Ćwiczenia rozwijające koncentrację uwagi oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Różnicowanie głosek s – sz.

Cele:

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– rozwijanie pamięci dowolnej,

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

– rozwijanie umiejętności różnicowania głosek s-sz,

– rozwijanie umiejętności prawidłowej artykulacji głoski [sz].

Metody pracy:

słowna, odlądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: karty pracy do wydrukowania, ołówek, kredki

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Szale-czy-sale.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Bardzo-łatwe-ćwiczenia-logopedyczne.-Głoska-SZ.pdf

Przebieg:

1. Analiza i synteza słuchowa.

Otocz pętlą tylko te obrazki, których nazwa rozpoczyna się od sylaby [sza].(karta pracy nr 1)

Pokoloruj pozostałe obrazki.

2. Podział słów na sylaby.

Rozwiąż zadanie online:

http://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab

3. Różnicowanie głosek s-sz.

Nazwij wszystkie obrazki. Pozbieraj jabłka w sadzie: za pomocą linii połącz z koszykiem tylko te owoce, na których znajduje się obrazek zawierający w nazwie głoskę [sz]. Na drzewie mogą zostać tylko jabłka z obrazkami, w których nazwie słychać głoskę [s]. (karta pracy nr 11)

4. Memory.

Znajdź pary obrazków:

http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywanka-8

5. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. (karta pracy z szaszłykami)

Otocz pętlami dwa identyczne szaszłyki. Pokoloruj je w ten sam sposób.
Powtórz wyraz „szaszłyk” kilka razy.

Należy zwrócić uwagę, by dziecko wypowiadało ten wyraz wyraźnie.

Renata Hływa

Źródło:

www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/

www.pisupisu.pl/przedszkole/