Rodzina 2

Kochane Dzieci!

Zapraszam Was do kontynuowania naszej przygody z rodziną. Czego ciekawego się dzisiaj dowiecie? Zobaczmy!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

3-latki – Dzieci:

  • utrwalają słownictwo związane z rodziną
  • uczestniczą w zabawach rytmicznych, słuchowych, ruchowych
  • rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
  • rozwijają zdolności związane z motoryką małą
  • poznają piosenkę The Family Flash! – link – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.13)

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), shark (rekin)

The Family Flash!

Mummy, mummy, mummy! Hey, hey!                    (popraw ręką fryzurę, podskocz)

Daddy, daddy, daddy! Hooray!                                 (pręż muskuły, podskocz)

A family, a family, a family! Hey, hey!                     (przytulcie się, podskocz)

A house, a house, a house! Hooray!                          (zrób z rąk trójkątny dach nad głową)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

– flipbook – karty obrazkowe 40-43 (rodzina) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=44

Proponowane zabawy:

1. Zabawa ruchowa Hello Mummy! Hello Daddy! – utrwalenie słownictwa:

Pokazuj dziecku kolejno karty z obrazkami (Mummy, Daddy, Family, House). Zachęć je do powitania każdej karty osobno (Hello Mummy / Daddy / Family / House).

Możesz użyć do tego zmiany głosu oraz dodać ruchy ciała, np. „mummy” – wysoki ton głosu i chodzenie na palcach, „daddy” – niski ton głosu i przystawianie palca nad usta jako wąsy, „family” – wielki uśmiech i szeroko rozpostarte ramiona, „house” – wyciągnięcie się na palcach jak najwyżej i ułożenie nad głową rąk jako daszek.

Całą zabawę można powtórzyć żegnając się z obrazkami – Bye Mummy / Daddy / Family / House używając tych samych gestów co poprzednio.

2. Zabawa rytmiczno-słowna przy piosence The Family Flash! (CD 2.13) – Odtwórz utwór. Wskazuj razem z dzieckiem właściwe karty zachęcając je do powtarzania słów i wykonywania gestów.

3. Zabawa utrwalająca słownictwo – Przed zabawą przygotuj po kilka przedmiotów należących do mamy oraz po kilka do taty i schowaj je do nieprzezroczystej torby lub worka.

Powtórz z dzieckiem słownictwo używając kart obrazkowych (str. 40-41): Look, who’s this? (Spójrz, kto to jest?) Yes, it’s mummy! And here – daddy! (Tak, to mama! A tutaj – tata!). Umieść karty w widocznym miejscu i w pewnych odległościach od siebie tak, aby dziecko mogło położyć przy każdej z nich właściwe przedmioty.

Pojedynczo wyjmuj z worka przedmioty i za każdym razem pytaj dziecko Where does it go? (Gdzie to idzie?) To mummy? (Do mamy?), To daddy? (Do taty?) wskazując na odpowiednią kartę. Zachęć dziecko do przyporządkowania przedmiotu i pochwal je (Good job / Well done / Perfect).

4. Posłuchaj piosenki Baby Shark – link – https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Zachęć dziecko do naśladowania ruchów postaci występujących w nagraniu i spróbujcie śpiewać razem z nimi.

5. Kolorowanka Baby Shark: Wydrukuj załączoną kolorowankę i zachęć dziecko do pokolorowania znanego mu rekina. Link – baby shark coloring page.jpg –

sharks’ family

4-latki – Dzieci:

  • utrwalają słownictwo związane z rodziną Holiday Transport link
  • rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia
  • rozwijają zdolności związane z motoryką małą
  •  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo(I love BOO, poziom A+, CD 2.12)

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin), holiday (wakacje)

The Holiday Transport Flash!

Mummy, mummy!

Mummy and daddy!

Daddy, daddy!                (popraw włosy, napnij mięśnie)

Go by… Go by…

By car, by car!                (udawaj, że kręcisz kierownicą samochodu i naśladuj dźwięk klaksonu)

A car and a train!

A train, a train!             (obrazuj rękami ruch kół pociągu)

A train and a boat!

A boat, a boat!              (udawaj, że wiosłujesz)

A boat and a balloon!

A balloon! Yoohoo!      (przyłóż rękę do czoła, rozglądaj się, delikatnie się kołysząc)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards

flipbook – karty obrazkowe 42-47 (rodzina) https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=48

Proponowane zabawy:

1. Zabawa głosowa Funny voices: Wykorzystaj karty obrazkowe (42-46). Pokazuj dziecku kolejne karty i nazywaj je zmieniając śmiesznie głos, jednocześnie przypisując do nich charakterystyczne ruchy, np. (nosowo): Mummy! Mummy, mummy, mummy!; (niskim głosem) A train! Train, train, train!; (wysokim głosem): A boat! Boat, boat, boat!

Zachęć dziecko do powtarzania wypowiadanych przez Ciebie słów Repeat, please!

2. Zabawa rytmiczno ruchowa The Holiday Transport Flash! (CD 2.12): Odtwórz utwór, obrazuj jego treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania.

Możesz wskazywać razem z dzieckiem odpowiednie karty we właściwych momentach.

3. Zabawa utrwalająca słownictwo – Przed zabawą przygotuj po kilka przedmiotów należących do mamy oraz po kilka do taty i schowaj je do nieprzezroczystej torby lub worka.

Powtórz z dzieckiem słownictwo używając kart obrazkowych (str. 42-43): Look, who’s this? (Spójrz, kto to jest?) Yes, it’s mummy! And here – daddy! (Tak, to mama! A tutaj – tata!). Umieść karty w widocznym miejscu i w pewnych odległościach od siebie tak, aby dziecko mogło położyć przy każdej z nich właściwe przedmioty.

4. Rozłóż przed dzieckiem karty obrazkowe w dowolnej kolejności jednocześnie powtarzając ich nazwy. Odwróć kolejno wszystkie karty obrazkami do dołu, ponownie powtarzając słownictwo.

Wskazuj kolejne karty i pytaj dziecko What’s next? (Co jest następne?).

Po odkryciu wszystkich kart pomieszaj kolejność i powtórz zabawę.

5. Zabawa ruchowa z elementami pantomimy Musical moves: Odtwórz nagranie Musical moves (I love BOO, poziom A+, CD 1.35) –  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-ilovebooZachęć dziecko, by poruszało się zgodnie z treścią nagrania. Gdy w utworze padnie słowo Stop!,powiedz dziecku jakim środkiem transportu ma się przemieszczać, a po chwili pokaż mu właściwą kartę obrazkową.

6. Posłuchaj piosenki Baby Shark – link – https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Zachęć dziecko do naśladowania ruchów postaci występujących w nagraniu i spróbujcie śpiewać razem z nimi.

7. Kolorowanka Baby Shark: Wydrukuj załączoną kolorowankę i zachęć dziecko do pokolorowania znanego mu rekina. Link – baby shark coloring page.jpg

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

Opracowała praktykantka: Adrianna Działkowska

Opiekun praktyk: Ewa Jezierska-Woźniak