Świat zwierząt 6

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 11.05.2020 (poniedziałek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj po raz kolejny spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami domowymi i dzikimi. Przyglądnijcie się im .Ciekawa jestem -czy rozpoznacie je po wydawanych dźwiękach?  Oglądnijcie filmy… a potem zamknijcie oczy… i nazywajcie te, które potraficie po angielsku. Zapraszam.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

5-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy zwierząt  i czynności podczas zabaw rytmiczno-słownej The Animal Flash! – link-

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (I love BOO, poziom B, CD 2.11)    

   i muzyczno-ruchowych  Animals  Talk! – link  –

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki- iloveboo#boob

   (I love BOO, poziom B, CD 2.12/2.13) i Story 7 Action Song

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

  (I love BOO, poziom B, CD 2.15)

interpretują ruchemmuzykęMusic Fun – link  –

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (I love BOO, poziom B, CD 1.10)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb i kolorów

Kluczowe słownictwo:

bunny (króliczek), duck (kaczka), cat (kot), pig (świnia), dog (pies), tail (ogon), clean (czysty), dirty (brudny),  feet (stopy), wash (myć), climb (wspinać się), swim (pływać), hop (skakać), roll (turlać się), dirty (brudny),  feet (stopy), wash (myć); numbers 1-6 (one–two-three-four-five-six) – (liczby 1-6); colours – yellow, red, blue, green, orange, brown).

The Animal Flash!

A bunny! A bunny! A bunny… And a duck!       (klaśnij na pierwsza sylabę słowa “bunny”)

A duck! A duck! A duck… And a cat!                 (tupnij na  słowo ”duck”)

A cat! A cat! A cat… And a pig!                          (podskocz na słowo “cat”)

A pig! A pig! A pig… And a dog!                        (puknij w podłogę na słowo “pig”)

A dog! A dog! A dog… And stop!                      (klepnij się w uda na słowo “ dog”)

(2x ze zmienną intonacją)

Animals Talk!

Bunny, bunny, bunny                              (przyłóż dłonie (“uszy”) do głowy

How are you?                                          (zwróć się do dziecka rozkładając ręce)

Hop, hop, hop.                                        (skacz trzy razy udając królika)

Fine, thank you!                                      (wystaw kciuki do góry)

Duck, duck, duck.                                   (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)

How are you?

Quack, quack, quack.                              (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)

Fine, thank you!

Cat, cat, cat.                                            (myj policzek wierzchem dłoni)

How are you?

Meaow, meaow, meaow.         (myj policzek wierzchem dłoni)

Fine, thank you!

Pig, pig, pig.                          (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)

How are you?

Oink, oink, oink,                   (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)

Fine, thank you!

Dog, dog, dog.                     (naśladuj psi gest “proszenia”)

How are you?

Woof, woof, woof.                (naśladuj psi gest “proszenia”)

Fine, thank you!

Story 7 Action Song

Boo oh,  Boo, where are you ?

Meaow …                                       (rozłóż ręce w geście „nie wiem”)

Climb, climb,  climb!  

Climb, climb,  climb!    

Climb – with – me!                        (udawaj kotka wspinającego sie po na drzewa)

Hop…                                    

Hop, hop, hop!                                     

Hop, hop, hop!                                      

Hop – with – me!                          (skacz udając króliczka)                 

Quack…

Swim, swim, swim!

Swim, swim, swim!

Swim – with – me!                      (ugnij nogi w kolanach I udawaj pływajacą kaczkę)                   

Oink,

Roll, roll, roll!

Roll, roll, roll!

Roll– with – me!                         (turlaj się po podłodze)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (domestic animals) – link – https://www.anglomaniacy.pl/domwsticAnimalsDictionary.htm lub link        https://www.anglomaniacy.pl/pdf/domwsticAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 1-6 (kolory, liczby) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=2

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=4

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=6

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=8

–  flipbook – karty obrazkowe 43-49 (zwierzęta, czysty, brudny) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=50

–  flipbook –  minikarty obrazkowe 23-27 (zwierzęta) – poziom B

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=50

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=54

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawy rytmiczno-słowne The Animal Flash! (CD 2.11)    – link-

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

   i muzyczno-ruchowe Animals  Talk! (CD 2.12/2.13) link  –

   https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki- iloveboo#boob

   i Story 7 Action Song (CD 2.15)link  –

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

  – rodzicu, odtwórz  nagrania, zachęcaj dziecko do odgrywania treści nagrań i utrwalania tekstu, 

  powtórz kilkukrotnie .

