Zdalne nauczanie – środa 01.04.2020

Witamy nasze kochane Motylki! Wyspaliście się? Mamy nadzieję, że tak i że macie dużo siły na zabawę. A więc zaczynamy!

Ps. Przypominamy, że dzisiaj jest Prima Aprillis więc Motylki nie zapomnijcie zrobić jakiś mały psikus swoim rodzicom 🙂

  1. Na miłe rozpoczęcie dnia powitamy się piosenką „Wszyscy są, witam was”

Wszyscy są, witam Was, (klaszczemy w dłonie, następnie o nogi i tak na zmianę)

zaczynamy – już czas!

Jestem ja, jesteś Ty. ( pokazujemy palcami na siebie, później na drugą osobę)

Raz, dwa, trzy! (klaszczemy)

  • 2. Zachęcamy do nauki wiersza pt. „Wiosna” D. Wawiłow

Wiersz „Wiosna” D. Wawiłow

Idzie wiosna po świecie,

Piszą o nie w gazecie.

Ma zziębnięte paluszki

I we włosach kwiatuszki.

Biega boso po trawie,

Trzyma ptaszki w rękawie.

3. Kochane Motylki zapoznajcie się z nową piosenką pt. „Nie śpijcie kiedy wiosna”. Dodajemy instrukcje jak można ruchem zilustrować tekst piosenki 🙂

„Nie śpijcie, kiedy wiosna”

  1. Wiosna biega po łące, (biegniemy)

deszczem trawy podlewa, (pada deszcz)

popędza kwiaty, by rosły,  (młynek)

otwiera liście na drzewach. (otwieramy pięści)

Ref.

To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie, (żarówki robimy prawą i lewą ręką, pokazujemy jak pada deszcz)

to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie. ( udajemy, że coś sypiemy, wymachy rąk jak wieje wiatr)

Nie spijcie, kiedy wiosna, (paluszek wskazujący, ręce do góry)

nie spijcie, kiedy wiosna!

2. Wstańcie, śpiochy zimowe, (gest podniesienia)

spałyście smacznie jak susły, (śpimy)

kubeł wody na głowę, ( ręce na głowę)

brzuch napełnijcie pusty! (brzuch)

Ref. To słońcem błyśnie…

3. Wiosna biega po lesie, (biegniemy)

budzi ospałe zwierzęta, (pochyl się na prawo, na lewo)

śpiewy ptaków przyniesie, (ucho)

bo wiosna o wszystkim pamięta. ( do góry ręce)

Ref. To słońcem błyśnie…

4. Mamo, tato poćwiczmy razem! Polecamy poniższe propozycje ćwiczeń ruchowych z elemetami metody W. Sherborne

  • Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po pokoju w różnych kierunkach
  • Taczki– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.
  • Bączek – dziecko siedzi na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku 
  • Przepychanie – w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami dziecka tak, aby pokonać jego opór.
  • Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
  • Tunel – rodzice tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.
  • Kołyska – rodzic w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.

5. Dla chętnych proponujemy zabawę badawczą „Nasionka” w celu obserwacji jak nasionka poszczególnych roślinek kiełkują.

Potrzebujemy:

– nasiona fasoli i grochu,

– wody,

– pojemniczki 2,

– watę

Na początek możemy wymieszać nasiona dziecko może je porozdzielać pęsetą. Poproś dziecko aby opisało różnice w wyglądzie np. wielkość, kolor, kształt. Wkładamy watę do pojemniczka, nalewamy wody i wkładamy do obydwu pojemniczków nasionka. Kładziemy pojemniczki przy oknie i obserwujemy zachodzące zmiany. Dla tych którzy nie posiadają waty a chcą wykonać doświadczenie proponujemy, aby nasionka fasolki położyć na gazę umieszczoną w słoiczku 🙂

6. Na miłe popołudnie zachęcamy do wykonania kart pracy 🙂 Pierwsza karta pracy dotyczy kodowania – czytamy dane współrzędne, dziecko ma za zadanie odpowiednie kratki pokolorować. Druga i trzecia karta jest w celu utrwalenia liter – dziecko zaznacza na karcie dane litery, które słyszy w wyrazie krokus/wiosna. Ostatnia proponowana karta polega na odszyfrowaniu hasła.

Motylki! Jutro czeka nas bardzo wyjątkowy dzień. Z tego powodu prosimy Was ubierzcie się na niebiesko 🙂 Mamy nadzieję, że podobały Wam się dzisiejsze zabawy 🙂 Ściskamy mocno i pozdrawiamy ! Pani Julka i Pani Monika 🙂

Źródła:

youtube.com , pedagogikaspecjalna-edu.pl, przewodnik metodyczny “Odek i Ola”, wesołyprzedszkolak.pl, kolorowa.mama.blogspot.com,