą pracy s. 46 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na kartę, zapytaj, co się na niej znajduje , a czego brakuje  – Look, what is this? A Little seed! Uh-oh!   Something is missing from the pictures! What is missing, do you remem ber? Well done, now, listen and put the stickers! Odtwórz nagranie  I Grow,Grow,Grow! (CD 2.19), zatrzymuj w odpowiednich miejscach  i zachęć dziecko , by przykleiło właściwą naklejkę w odpowiednim miejscu na karcie.  Pomagaj wykonać zadanie – What‘s missing from the picture? The fly (the spider/the sun/….)! Find the sticker!

Po skończonej pracy ponownie odtwórz nagranie, poproś dziecko o wskazywanie właściwych obrazków – Great, now listen and point to the right Picture!

3.Zabawa tematyczna Dig, plant, water utrwalająca słownictwo i rozwijająca  sprawności rozumienia ze słuchu z wykorzystaniem elementów wyprawki – karta 6.

Upewnij się, czy dziecko trzyma (nasionko, konewkę i kwiat) – Have you Got  the little seed (the catering can/ the flower)? Show me the seed (the catering can/ the flower)! The seed (the catering can/ the flower) – up!

Zachęć je do obrazowania za pomocą elementów wyprawki opisywanych przez Ciebie czynności – We are digging holes now. Digging, digging, digging  holes! What now? Look at mee, I’m planting seeds (wate ring seeds/picking the flower)!

Następnie pokaż jedną z czynności  i zapytaj dziecko o nazwę czynności – What am I doing? Yes, I’m watering the seeds! So now I’m watering seeds!

4.Zabawa rozwijająca koncentrację i spostrzegawczość  – praca z kartą pracy s. 47– rodzicu, zwróć uwagę dziecka na pierwszą ilustrację i omów, co się na niej znajduje  – Who’s there in this picture? What is she/He doing? How many flowers (flies/spiders) are there?

Skieruj uwagę dziecka na drugą ilustrację, omów, co się na niej znajduje, podobnie jak w przypadku  pierwszego obrazka. Zachęć dziecko, by  na drugim obrazku zaznaczyło te elementy, którymi rózni się od pierwszego – Now look at the other picture, here. Are the picture the same? Is anything different? Can you see what’s different? Is Daddy Boo digging holes (…) ? No, he isn’t! What is he doing? That’s right! He’s pic king flowers! Circle! Count the flies (spiders). How many are they? There are more! How many more? Circle them!

5.Zabawa z szablonem maskującym – karta pracy s. 48– rodzicu, zwróć uwagę dziecka na kartę, zapytaj co się na niej znajduje –   Look! What is it?/ Who is it?, włącz nagranie  Listening Activity 9  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B+, CD 2.20)

Zachęć dziecko do odsłuchania  nagrania i narysowania linii łączących  postacie z wykonywanymi przez nie czynnościami – What is Mummy Boo doing? Listen and match!. Zatrzymuj nagranie po wypowiedzi każdej z postaci , aby dziecko miało czas na wykonanie zadania.

Kiedy dziecko skończy zadanie, poproś je, by  przyłożyło szablon do karty i powiedziało, co  się znajduje w  okienkach – Put the masking template on the tree now, like this. Great!  What is there in the triangle (sguare/…)? Itd

Następnie zachęć dziecko, by otoczyło wyrazy znajdujące sie na pniu drzewa pętlami  w kolorach odpowiadających kolorom ramek z szablonu – Where is Mummy Boo?  Yes, In the brown triangle! Circle „mummy” brown, like this!

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online.

Źródła:

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak