Zdalne nauczanie – środa 15 kwiecień.

Dzień dobry kochane dzieci. Popatrzcie za okno …… i co widzicie??? Właśnie taki jest obecny miesiąc KWIECIEŃ. Przypomnijcie sobie jaka w tamtym tygodniu była piękna słoneczna pogoda, a jaka jest teraz.

1.Opowiedzcie w kilku zdaniach swoim rodzicom na temat obecnej pogody i tej która była w tamtym tygodniu (czym się różniły? )

2.Tak jak sami zauważyliście, że KWIECIEŃ jest miesiącem w którym pogoda jest bardzo zmienna, dlatego przygotowałyśmy dla Was POLSKIE PRZYSŁOWIA LUDOWE O KWIETNIU:

Kwiecień, plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.

Kiedy w kwietniu słonko grzeje, wtedy rolnik nie zbiednieje.

Ciepły kwiecień, mokry maj, będzie żytko jako gaj.

Pogody kwietniowe – słoty majowe.

Deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie dużo.

Gdyby w kwietniu nie padało, to owoców będzie mało.

Kwiecień co deszczem rosi, wiele owoców przynosi.

Jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką.

Choć i w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje.

Jeśli w kwietniu pszczoły latają, to długie chłody się zapowiadają.

Jeśli w kwietniu posuszy, nic się w polu nie ruszy.

Gdy kwiecień wilgotny, obiecuje rok stokrotny.

  • Bardzo, proszę by każde dziecko wybrało sobie jedno przysłowie i zapamiętało je powtarzając kilka razy.

3.Teraz trochę ruchu Żabki- przygotujcie się do zabawy wraz z bohaterami teledysku:

4. Dobrze kochani troszkę się rozluźniliście……. to teraz…. zapraszamy do wysłuchania pewnego opowiadania: Bardzo prosimy rodziców o wolne odczytanie tak by dzieci mogły odpowiedzieć na poniższe pytania pod tekstem.

,,Niespodzianka biedronki” A.Sójka

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. Ana łące pod kwiatkiem żyła biedronka .Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała jedna pszczoła.
-Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczała ją mrówka. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała….Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi ? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na ………… wielki bal !Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli , jak to ślimak przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

5.Rozmowa na temat opowiadania.

– Jakie zwierzęta mieszkały na łące? Jak nazywały się ich domy?
– Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące? Kto był na balu?

6.Kochani! Pewnie wystarczy tej edukacji…… na dzisiaj………….PRAWDA? A więc na poobiednią relaksację, wsłuchajcie się w wiosenne odgłosy przyrody.

Pozdrawiamy Was serdecznie miłe dzieci , a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji.

Źródło: ,,Odkrywa siebie” – scenariusze zajęć wyd.mac edukacja, youtbe.com B. Kaj J. Nowosz.