„Emocje”

Cel ogólny zajęć:

  • rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi,

Cele szczegółowe zajęć:

  • dziecko, zna sposoby porozumiewania się,
  •  wyraża emocje gestem i ruchem

Metody pracy:

  • Rozmowa, działanie

Formy pracy:

indywidualna

Środki dydaktyczne:. treść opowiadania, ilustracje do opowiadania, kartony, kredki, klej, flamastry, nożyczki, papier

Przebieg zajęcia:

1. Powitanie wg „Pedagogiki zabawy”- Klanza

                       Witam Cię

                       Zaczynamy już czas

                       Jestem ja, jesteś ty

                       Raz, dwa, trzy.

,,Radość życia” Rodzic czyta dziecku treść wiersza



Życie pełne jest niespodzianek,
nie wiemy, co przyniesie kolejny poranek.

Nieważne, jaka jest dzisiaj pogoda
ani jak piękna Twoja uroda.

Ciesz się z każdego promyka słonka,
szumu wiatru, pięknych kwiatów i śpiewu skowronka.

Wiosną z motylka, co usiadł na kwiatku,
a zimą z białych, śniegowych płatków.

I chociaż czasem Ci idzie pod górkę,
powieje wiaterek i przegoni tę chmurkę.

Znów uśmiech na Twojej buzi zagości,
wróci dobry humor i znikną Twe złości.

Proszę aby dziecko spośród buziek wybrało radość.

3.  ,,Zabawy z partnerem” w parach według metody ruchu rozwijającego W. Sherborne.

Rodzic i dziecko

  • „Lustro”- dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie, rodzic wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy,  dziecko naśladuje jego ruchy- zmiana ról. 
  • Dziecko leży na podłodze, drugie turla go w różne strony – zmiana ról.
  • Dziecko siedzą na podłodze w siadzie prostym, opiera się plecami o rodzica,  pchają plecami – zmiana ról.
  •  „ Prowadzenie ślepca” – dziecko ma zamknięte oczy, rodzic prowadzi go po pokoju – zmiana ról. 
  • ( Bogdanowicz M., Kisiel B., Przesnyka M.)

4.Zabawa „Masażyk”

Rodzic i dziecko. Na plecach dziecka rodzic „rysuje” treść recytowanego przez rodzica wierszyka.

          Stolarz młotkiem stuka (stukanie pięścią)

          Lekarz w plecy stuka (delikatne pukanie palcami)

          Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

          Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

          Rolnik grabi siano (grabienie palcami obu rąk z góry na dół)

          Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

          I ja też pracuję (wskazanie na siebie)

          Obrazek rysuję (dowolny rysunek palcami na plecach partnera).

Ewelina Narwojsz