2.zabawa rozwijajaca pamięć  What is it?- dziecko układa przed sobą  minikarty obrazkowe 23-27 – wybiera jedną i nazywa zwierzę – Put the card In front of you, like this!, następnie odwraca  minikartę obrazkiem do dołu, powtarzając nazwę  zwierzęcia – Turn the card , like this.  What is it? A….? Identycznie postępuje z pozostałymi minikartami. Kiedy wszystkie minikarty leżą na podłodze – zachęć dziecko do odtworzenia  ich kolejności  (bez podglądania) – OK, what is number (two/ three…) one? You know? itd

3.zabawa muzyczno-ruchowa Animals on the farm przy nagraniu  Music Fun (Cd 1.10)-rodzicu, podziel powierzchnię pomieszczenia przy pomocy sznurków/ pasków  z bibuły itp. na pięć części (pięć zagród), w każdej z nich umieść kartę obrazkową powtarzając nazwę zwierzęcia — a duck (a cat / a pig / a bunny/ a dog).

Dziecko dowolnie porusza się po oznaczonej przez Ciebie powierzchni, w rytm muzyki lub naśladuje jedno ze zwierząt,  zachęć je  – Move your body, move, move! gdy zatrzymasz nagranie  dziecko nie może zmienić swojego miejsca – Stop! Stand still, like this!. Jeżeli znalazło się w  zagrodzie zachęć je do naśladowania zwierzęcia. Jeżeli znalazło się w  zagrodzie „świnki”, zachęć je gestem, by umyły różne części ciała – pokaż –   Is a pig clean? No! Dirty! Wash, wash, wash your  head (tummy/ nose/ ears/eyes).

4.zabawa z kartą pracy 42 i szablonem maskującym –rodzicu, zapytaj dziecko co przedstawia karta, poproś dziecko o nazywanie zwierząt w małych i dużych kółeczkach, następnie zachęć je do zgadywania  czyje cienie znajdują się w kółeczkach – Look, what is it? A pig? No! A dog! Yes, perfect. na koniec zachęć dziecko  do połączenia zwierząt z ich cieniami – The dog’s shadow and the dog – match! Like this.

Poproś dziecko o przyłożenie szablonu do karty – Cover the tree, like this. – pytaj , co znajduje się w kolorowych kółkach -…,what’s in the orange) circle? That’s right, a dog! And what’s in the blue (yellow / red / green / brown) circle? itd

Flipbook/karta pracy nr 42 – poziom B – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf  (możliwość wydruku)

6-latki – Dzieci:

–  powtarzają nazwy emocji  w zabawie rytmiczno-ruchowej  The Monster Island

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus – (I love BOO, poziom B+, CD 2.13)

–  słuchają historyjki   Story Time!  Story 7

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus – (I love BOO, poziom B+, CD 2.12)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu

–  utrwalają nazwy liczb i opis części ciała

Kluczowe słownictwo:

lion (lew), parrot (papuga), monkey (małpa), kangaroo (kangur),eyes (oczy), teeth (zęby), wings (skrzydła),  tail (ogon), arms (ręce), feet (stopy),big duży), short krótki), long (długi) , I’ve got…(  Mam…),   Who am I?  (Kim jestem?), That’s me!  (To ja!), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;, colours (kolory) – yellow, brown, red, blue, orange, purple!; happy (szczęśliwy/radosny),  sad (smutny), curious (ciekawy), scared (przestraszony), nose (nos), mouth (usta)

The Monster Island

One happy monster on Monster Island!

Two happy monsters on Monster Island!  (Licz na palcach, wskaż właściwą kartę z potworkiem.

                                                                  Uśmiechnij się , podskocz radośnie)

Join the monsters on Monster Island!

Uh-oh! The monsters are… sad!               (wycieraj oczy rękoma)

Three sad monsters on Monster Island! 

