Zdalne nauczanie – Czwartek 02.04

Dzień dobry dzieci przed nami kolejny dzień. Na dworze robi się  coraz cieplej a my niestety musimy zostać w domu ale nie martwcie się przygotowałyśmy dla Was kilka fajnych zadań żebyście się nie nudzili 🙂

1. Ostatnio ćwiczyliśmy całe ciało , a dzisiaj chciałybyśmy abyście poćwiczyły swój języczek

2. W następnym zadaniu nauczymy się nowej piosenki  „Wiosna” – próbujcie ją zaśpiewać ,możecie nawet ilustrować słowa piosenki  ruchem. https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

1.Tam daleko, gdzie wysoka sosna,

maszeruje mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki,

i jeden warkoczyk krótki.

Ref: Maszeruje wiosna, a ptaki w około,

lecą i świergocą, głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy do góry wznosi, zielenieje świat.

2.Nosi wiosna, dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę.

Chętnie żuje gumę i robi balony,

a z nich każdy jest zielony.

3.Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas,

każda trawka, chce być już zielona.

Gdybyś zapomniała, inna drogą poszła,

zima by została groźna.

3. Zabawa muzyczno-ruchowa.

Ślimaczki poproście rodziców aby w kilku miejscach na podłodze położyli kolorowe kółka z papieru. ( to będą nasze kwiatki) A Wy udawajcie że zamieniacie się w pszczółki „Owady” waszym zadaniem będzie „fruwać” przy akompaniamencie muzyki.( możecie pobawić się do melodii “wiosna”) Gdy muzyka cichnie ( Tu prośba do rodziców by ściszali i pogłaśniali muzykę) pszczółki zatrzymują się przy wybranym kwiatku „ zapylają”. 

4. Usiądźcie sobie wygodnie na dywanie . Pobawimy się w naśladowanie odgłosów. Gotowi , zaczynamy

1. klekot bociana ( kle, kle, kle)

2. rechotanie żab ( rech, rech, rech)

3. bzyczenie komara ( bzzzzz, bzzzzzz, bzzzzz) 

4. śpiew skowronka ( ćwir, ćwir ćwir)

5. odgłos burzy. ( bach, bach bach)

możecie teraz wymyślić swoje odgłosy wiosny -wiemy że wam się uda

5.Na zakończenie dzisiejszych zrobimy sobie  ćwiczenie wyciszające i odreagowujące.

A więc siadamy na dywanie ustawiamy się w pozycji przysiadu unosząc się coraz wyżej, a na końcu wysoko wyskakują w górę. Ruchom tym towarzyszy płynne i długie wymawianie głoski „o” – od bardzo cichego, poprzez stopniowe zgłośnienie, aż do jak najgłośniejszego wykrzyczenia słowa „hej!”. Ćwiczenie powtórzcie kilka razy

Pozdrawiamy i dziękujemy za wspólna zabawę p. Ewelina , p. Agnieszka