Zdalne nauczanie środa 20.05.2020r

Witamy was serdecznie dzisiaj mamy dla was list od krasnala Poziomki. Wysłuchajcie go uważnie, a następnie pobawcie się z rodzicami w proponowane zabawy.

,,Jak Tomek pomagał mamusi” Autor: Bożena Forma

Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam?

-Od dzisiaj będzie inaczej -postanowił.

Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie.-Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć. Tomkowi zrobiło się bardzo miło.

 -Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.

Zabawa plastyczna – ozdabianie kredkami świecowymi „pomocnej dłoni”, która ma przypominać, o konieczności pomagania rodzicom w drobnych pracach w domu.

Zabawa z pokazywaniem ,,Wianek dla mamy”. Dziecko pokazuje ruchem słowa opowiadania 

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,          

 dziecko unosi dłonie od podłogi w górę,

pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki.

dziecko  unosi dłonie do nosa, robi wdech nosem,   

Dzieci przyszły na łąkę  

dziecko  maszeruje po pokoju,

i nazrywały kwiatów

dziecko  wykonuje ruch zrywania kwiatów,

z których uplotły wianek dla mamy.

dziecko robi młynek przedramionami przed sobą,

Zaniosły mamie niespodziankę,                       

dziecko  maszeruj w miejscu, łączy dłonie na wysokości  piersi,

a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła.   

 dziecko splatają ręce na wysokości ramion.

Zabawa logopedyczna „Mów tak jak ja”

Dorosły wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la -la- la–mi-la), a dziecko powtarza je w ten sam sposób.

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Jesteśmy dla siebie mili”

Nagranie znanej dzieciom piosenki, odtwarzacz CD.

Prezentujemy ukłon i pytamy, czy jest to miły sposób powitania. Pokazujemy także przybicie piątki, podanie ręki itp. i pytamy, czy dziecku kojarzy się to w miły sposób. Następnie włączamy nagranie znanej dzieciom piosenki – wówczas dziecko spacerują swobodnie po domu. Na przerwę w muzyce wita się z pozostały­mi domownikami w dowolnie wybrany, miły sposób.

Pozdrawiamy serdecznie

Ewelina N. i Agnieszka T.