Rodzina 4

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 01.06.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry, dzieci!

Kontynuujemy naszą podróż z rodziną! Jesteście gotowi na dobrą zabawę? Zapraszam!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

family

3-latki – Dzieci:

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), flower (kwiat), bow tie (muszka)

The Family Flash!

Mummy, mummy, mummy! Hey, hey! (popraw ręką fryzurę, podskocz)

Daddy, daddy, daddy! Hooray! (pręż muskuły, podskocz)

A family, a family, a family! Hey, hey! (przytulcie się, podskocz)

A house, a house, a house! Hooray! (zrób z rąk trójkątny dach nad głową)

Mummy, Daddy, You and Me

Mummy, daddy, (popraw fryzurę, pręż muskuły)

You and Me! (wskaż dziecko, a potem siebie)

A family, a family! (przytul dziecko)

Mummy, daddy, (popraw fryzurę, pręż muskuły)

You and Me! (wskaż dziecko, a potem siebie)

In the house, (zrób nad głową trójkątny „dach”)

1, 2, 3! (policz na palcach do trzech)

A family, a family! (przytul dziecko)

In the house! (zrób nad głową trójkątny „dach”)

A family! (przytul dziecko)

Story 8

Boo: Oh, a present, a present! For me?

Lilly: No, Boo. It’s for mummy.

Boo: Mhm… Oh, a present, a present! For me?

Max: No, Boo. It’s for daddy.

Boo: Mhm.

Boo: Where is mummy? Where is daddy?

Max: In the house. Shh…

Max, Lilly, Boo: Knock, knock, knock!

Mummy, Daddy: Oh, hello Max and Lilly! Hello Boo!

Lilly: For you, mummy!

Max: For you, daddy!

Mummy, Daddy: Oh, dear! Presents!

Boo: Presents! Presents!

Mummy: Oh, a flower! Thank you!

Daddy: Oh, a bow tie! Thank you!

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

– flipbook – karty obrazkowe 40-45 – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=46

– karty pracy – str. 15

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp/mobile/index.html#p=30

Proponowane zabawy:

  1. Zabawa rytmiczno-słowna przy piosence The Family Flash! (CD 2.13) – Odtwórz utwór. Wskazuj razem z dzieckiem właściwe karty zachęcając je do powtarzania słów i wykonywania gestów.
  2. Zabawa utrwalająca słownictwo Express Flash!: Pokaż dziecku karty obrazkowe (40-43), zachęcając, by je nazywało: What is it? (Co to jest?) Pokaż dziecku karty 44-45 i kilkakrotnie głośno zawołaj ich nazwy, zachęcając dziecko, by Cię naśladowało: A flower, a flower, a flower! A bow tie, a bow tie, a bow tie! Powtórz kolejno nazwy wszystkich kart, utrwalając je jeszcze 2-3 razy.
  3. Zabawa słuchowa: Odtwórz nagranie Story 8 (CD 2.16) i zachęć dziecko do posłuchania historyjki. W trakcie słuchania obrazuj treść historyjki ruchem i powtarzaj kluczowe słowa i zwroty.
  4. Zabawa muzyczno-ruchowa Mummy, Daddy, You and Me!: Rozłóż karty obrazkowe w widocznym dla dziecka miejscu, jednocześnie powtarzając ich nazwy. Odtwórz piosenkę (CD 2.14). Zachęcaj dziecko do obrazowania treści piosenki ruchem i gestem, a w razie potrzeby wskazuj właściwe karty obrazkowe.
  5. Zabawa manualna – karty pracy (str. 15): Zachęć dziecko, by wskazało właściwe postaci na karcie: Where is Max (Lilly / mummy / daddy)? Here! Well done! It’s a family! Zachęć dziecko, by zaprowadziło elfy do ich domu, prowadząc linię od każdej postaci: Where is the elves’ house? Yes! It’s here! Take Max (Lilly / mummy / daddy) to the house!
Let’s go…by… baloon

4- latki – Dzieci:

  • utrwalają słownictwo związane z rodziną i środkami transportu przy piosence Let’s go! https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo(I love BOO, poziom A+, CD 2.16)
  • rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
  • uczestniczą w zabawach głosowych, ruchowych i manipulacyjnych

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin), holiday (wakacje)

Let’s go!

Mummy, let’s go… by… boat!

Daddy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… train!

Mummy, let’s go… by… balloon!

Daddy, let’s go… by… balloon!

Mummy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… boat!

Mummy, let’s go… by… train!

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards

flipbook – karty obrazkowe 17 i 42-47 (rodzina i środki transportu)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=18

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=48

Proponowane zabawy:

  1. Zabawa głosowo-ruchowa Point!: Rozmieść karty obrazkowe (42-47) w różnych miejscach pokoju, jednocześnie wymawiając ich nazwy. Zachęć dziecko, by maszerowało po pokoju, a po chwili zawołaj, by się zatrzymało: Turn left! (Skręć w lewo) Now march, march, march to the music!… Stop! (Teraz maszeruj w rytm muzyki…Stop!). Poproś dziecko, by wskazało odpowiednią kartę Point to mummy (the car/the train/…)!
  2. Zabawa ruchowa z elementami pantomimy Guess what!: Weź jedną z kart obrazkowych (17, 42-47) i spróbuj ją przedstawić za pomocą gestów. Zachęć dziecko do zgadywania, i pochwal, gdy poda poprawną odpowiedź Correct / Well done / Good job. Następnie zamień się z dzieckiem rolami i zachęć je do odgrywania wylosowanej karty.
  3. Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową Let’s go!: Odtwórz utwór (CD 2.16). Zachęcaj dziecko do odgrywania treści nagrania i nazywania pojazdów, których głosy usłyszy Listen! What’s that? A car (a train/a boat/ a balloon)? Yes! Bierz udział w zabawie, udając, że przemieszczasz się za pomocą poszczególnych pojazdów razem z dzieckiem.
  4. Zabawa manipulacyjna Puzzle time: Przed zabawą: powiel karty obrazkowe (17, 42-47) i potnij na kilka kawałków, by powstały puzzle. Wysyp przed dzieckiem puzzle z kart obrazkowych i poproś, by ułożyło je w całość. Zadawaj przy tym pytania What is that? Is it a car (a boat/a train/…)? Powtórz zabawę zachęcając dziecko do układania kolejnych obrazków z puzzli.

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

Opracowała praktykantka: Adrianna Działkowska

Opiekun praktyki: Ewa Jezierska-Woźniak