Zdalne nauczanie – czwartek 07.05.2020r

Witajcie w czwartek 🙂

Jesteście gotowi do pracy ?? Zaczynamy 🙂

Zadanie nr 1

Zapraszamy do kilku ćwiczeń wzmacniających wargi. Należy pamiętać, aby czas trwania i liczbę powtórzeń dostosować do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka. Lepiej ćwiczyć krótko ale kilka razy dziennie.

Rodzicu usiądź z dzieckiem przed lustrem i wspólnie wykonujcie poniższe ćwiczenia.

– przesadne, głośne i dokładne wymawianie naprzemienne samogłosek: e-o-e-o-e-o (naśladujemy karetkę pogotowia), i-o-i-o-i-o (zabawa w naśladowanie osiołka), e-u-e-u-e-u (naśladowanie straży pożarnej);

– „Pajacyki” – naśladowanie min wesołego i smutnego pajacyka;

– „Wielbłąd” – zakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie – górnej na dolną;

– „Króliczek” – wysuwanie warg do przodu (wargi ściągnięte) i przesuwanie w kąciki ust: w prawo, w lewo, tak jakby królik chrupał marchewkę;

– „parskanie” – naśladowanie odgłosu zmęczonego konika, lub warkotu samochodu;

– „całuski dla mamy”, czyli głośne cmokanie ściągniętymi w dzióbek wargami;

– nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza do drugiego (tak jakbyśmy płukali buzię wodą);

– nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych;

– „Chudzinka” – wciąganie policzków do jamy ustnej;

– „Wąsy” – utrzymywanie słomki lub kredki między nosem a górną wargą;

– „Rybka” – powolne otwieranie i zamykanie warg wysuniętych do przodu;

– „Ptaszki” – wysuwanie do przodu mocno ściągniętych warg, gwizdanie przy ich lekkim rozchyleniu (fiu, fiu..).

Zadanie nr 2

Zapraszamy do kolejnej zabawy.

Zwariowany poranek” – zabawa  darmowa. Rodzic recytuje wiersz, a dziecko ilustruje tekst  ruchem.

Idzie tata na paluszkach (dzieci idą na placach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w mamy ucho szepcze zdanie (szemrają po cichu)
– Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)


Mama zrywa się z pościeli (wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)
wkłada bluzkę, tę w żyrafy (naśladują zakładanie bluzki)

Stawia czajnik na kuchence (trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce (robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie (turlają się po dywanie)


Co w tym czasie robi tata? (rozkładają ręce)
Lista zajęć jest bogata
parzy kawę, piecze grzanki (pokazują na palach listę czynności)
kładzie noże, stawia szklanki.


Gdy śniadanie już zjedzone, (głaszczą się po brzuchach)
mama mruga w moją stronę (mrugają jednym okiem)
Wkładaj kurtkę szybko Wiola! (wołają kogoś ręką)
Bo jedziemy do przedszkola (naśladują jazdę samochodem)


Tata krztusi się ze śmiechu (śmieją się)
Mamo, mamo dość pośpiechu! (grożą palcem)
Dopij kawę, pogłaszcz kota, (naśladują picie i głaskanie kota)
Dzisiaj przecież jest sobota! (kiwają głowami).


. Rozmowa kierowana na temat czynności wykonywanych przez mamę i tatę w wierszu.
– Kto występował w wierszu?
– Jakie obowiązki w domu miał tata?
– Jakie czynności wykonywała mama?
– Jakie obowiązki miała Wiola?
– Czy oprócz domowych obowiązków rodzice coś jeszcze robią?

Zadanie nr 3

Dzisiaj będziecie mili zadanie prawdziwego artysty. „Nasze miasto jest piękne” to tytuł waszej pracy plastycznej. Możecie usiąść przy oknie i narysować to co widzicie albo pójść na spacer i wyszukać jakieś piękne miejsce. Może to być park, może jakiś budynek a może Wasz ogród? Ograniczeniem jest tyko Wasza wyobraźnia.

Zadanie nr 4

Zabawa – układanie przez dziecko, podzielonego  na 4 elementy herbu naszego miasta. Rodzicu wydrukuj herb naszego miasta, na odwrotnej stronie obrazka narysuj wzdłuż 3 linie. Poproś dziecko aby przecinało obrazek wzdłuż tych linii. Kiedy to zrobi poproś aby ułożyło wycięty herb.

Pozdrawiamy

Agnieszka Tadajewska, Ewelina Narwojsz, Ewelina Siedy.