Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Cele:

– rozwijanie percepcji wzrokowej,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– utrwalenie nazw zwierząt egzotycznych,

– rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10. oraz posługiwania się liczebnikami głównymi,

– doskonalenie umiejętności określania kierunków i stronności w schemacie ciała,

– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki

Przebieg:

1. Zabawa „Poparuj skarpetki”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/skarpetki.pdf

Połącz linią w pary takie same skarpetki, każdą parę innym kolorem kredki. Pokoloruj skarpetki.

2. Zabawa „Zwierzęta i ich cienie”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/zwierzęta-i-ich-cienie.pdf

Nazwij zwierzęta przedstawione na karcie pracy. Połącz zwierzęta z ich cieniami.

3. Zabawa matematyczna „Kostki”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/kostki.pdf

Narysuj na pustych kostkach tyle oczek, aby po dodaniu do oczek z sąsiedniej kostki otrzymać liczbę, którą wskazuje cyfra przed kostkami.

4. Zabawa „Strzałki”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/strzałki.pdf

W którą stronę skierowana jest żółta strzałka?

W którą stronę skierowana jest strzałka niebieska?

Unieś do góry lewą rękę.

Wysuń do przodu prawą stopę.

Pokaż lewe oko.

Złap się za lewe ucho.

Pokoloruj strzałki odpowiednimi kolorami.

5. Zabawa grafomotoryczna „Rysuj po śladzie”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/szlaczki.pdf

Kreśl szlaczki dokładnie po śladzie, bez wychodzenia poza linie. Postaraj się nie odrywać ołówka od kartki.

Pokoloruj dinozaury.

Renata Hływa

Źródło:

pl.pinterest.com