Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową

Cele:

– usprawnianie funkcji wzrokowych,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego,

– rozwijanie mowy,

– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,

– rozwijanie umiejętności wycinania nożyczkami,

– rozwijanie logicznego myślenia.

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki, nożyczki, klej

Przebieg:

1. Dokończ rysować skorupę żółwia według wzoru. Następnie pokoloruj
jedno zwierzątko. Powtórz wyraz „żółw” kilka razy.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/Bardzo-łatwe-ćwiczenia-logopedyczne.-Głoska-Ż.pdf

2. Znajdź dwa takie same domki i pokoloruj je jednakowo.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/domki-skonwertowany.pdf

3. Otocz pętelką tylko te obrazki, których nazwy rozpoczynają się sylabą [ze].

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/ze.pdf

4. Wytnij obrazki znajdujące się na kolejnej stronie, a następnie przyklej je na planszę w taki sposób, żeby dany obrazek nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej. Nie może powtórzyć się też w małym kwadracie.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/Polska-sudoku.pdf

5. Połącz linią artykuły, w nazwach których słyszysz głoskę [z], z Izabelą, a artykuły, w nazwach których słyszysz głoskę [ż], połącz z Błażejem. Nazwij artykuły, które kupili Iza i Błażej.

Pokoloruj artykuły kupione przez wybrane dziecko.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/z-ż.pdf

Renata Hływa

Źródło:

www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/