Świat zwierząt 4

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze –  04.05.2020 (poniedziałek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj już po raz czwarty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Ciekawa jestem czy pamiętacie je. Gotowi …..? Zatem uwaga!  Zaczynamy kolejne zabawy ze zwierzętami.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

domestic animals

5-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy zwierząt podczas zabaw muzyczno-ruchowych  Animals Talk! –

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

   (I love BOO, poziom B, CD 2.12/2.13) i Story 7 Action Song

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

   (I love BOO, poziom B, CD 2.15)

–  słuchają historyjki   Story Time! 7

   link  –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

   (I love BOO, poziom B, CD 2.14)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

bunny (króliczek), duck (kaczka), cat (kot), pig (świnia), dog (pies), tail (ogon), clean (czysty), dirty (brudny),  feet (stopy), wash (myć), climb (wspinać się), swim (pływać), hop (skakać), roll (turlać się), numbers 1-6 (liczby 1-6)

Animals Talk!

Bunny, bunny, bunny                              (przyłóż dłonie (“uszy”) do głowy

How are you?                                          (zwróć się do dziecka rozkładając ręce)

Hop, hop, hop.                                        (skacz trzy razy udając królika)

Fine, thank you!                                      (wystaw kciuki do góry)

Duck, duck, duck.                                   (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)

How are you?

Quack, quack, quack.                              (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)

Fine, thank you!

Cat, cat, cat.                                            (myj policzek wierzchem dłoni)

How are you?

Meaow, meaow, meaow.         (myj policzek wierzchem dłoni)

Fine, thank you!

Pig, pig, pig.                          (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)

How are you?

Oink, oink, oink,                   (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)

Fine, thank you!

Dog, dog, dog.                     (naśladuj psi gest “proszenia”)

How are you?

Woof, woof, woof.                (naśladuj psi gest “proszenia”)

Fine, thank you!

Story 7 Action Song

Boo oh,  Boo, where are you ?

Meaow …                                       (rozłóż ręce w geście „nie wiem”)

Climb, climb,  climb!  

Climb, climb,  climb!    

Climb – with – me!                        (udawaj kotka wspinającego sie po na drzewa)

Hop…                                    

Hop, hop, hop!                                     

Hop, hop, hop!                                      

Hop – with – me!                          (skacz udając króliczka)                 

Quack…

Swim, swim, swim!

Swim, swim, swim!

Swim – with – me!                      (ugnij nogi w kolanach I udawaj pływajacą kaczkę)                   

Oink,

Roll, roll, roll!

Roll, roll, roll!

Roll– with – me!                         (turlaj się po podłodze)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (domestic animals) – link – https://www.anglomaniacy.pl/domwsticAnimalsDictionary.htm lub link        https://www.anglomaniacy.pl/pdf/domwsticAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 1-6 (kolory, liczby) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=2

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=4

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=6

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=8

–  flipbook – karty obrazkowe 43-49 (zwierzęta, czysty, brudny) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=50

–  flipbook –  mini karty obrazkowe 23-27 (zwierzęta) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=46
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=50
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=54

– piosenki uzupełniające tematykę  (wersje DVD) – 

https://youtu.be/zXEq-QO3xTg  i   https://youtu.be/MXxFQJsBVQM                                                                                                                                                      

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawy muzyczno-ruchowe przy piosenkach tematycznych Animals’ Talk (CD 2.12/2.13)    link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob i  Story 7 Action Song (CD 2.15)-link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob – rodzicu, odtwórz  nagrania, zachęcaj dziecko do odgrywania treści piosenek i utrwalania tekstu.

Dodatkowo korzystaj z piosenek z youtub’a (linki wyżej)

2.zabawa utrwalająca słownictwo Express Flashrodzicu, wykorzystaj dostępne karty obrazkowe i powtórz z dzieckiem słownictwo – pokazuj karty i pytaj – What is it?  A duck (a cat / a pig / a bunny/ a dog) ? Is it clean (dirty)?

3. zabawa poznawcza Numbers –   rodzicu, przygotuj karty obrazkowe (na wzór z flipbooka – karty obrazkowe 1-6 (kolory, liczby) – rozłóż je na okręgu chronologicznie  w dość dużym oddaleniu od siebie, zapraszaj dziecko, aby siadało przy karcie, która wskażesz  … , sit here,please  – pytaj How many?   One! Well done!   Itd.

Dla utrudnienia rozłóż karty w przypadkowej  kolejności. Zabawę można uzupełnić kartami z cyframi (ułatwią zapamiętanie zapisu graficznego).