Four sad monsters on Monster Island!     (licz na palcach, wskaż właściwą kartę z potworkiem,

                                                                 wycieraj oczy rękoma)

Join the monsters on Monster Island!

Uh-oh! The monsters are…  curious!          (zrób ciekawską minę)

Five curious monsters on Monster Island!

Six curious monsters on Monster Island!

Seven curious monsters on Monster Island!  (licz na palcach, wskaż właściwą kartę z                          

                                                                         potworkiem, zrób ciekawską minę)

Join the monsters on Monster Island!

Uh-oh! The monsters are… scared!                     (trzęś się ze strachu) 

Eight scared monsters on Monster Island!

Nine scared monsters on Monster Island!

Ten scared monsters on Monster Island!          (Licz na palcach, wskaż właściwą kartę z                          

                                                                         potworkiem, trzęś się ze strachu) 

The funny monsters fall down!                         (udawaj, że się przewracasz)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (wild animals) – link https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm  lub  link  –  https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – poziom B+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56

–  flipbook – karty obrazkowe 55-58 (potworki, emocje) – poziom B+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=58

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=60

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno-ruchowa The Monster Island (CD 2.13) – rodzicu, rozłóż na środku dywanu chustę imitującą Wyspę Śmiesznego Potwora, przypomnij nazwy emocji, pokazując karty obrazkowe 55-58  – happy /sad /curious/scared – odtwórz nagranie, zachęć dziecko  obrazowania treści utworu i  powtarzania słów, następnie dziecko losuje kartę z daną emocją, słucha utworu i wchodzi na „wyspę”, wtedy, gdy usłyszy jej nazwę – pomagaj , jeżeli jest to konieczne – 1,2,3 – you are happy (sad/ curius/scared) monster! itd. do czasu wyczerpania  wszystkich możliwości.

2.komunikacyjna zabawa  ruchowa Chit-chat –  z kartami obrazkowymi 55-58 – rodzicu, pokaż  dziecku jedną z kart, zachęć, by mimiką zobrazowało emocje  przedstawione na karcie – Show me how you feel, …

Następnie zapytaj dziecko  (pytania zamknięte) – Do you feel happy (sad/ curius/scared)? Zachęć dziecko do odpowiedzi  – Yes,  I do/ No, I don’t. itd. do czasu wyczerpania  wszystkich możliwości.

3.zabawa manipulacyjna A picture snake z wyprawką – karta nr 8 – zachęć dziecko do wypchnięcia elementów z wyprawki w takiej kolejności, w jakiej je wymienisz – Press out the eyes (the nose/the teeth/ the wings/…) like this.

Zaproś dziecko do zabawy, ułóżcie wszystkie części ciała w wymyślonej wspólnie kolejności –  Let’s make a picture snake!  Number one „eyes”. Put the eyes on the table in front of you.  – zapytaj dziecko o następną część – What’s next? – dziecko wymienia np. „feet”, pochwal – Well done! Put the feet next to the eyes, like this. itd do wyczerpania wszystkich elementów

flipbook – wyprawka nr 8– poziom B + – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_wypr/mobile/index.html#p=16

4.zabawa manipulacyjna przy historyjce Story 7 (CD 2.12)  z wyprawką – karta  nr 8 – rodzicu, odtwórz, nagranie zachęcaj dziecko do podnoszenia /wskazywania właściwych elementów wyprawki , kiedy usłyszą jej nazwę  w historyjce i powtarzania słów oraz wyrażeń – a long tail/ short arms/two big feet/ two big eyes//big teeth/two wings

Przygotuj kopertę – poproś dziecko o schowanie w niej elementów wyprawki – Put the long tail/ the short arms/ the big feet/ the big eyes// the big teeth/ the wings in the envelope.

Can I have the envelope, please? Thank you!

flipbook – wyprawka – karta nr 8– poziom B + – 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_wypr/mobile/index.html#p=16

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe (duże i małe) poziomy  B i B+   ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) słowniczki obrazkowe – strona – https://www.anglomaniacy.pl

4)) ilustracje, filmy (głosy zwierząt)   – internet

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak