Zdalne nauczanie 27.04.2020r

Witajcie Jeżyki

W tym tygodniu będzie kolorowo i wesoło. A o czym będziemy rozmawiać?

Poniższa zagadka pomoże Wam odpowiedzieć na to pytanie.

1.Wprowadzenie – zagadka

 Na niebie pojawił się
wielobarwny łuk.
Kto go zrobić mógł?
Kto się dzisiaj tak namęczył?
Nikt! To niebo lśni kolorami…. (tęczy)


2.Wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej pt.”Tęcza”

Maria Konopnicka
TĘCZA

A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atlasie ?

Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogrodu;
Malowało tęczę – na znak,
Że będzie pogoda!

Jeżyku spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Jak wygląda tęcza opisana w wierszu?
•Gdzie została namalowana?
•Kto stworzył tęczę?
•Kiedy powstaje tęcza?
•Od jakich roślin pożyczyło słoneczko farb?
•Czego znakiem jest tęcza?

3. Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: mleko, barwniki, płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.

Na duży talerz wlewamy mleko, a następnie dodajemy stopniowo rozpuszczone barwniki spożywcze, lub wodę zabarwioną bibułą.
Samo wkrapianie barwników na powierzchnię białego mleka jest dla dzieci duża atrakcją.

 Gdy na mleku zbierze się już tęczowa tafla kolorów, namaczamy patyczki w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka. Jeśli eksperyment się uda barwniki pod wpływem płynu i zmiany napięcia powierzchniowego zaczną samoistnie wirować i mieszać się tworzą wspaniałe, barwne widowisko.

4.  Ćwiczenia oddechowe przy zabawie „Dmuchamy na kolory tęczy”
Rozdajmy dzieciom paski kolorowej bibuły. Dzieci dmuchają na nie tak, by jak najdłużej utrzymywały się w powietrzu.

Pozdrawiamy

Małgorzata Waszczuk

Agnieszka Tadajewska