Nauczanie zdalne 12.04.21r.

Dzień dobry kochane Żabki 😊

Jak Wam minął weekend? Pewnie wykorzystaliście piękną pogodę i spędziliście trochę czasu na świeżym powietrzu…i  świetnie się bawiliście?

Dziś zapraszam Was i Waszych rodziców do wspólnych zabaw związanych z tematyką tygodnia, jaką jest „Wiosna w ogródku”.

1. Na dobry początek proponuję Wam zabawę „ Zgadnij, jaki przedmiot zmienił miejsce” . Jest to uwielbiana przez Was zabawa … w której jesteście mistrzami😊 Możecie pobawić się w nią z Waszymi rodzicami i sprawdzić jak Wam pójdzie wspólne odgadywanie, odkrywanie przedmiotów, które się skryły. Dla przypomnienia w zabawie tej chodzi o to, by ułożyć obok siebie przed dzieckiem kilka przedmiotów z otoczenia (może to być długopis, klucz, cukierek, łyżka lub jakieś inne przedmioty, które znajdują się pod ręką), a następnie poprosić dziecko, by zamknęło oczy i w tym czasie schować jeden przedmiot pod miską, garnkiem czy pudełkiem. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, którego przedmiotu brakuje…Możecie zamieniać się rolami i naprzemiennie chować i odgadywać przedmioty.

2. Kolejno zapraszam Waszych rodziców do tego, aby przeczytali Wam drogie Żabki wiersz Jana Brzechwy „ Wiosenne porządki”– wy skupcie się i posłuchajcie o czym on jest, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań.

Jan Brzechwa „Wiosenne porządki”

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,

wyszła w prawdzie troszeczkę zaspana,

lecz zajrzała we wszystkie zakątki:

– Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,

poodkurzał mchy i liście.

Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek

powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,

myją ziemię ranną rosą,

chmury, płynąc po błękicie,

urządziły wielkie mycie,

a obłoki miękką szmatką

polerują słońce gładko,

aż się dziwią wszystkie dzieci,

że tak w niebie ładnie świeci.

Bocian w górę poszybował,

tęczę barwnie wymalował,

a żurawie i skowronki

posypały kwieciem łąki,

posypały klomby, grządki

i skończyły się porządki.

Teraz spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Kto zarządził wiosenne porządki? (wiosna)
  • Kto powymiatał liście, mchy i brudny śnieżek? (wietrzyk)
  • Jakie ptaki (będące zwiastunami wiosny) pojawiły się w wierszu? ( bociany, żurawie, skowronki)
  • Jakie Wy macie pomysły na wiosenne porządki?

3. Zapraszam Was również do wysłuchania piosenki pt. „ W naszym ogródeczku”. Może wspólnie z rodzicami spróbujecie nauczyć się tej piosenki? Może  poruszacie się w rytm piosenki, poklaszczecie, spróbujecie pograć na „domowych instrumentach” ( łyżki, garnki, kredki, klocki)? Spójrzcie na obrazki pojawiające się na ekranie podczas słuchania piosenki i spróbujcie opowiedzieć, w jaki sposób możemy robić wiosenne porządki w ogrodzie.

Piosenka „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki,

zrobimy porządki,

zrobimy porządki.

Wygrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki,

przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię

wsiejemy nasionka,

wsiejemy nasionka,

wsiejemy nasionka.

Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,

na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni

i wszystko odmieni i wszystko odmieni.

W naszym ogródeczku grządki zazieleni,

grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

Na dziś kochani to wszystko. Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście 🙂

„Do zobaczenia” w kolejnych dniach!

Pozdrawiam Was serdecznie moje Żabki

Pani Ewelina

Źródło: www.wiersze.juniora.pl

             www. youtube.com