 4. zabawa  manipulacyjna The Number Spin –  rodzicu, rozłóż karty obrazkowe na okręgu (jak w zabawie nr 3), wraz z dzieckiem kręć butelką – mów – Spin the bottle! Spin, spin, spin and wiin! Jeżeli butelka się zatrzyma – dziecko przelicza kropki/kółka na karcie –  Now, how many? One…two…three… four…five…six. Następnie poproś o karty wymieniając ilość i kolor – Can I have one yellow (two red/three blue/four green/five orange/six brown) dots/circles, please? Thank you!

5. historyjka Story Time! 7 (CD 2.14)– rodzicu, odtwórz  nagranie, zachęcaj dziecko do udawania określonego zwierzęcia, kiedy usłyszy jego nazwę  i wskazywania  go na kartach pracy (lub podnoszenia kart obrazkowych jeżeli z nimi pracujesz)

flipbook – karty pracy nr 38-39 – poziom B – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf  (możliwość wydruku)

6. zabawa z kartą pracy nr 41 –   rodzicu, zwróć uwagę dziecka na ilustrację , zapytaj , co przedstawia – Look! What can you see? A pig? itd.  – dziecko  odnajduje na karcie  zwierzęta  tego samego rodzaju Well done!  – i przelicza – pytaj – How many pigs? One? No! How many ?   Three ! Yes, excellent! And ducks?  itd. 

Następnie dziecko koloruje  właściwą liczbę kółek znajdująca się pod ilustracją. Jeżeli nie ma karty pracy – rysuje i koloruje  właściwą liczbę kółek na kartce papieru (w kolorze zwierząt) i przelicza

flipbook – karta pracy nr 41 – poziom B – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf  (możliwość wydruku)

wild animals

6-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Wild Flash!     

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus

   (I love BOO, poziom B+, CD 2.08)

–  utrwalają  nazwy zwierząt ,części ciała i liczb w zabawie muzyczno-ruchowej  Who Am I?

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus

   (I love BOO, poziom B+, CD 2.10/2.11)

–  słuchają historyjki   Story Time!  Story 7

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus

   (I love BOO, poziom B+, CD 2.12)

–  pracują z karta pracy nr 41 przy  nagraniu Listening Activity 8 – link  –           

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus

    (I love BOO, poziom B+, CD 2.14)

 –  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

 –  rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu

 –  utrwalają nazwy liczb, kolorów i opis części ciała

Kluczowe słownictwo:

lion (lew), parrot (papuga), monkey (małpa), kangaroo (kangur),eyes (oczy), teeth (zęby), wings (skrzydła),  tail (ogon), arms (ręce), feet (stopy),big duży), short krótki), long (długi) , I’ve got…(  Mam…),   Who am I?  (Kim jestem?), That’s me!  (To ja!), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;, colours (kolory) – yellow, brown,  red, blue; happy (szczęśliwy/radosny),  sad (smutny), curious (ciekawy)

The Wild Flash!

A parrot, parrot! Pa-pa-pa-pa-parrot!  

(machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż właściwą kartę)

A parrot and a lion!

(machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, pokaż  zęby (wyszczerz je) i ryknij)

A lion,  lion!  Li-li-li-li-lion!

(wyszczerz zęby i ryknij, wskaż właściwą kartę)

A lion and a monkey!

(wyszczerz zęby i ryknij, drap się po głowie i podskakuj)

A monkey, monkey!  Mo-mo-mo-mo-monkey!

(drap się po głowie i podskakuj, wskaż właściwą kartę)

A monkey and a kangaroo!

(drap się po głowie i podskakuj, skacz do przodu, potem do tyłu)

A kangaroo, kangaroo!  Ka-ka-ka-ka-kangaroo!

(skacz w dal, wskaż właściwą kartę)

A kangaroo and a parrot!

(skacz do przodu i do tyłu, machaj rękami jak skrzydłami )

Who Am I?

I’ve got two wings! Big, big wings!             (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu)

Who am I, can you see?                               (rozłóż ręce w geście zapytania)

Who am I? One.. two…three…

A parrot? A parrot! … That’s me!              (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż siebie)

I’ve got a tail!  A long,long tail!                 (machaj ręką za plecami, jak ogonem)

Who am I, can you see?                             (rozłóż ręce w geście zapytania)

Who am I? One.. two…three…

A monkey? A monkey!… That’s me!         (drap się po głowie, wskaż siebie)

I’ve got two arms! Short, short arms!       (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach)

Who am I, can you see?                              (rozłóż ręce w geście zapytania)

Who am I? One.. two…three…

A kangaroo? A kangaroo!… That’s me! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach, wskaż siebie)

I’ve got big eyes and teeth! Big, big teeth! (otwórz szeroko oczy, wyszczerz zęby)

Who am I, can you see?                       

