Dzieci z różnych stron świata- Afryka – 02.06 wtorek

Witamy was kochane dzieci. W tym tygodniu porozmawiamy sobie o dzieciach z różnych stron świata. Na początek poznamy Afrykę. Zwróćcie uwagę że każde dziecko jest inne, ma inny kolor skóry, inny kształt oczu, inne fryzury i ubrania. Zapewniamy was jednak że pomimo tego że różnią się wyglądem, wszystkie kochają się bawić z kolegami i koleżankami tak jak wy.

Słuchajcie wiersza J. Tuwima „Murzynek Bambo„.

Murzynek Bambo w Afryce mieszka, czarną ma skórę ten nasz koleżka.

Uczy się pilnie przez całe ranki, ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.

A gdy do domu ze szkoły wraca, psoci figluje to jego praca.

Aż mama krzyczy Bambo łobuzie, a Bambo czarną nadyma buzię

Mama powiada napij się mleka a on na drzewo mamie ucieka,

Mama powiada choć do kąpieli, a on się boi, że się wybieli.

Lecz mama kocha swojego synka, bo dobry chłopak z tego murzynka.

Szkoda, że Bambo czarny wesoły, nie chodzi razem z nami do szkoły.

Rozmowa na temat wiersza:

– Kto jest bohaterem wiersza?

– Gdzie mieszka?

– Jaki ma kolor skóry?

Określanie cech charakterystycznych wyglądu – Afrykanina ( mieszkańca Afryki):

-kolor skóry, włosy, ubiór.

Określanie miejsca zamieszkania  Afrykanów

Afryka to kraj w którym jest zawsze ciepło i nie pada tam nigdy śnieg.

Mieszkańcy Afryki ,mieszkają w lepiankach czyli budowlach mieszkalnych, albo gospodarczych wykonanych z niewypalanej gliny, mułu

Spotkanie z egzotycznymi zwierzętami: lew, słoń

podzielcie nazwy zwierząt na sylaby, przeliczcie ile jest sylab.

Jakie jeszcze zwierzęta mogą zamieszkiwać Afrykę?

Masażyk afrykański

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladow. chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa po głowie się drapie (drapanie)

A ja przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy(uderzanie pięściami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła.( rysowanie trójkąta).

Afrykańska spódniczka”. 

Wycinamy pasek z brystolu o długości równej obwodowi pasa dziecka. Następnie tniemy bibułę na paski o szerokości np. 3 cm.

 przyklejamy kolorowe paski bibuły do brystolu i spódniczka gotowa 🙂

Na koniec możemy zatańczyć w naszych spodniczkach Afrykański taniec 🙂