Zdalne nauczanie 16.04.21r. (piątek)

Witajcie kochani w ten piątkowy poranek!

Ciekawa jestem, jak się dziś czujecie? Co robiliście wczoraj? Czy uczestniczyliście w naszych zabawach? Czy udało się Wam je wszystkie wykonać?

Mam nadzieję, że  czujecie się dobrze i macie siłę, energię do naszego wspólnego działania.  Zatem…gotowi?  Zaczynamy!

1. Na początek przedstawię Wam obrazek, na którym znajdują się przedmioty, których potrzebuje do swojej pracy ogrodnik, czyli osoba, która zajmuje się pielęgnacją i uprawą  roślin w ogrodzie.

Źródło: www.pixabay.com

Spójrzcie na obrazek i spróbujcie sami bądź z pomocą rodziców:

  • nazwać przedstawione  przedmioty (np. taczka, łopata, grabie, kosiarka, pazurki ogrodnicze, wąż, rękawice, kosiarka, konewka),
  • wybierzcie sobie 4 przedmioty i podzielcie ich nazwy na sylaby, spróbujcie powiedzieć, ile było sylab np.

ta- czka (2 sylaby),  gra-bie  (2 sylaby), ło-pa-ta (3 sylaby),             

ko-siar-ka (3 sylaby), pa-zur-ki (3 sylaby), wąż (1 sylaba),

rę-ka-wi-ce (4 sylaby), ko-siar-ka (3 sylaby), ko-new-ka (3 sylaby)

  • spróbujcie policzyć na obrazku wszystkie przedmioty, narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie ( ile ich jest – 9?)

2. Teraz mam dla Was do rozwiązania kilka wiosennych zagadek.

Ciekawa jestem, czy będziecie znali na nie odpowiedzi. Spróbujmy…

Co to jest?

Ta maszyna o każdej porze

skosić trawę nam pomoże.    (kosiarka)

Zwykle pozwijany, do pracy gotowy,

podlewa ogródek nasz… (wąż ogrodowy)

Ma tylko jedno koło,

lecz za to rączki dwie.

Przydatna, gdy liście,

ktoś właśnie wywieźć chce. (taczka)

Roślinami się zajmuje,

codziennie je pielęgnuje. (ogrodnik)

3. A teraz kochane Żabki czas na wiosenne porządki…w Waszym pokoju 😊

Zabawa matematyczna „ Sprzątamy zabawki – czas na porządki!

Rodzicu poproś dziecko, by ustawiło na półkach zabawki, np. misie i samochody (lalki). Na pierwszej półce będą cztery misie, na drugiej tyle samo samochodów (lalek), co misiów (też cztery). Jeśli może, niech na kolejnej półce zgromadzi pięć piłek. Zapytaj, gdzie jest więcej zabawek.

4. Kolejna propozycja jest to zabawa  plastyczna. Otóż zapraszam Was Żabki do wykonania pracy plastycznej. Mam nadzieję, że każde z Was ma w domu farby, ponieważ będą nam potrzebne. Stworzymy piękne wiosenne kwiaty – tulipany.

Poniżej przedstawiam  dwa zdjęcia, na których widać, w jaki sposób należy je wykonać. Dzieci mogą sobie wybrać jedną z propozycji, albo jeśli mają ochotę mogą wykonać obie.

www.pinterest.com
www.pinterest.com

Propozycja 1.

Rodzicu przetnij proszę dziecku ziemniaka na pół i nożykiem wytnij w ziemniaku wzór tulipana. Następnie dziecko niech macza w farbie wycięty wzór lub maluje go pędzlem maczanym w farbie. Na koniec dziecko stempluje, odbija wzór z ziemniaka na kartce papieru i tworzy własne kompozycje.

Propozycja 2.

Rodzicu użycz dziecku widelce i niech dziecko macza je w farbie, maluje pędzlem, a następnie niech odbija na kartce.

5. Podczas wykonywania pracy plastycznej dzieci mogą słuchać utworu „Cztery pory roku- Wiosna” A. Vivaldi

6. Na koniec drogie Żabki proponuję wiosenną grę edukacyjną on-line

https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/wiosna/

Dziś już kończymy naszą zabawę.

Życzę Wam oraz Waszym rodzicom miłego i słonecznego weekendu!

Do zobaczenia w poniedziałek! – Już w przedszkolu 🙂

Pozdrawiam cieplutko 🙂

Pani Ewelina

Źródła:

  • Bomba A., Kluska D., Michta I., Vademecum przedszkolnych zabaw. Zagadki – zbiór zagadek dla dzieci w wieku przedszkolnym, CEBP, Kraków 2020
  • Jaworska M., Jędrzejewska M., Nawrocka K., Dziecinnie prosta matematyka, Fundacja mBanku, Warszawa 2019

           www.pixabay.com

           www.pinterest.com

           www.youtube.com

          www.eduzabawy.com