Who am I? One.. two…three…                     (rozłóż ręce w geście zapytania)

A Lion?  A lion!  !… That’s me!                   (zrób groźną minę i wskaż na siebie)      

Listening Activity 8

Lion:               Who am I? Can you see?

                       I’ve got big eyes… Look at me!

                       I’ve got big teeth… Can you see?

                       And a long tail… Here it is!

                      I feel happy! Find me, please!

Parrot:    Who am I? Can you see?

                I’ve got two eyes… Look at me!

                I’ve got two big wings… Can you see?

                And a short tail… Here it is!

                I feel sad! Find me, please!  

Kangaroo:    Who am I? Can you see?

                      I’ve got two eyes… Look at me!

                      I’ve got two big feet… Can you see?

                      And a long tail… Here it is!

                      I feel corious! Find me, please!

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (wild animals) – link https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm  lub  link  –  https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – poziom B+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56

– piosenka uzupełniająca tematykę (wersje DVD) –  https://youtu.be/OwRmivbNgQk

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno-ruchowa The Wild Flash! (CD 2.08) –  rodzicu, odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do naśladowania  zwierząt , które usłyszy i  wskazywania kart przedstawiających właściwe zwierzęta.

2.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Who Am I? (CD 2.10/2.11)rodzicu, odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do naśladowania zwierząt i utrwalania tekstu.

Dodatkowo korzystaj z piosenki z youtub’a (link wyżej)

3.zabawa komunikacyjno-ruchowa Chit-chat: I am… – rodzicu, przypomnij dziecku nazwy zwierząt , przeglądnijcie karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – nazwijcie je .

Następnie opowiadaj o wybranym zwierzęciu, wykonuj odpowiednie gesty i zachęcaj dziecko, aby odgadło, które zwierzę przedstawiasz:

  1. I’m yellow and brown!  I’ve got big teeth! I am… (the lion)
  2. I’m red, yellow and blue! I’ve got two wings! I am… (the parrot)
  3. I’m brown! I’ve got a long  tail! I am … (the monkey)
  4. I’m brown!  I’ve got short arms  and long feet! I am… (the kangaroo)

4.zabawa komunikacyjna Picture dictation – rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchurodzicu, opisuj zwierzę i zachęcaj dziecko do jednoczesnego rysowania – Draw a big head.  And draw a big tummy.  And  draw four legs. It has got big teeth. Now colour  it  yellow  and brown and draw big teeth.

Kiedy skończysz opisywać, a dziecko skończy rysować zapytaj – What is it?. Postępuj tak z każda karta obrazkową.

5.zabawa manipulacyjna przy historyjce Story 7 (CD 2.12) – rodzicu, odtwórz, nagranie zachęcaj dziecko do podnoszenia /wskazywania właściwych elementów wyprawki , kiedy usłyszą jej nazwę  w historyjce i powtarzania słów oraz wyrażeń – a long tail/ short arms/two big feet/ two big eyes//big teeth/two wings

Przygotuj kopertę – poproś dziecko o schowanie w niej elementów wyprawki – Put the long tail/ the short arms/ the big feet/ the big eyes// the big teeth/ the wings in the envelope.

Can I have the envelope, please? Thank you!

flipbook – wyprawka nr 8– poziom B + – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_wypr/mobile/index.html#p=16

6.zabawa z kartą pracy 41 – przy nagraniu Listening activity 8 (CD 2.14) –rodzicu, odtwórz nagranie,dziecko słucha i zaznacza na ilustracji  właściwe postacie – Listen and tick the right animals!

Zatrzymuj nagranie, aby dziecko miało czas  na wykonanie zadania, na bieżąco sprawdzaj czy zaznaczyło/wskazało właściwą postać – pytaj – What is it? Yes! Tick it, please.

flipbook – karta pracy nr 41– poziom B + – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf  (możliwość wydruku)

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe (duże i małe) poziomy  B i B+   ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) słowniczki obrazkowe – strona – https://www.anglomaniacy.pl

4)) ilustracje, piosenki, filmy    – internet

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak