Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową

Cele:

– rozwijanie percepcji wzrokowej,

– doskonalenie umiejętności przeliczania elementów posługując się liczebnikami głównymi,

– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,

– utrwalanie nazw figur geometrycznych oraz kolorów,

– doskonalenie umiejętności wycinania nożyczkami po linii kolistej,

– doskonalenie umiejętności układania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– rozwijanie koncentracji uwagi.

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, kredki, nożyczki, ołówek

Przebieg:

1. Zabawa „Znajdź cyfrę 3”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/cyfra-3.pdf

Pokoloruj wszystkie cyfry 3 wśród rozsypanki cyfrowej.

Policz wszystkie cyferki, które pokolorowałaś/-eś.

2. Zabawa „Trójkąty”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/trókąty.pdf

Przyjrzyj się figurom geometrycznym przedstawionym na karcie pracy. Jak one się nazywają? Czy są takie same? Czym się różnią?

Pokoloruj figury według podanego wzoru.

Policz trójkąty, które pokolorowałaś/-eś na czerwono i napisz ich liczbę przy czerwonym trójkącie na górze karty pracy.

Policz trójkąty, które pokolorowałaś/-eś na żółto i napisz ich liczbę przy żółtym trójkącie na górze karty pracy.

Porównaj liczby i wpisz odpowiedni znak miedzy nimi.

3. Zabawa „Koła”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/koła.pdf

Jakie figury geometryczne widzisz na karcie pracy? Nazwij je.

Czy są one jednakowe?

Narysuj ich kształty po śladzie zgodnie z podanymi kolorami. W jakich kolorach kredki będą Tobie potrzebne?

Wytnij koła nożyczkami.

Ułóż wycięte koła od najmniejszego do największego.

4. Zabawa „Literki”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/litery.pdf

Pokoloruj w danym szeregu okienka z tymi literkami, które wskazane są w żółtym okienku przed tym szeregiem.

5. Zabawa „Narysuj szlaczek”

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/06/wężyk.pdf

Narysuj szlaczki według podanego wzoru, najpierw po śladzie, bez odrywania ołówka od kartki, a potem samodzielnie.

Powodzenia 😉

Renata Hływa

Źródło:

pl.pinterest.com