Wakacje

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 29.06.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry, dzieci!

Lato już przyszło. Chociaż tego nie widać, bo za oknem pada deszcz , a słoneczko schowało się za chmurami. Letni czas, to czas WAKACJI. Z tej okazji życzę Wam słonecznych i udanych, a przede wszystkim bezpiecznych wakacji. Odpoczywajcie i dobrze się bawcie.

Wszystkim 6-latkom życzę ponadto powodzenia w szkole.

Dzisiaj, już ostatni raz zapraszam do zabaw z językiem angielskim. Niechaj proponowana piosenka będzie z Wami przez całe lato. Spróbujcie poćwiczyć pakowanie się przed wyjazdem na wakacje i zobaczcie, jak można się bawić na plaży. Wykonajcie też własny kolorowy piasek.

Zapraszam do zabawy!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

5-latki i 6- latki – Dzieci:

– utrwalają i rozwijają słownictwo związane z latem w zabawie przy piosence Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

– rozwijają kreatywność

– uczą się koncentracji i cierpliwości

Kluczowe słownictwo:

sun (słońce), shine (świeć), shine down on me (świeć na mnie), four (4), five (5), six (6), seven (7), eight (8), nine (9), ten (10), yellow (żółty), light blue (jasno niebieski), purple (fioletowy), green (zielony), orange (pomarańczowy), white (biały), pink (różowy)

Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun. pomachaj na powitanie słońca w stronę nieba, naśladuj świecące słońce trzymając ręce w górze, otwierając i zamykając dłonie i wskaż na siebie

Please shine down on me.

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

Hiding behind the tree.

These little children are asking you,

To please come out so we can play with you.

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

Please shine down on me.

Shine down on me, shine, shine, shine.

Shine down on me, shine, shine, shine.

Shine down on me, shine, shine, shine.

Shine down on me.

Mr. Sun, Mr. Sun, Mr. Golden Sun.

(naśladuj świecące słońce trzymając ręce w górze, otwierając i zamykając dłonie, następnie wskaż na siebie)

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

Please shine down on me.

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

Hiding behind the tree.

These little children are asking you, T

o please come out so we can play with you.

Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.

Please shine down on,

Please shine down on,

Please shine down on me. (naśladuj świecące słońce trzymając ręce w górze, otwierając i zamykając dłonie, następnie wskaż na siebie)

Proponowane zabawy:

1.Zabawa przy piosence Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun – rodzicu,odtwórz piosenkę, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem treść nagrania – pomachaj na powitanie słońca w stronę nieba, naśladuj świecące słońce trzymając ręce w górze, otwierając i zamykając dłonie, wskaż na siebie

Zachęć dziecko do wykonywania właściwych gestów i powtarzania refrenu:

Shine down on me, shine, shine, shine.

Shine down on me, shine, shine, shine.

Shine down on me, shine, shine, shine.

Shine down on me. Mr. Sun, Mr. Sun, Mr. Golden Sun.

Powtórz kilka razy. Utrwalaj tekst refrenu.

Link do piosenki (DVD) – https://youtu.be/hlzvrEfyL2Y (Kids Songs | Super Simple Songs)

2.Zabawa Packing for holidays – rodzicu, oglądnij z dzieckiem film o dziewczynce imieniem Elly. Elly pakuje się na wakacje. Ale ma zbyt dużo rzeczy. Zobaczcie, co che zabrać ze sobą i czy jej się to uda.Pomyślcie, czy to wszystko co chce ze sobą zabrać będzie jej potrzebne.

Rodzicu, po oglądnięciu filmu przygotuj różne przedmioty i poproś dziecko o wybranie niezbędnych przedmiotów na planowany wyjazd i zapakowanie walizki/plecaka.

Link do filmu – https://youtu.be/LKlm2p1sjoA Elly Packs for her Holiday!

3.Rodzicu, oglądnij z dzieckiem film Elly goes to The Beach – Builds a Sandcastle – o dziewczynce imieniem Elly. Elly spędza wakacje na plaży. Spójrzcie, jakie rzeczy tam znajduje i jak spędza czas.

Link do filmu – https://youtu.be/RZO0wcs7HYw

4.Praca twórcza Sand art with salt. Zapraszam Was do wykonania kolorowego piasku.

Mam na dzieję, że będzie to świetna zabawa na letni dzień.

Produkty są tanie. Wykonanie może spowodować trochę bałaganu, zatem jeśli to możliwe proszę wykonajcie go na zewnątrz.

Rodzicu, przygotuj niezbędne produkty – drobną sól kuchenną, kolorową kredę, tarkę, woreczki foliowe (tyle woreczków ile kolorów warstw) , przezroczysty szklany pojemnik. Wspieraj dziecko w trakcie pracy.

Sposób przygotowania:

– kredę zetrzyj na drobnej tarce – bezpośrednio do woreczka lub na pergaminie(ok 1/2 kredy), każdy kolor do osobnego woreczka lub na osobny arkusz pergaminu

– dodaj filiżankę soli – do każdego koloru kredy, wymieszaj, aby uzyskać pożądany kolor „piasku” – dosyp soli lub kredy

– wsyp kolorowy „piasek” do pojemnika, rozłóż warstwę palcem lub ołówkiem

– następnie wsyp kolejną warstwę „piasku”,układaj go warstwami wg własnego pomysłu, itd. do wypełnienia pojemnika.

W ten sposób wykonaliście kolorową dekorację własnego pomieszczenia.

Po powrocie z wakacji można umieścić na tym „piasku” przywiezione z wakacji muszelki czy kamyczki. Wtedy będą przypominały o wakacjach i umilały czas oczekiwania na kolejne.

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

– piosenka, zdjęcie, filmy – internet

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak