Rodzina 1

Drogie dzieci! Czy wiecie, że 15 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Rodziny. Z tej okazji na najbliższych zajęciach skupimy się właśnie na rodzinie. Nie tylko my mamy swoją rodzinę, zwierzęta też je mają! Dzisiaj poznamy rodzinę rekinów! Zapraszam do zabawy.

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

family

3-latki – Dzieci:

  • poznają i utrwalają słownictwo związane z rodziną
  • uczestniczą w zabawach tematycznych i ruchowych
  • rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), train (pociąg), shark (rekin)

On the train!

Get on the train! (obrazuj rękami ruch kół pociągu)

On the train! (klepnij dłonią w kartę „mummy”)

On the train! (klepnij dłonią w kartę „daddy”)

On the train! (klepnij dłonią w kartę „family”)

On the train! (klepnij dłonią w kartę „house”)

Stop! Off the train! Off the train! Off the train! (zatrzymaj się i obrazuj ruchem wysiadanie z pociągu)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

 – flipbook – karty obrazkowe 40-43 (rodzina) – poziom A 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42

i kolejne do karty 43

Proponowane zabawy:

1. Zabawa ruchowa Hello Mummy! Hello Daddy!: Pokazuj dziecku kolejno karty z obrazkami (Mummy, Daddy, Family, House). Zachęć je do powitania każdej karty osobno (Hello Mummy!, Hello Daddy! Itd.).

Możesz użyć do tego zmiany głosu oraz dodać ruchy ciała, np. „mummy” – wysoki ton głosu i chodzenie na palcach, „daddy” – niski ton głosu i przystawianie palca nad usta jako wąsy, „family” – wielki uśmiech i szeroko rozpostarte ramiona, „house” – wyciągnięcie się na palcach jak najwyżej i ułożenie nad głową rąk jako daszek.

Całą zabawę można powtórzyć żegnając się z obrazkami – Bye Mummy!, Bye Daddy! itd. używając tych samych gestów co poprzednio.

2. Zabawa ruchowo-muzyczna On the Train! (CD 1.30): Odtwórz utwór i wykonuj ruchy oraz wskazuj na odpowiednie karty zgodnie z poleceniami opisanymi powyżej.

Następnie posłuchaj piosenki ponownie, lecz za każdym razem, gdy pojawią się słowa „On the train” dodaj wybrane słowo (mummy, daddy, family, house) wraz ze zmianą głosu lub wykonaniem ustalonego wcześniej gestu. Zachęć dziecko do naśladowania.

3. Posłuchaj piosenki Baby Shark https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Zachęć dziecko do naśladowania ruchów postaci występujących w nagraniu i spróbujcie śpiewać razem z nimi.

4. Zabawa ruchowa z elementami pantomimy The Finger Family w wersji Świnki Peppy – link – https://www.youtube.com/watch?v=Yp28Tk5dj_4&feature=youtu.be Posłuchaj z dzieckiem i zachęć je do wskazywania odpowiednich palców oraz wspólnego śpiewania.

5. Kolorowanka Peppa Pig Family: Wydrukuj załączoną (na samym dole strony) kolorowankę i zachęć dziecko do pokolorowania rodziny Świnki Peppy. Link – Peppa_Pig_family do kolorowania.jpg

Peppa’s family

4-latki – Dzieci:

  • poznają i utrwalają słownictwo związane z rodziną i środkami transportu
  • uczestniczą w zabawach tematycznych i ruchowych
  • rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin)

The Holiday Transport Flash!

Mummy, mummy!

Mummy and daddy!

Daddy, daddy! (popraw włosy, napnij mięśnie)

Go by… Go by…

By car, by car! (udawaj, że kręcisz kierownicą samochodu i naśladuj dźwięk klaksonu)

A car and a train!

A train, a train! (obrazuj rękami ruch kół pociągu)

A train and a boat!

A boat, a boat! (udawaj, że wiosłujesz)

A boat and a balloon!

A balloon! Yoohoo! (przyłóż rękę do czoła, rozglądaj się, delikatnie się kołysząc)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards

– flipbook – karty obrazkowe 42-46 (rodzina) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=44

 i kolejne do karty 46

Proponowane zabawy:

1. Zabawa głosowa Funny voices: Wykorzystaj karty obrazkowe (42-26). Pokazuj dziecku kolejne karty i nazywaj je zmieniając śmiesznie głos, jednocześnie przypisując do nich charakterystyczne ruchy, np. (nosowo): Mummy! Mummy, mummy, mummy!; (niskim głosem) A train! Train, train, train!; (wysokim głosem): A boat! Boat, boat, boat!

Rozłóż karty przed sobą i ponownie powtórz ich nazwy używając zmienionego śmiesznie głosu i obrazując je ruchem. Zachęcaj dziecko, by Cię naśladowało: Repeat like this, in a high voice! Now like this!

Powtórz z dzieckiem kilkakrotnie sekwencję słówek w tej samej kolejności, pamiętając o używaniu właściwego głosu przy każdej karcie. Powtarzaj słowa rytmicznie, podkreślając rytm, np. poprzez stukanie w podłogę, klaskanie.

2. Zabawa rytmiczno ruchowa The Holiday Transport Flash! (CD 2.12): Odtwórz utwór, obrazuj jego treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania.

3. Posłuchaj piosenki Baby Shark https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Zachęć dziecko do naśladowania ruchów postaci występujących w nagraniu i spróbujcie śpiewać razem z nimi.

4. Zabawa ruchowa z elementami pantomimy The Finger Family w wersji Świnki Peppy – link – https://www.youtube.com/watch?v=Yp28Tk5dj_4&feature=youtu.be Posłuchaj z dzieckiem i zachęć je do wskazywania odpowiednich palców oraz wspólnego śpiewania.

5. Kolorowanka Peppa Pig Family: Wydrukuj załączoną (na samym dole strony) kolorowankę i zachęć dziecko do pokolorowania rodziny Świnki Peppy. Link – Peppa_Pig_family do kolorowania.jpg

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) obrazki, piosenki, kolorowanka   –  internet

4) słowniczki obrazkowe (family, transport) – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała praktykantka: Adrianna Działkowska

Opiekun praktyki: Ewa Jezierska-Woźniak