Rodzina 5

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 05.06.2020 (piątek)

Dzień dobry, dzieci! Dzień przywitał nas deszczem. To dobra pora, żeby zostać w domu i na przykład pokolorować jeden z proponowanych obrazków. Dzisiaj proponuję zabawy związane z rodziną i środkami transportowymi – utrwalajcie, to co już umiecie. Proponuję także wirtualną podróż – przeniesiemy się do Londynu – zaśpiewamy piosenkę o jednym z zabytków tego miasta.

Jesteście przygotowani na nowe zabawy? Zapraszam!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

house

3-latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z rodziną w piosence Mummy, Daddy, You and Me https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.14) oraz The Family Flash!https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A, CD 2.13)

– rozwijają sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), family (rodzina), house (dom), flower (kwiat), bow tie (muszka)

The Family Flash!

Mummy, mummy, mummy! Hey, hey! (popraw ręką fryzurę, podskocz)

Daddy, daddy, daddy! Hooray! (pręż muskuły, podskocz)

A family, a family, a family! Hey, hey! (przytulcie się, podskocz)

A house, a house, a house! Hooray! (zrób z rąk trójkątny dach nad głową)

Mummy, Daddy, You and Me

Mummy, daddy, (popraw fryzurę, pręż muskuły)

You and Me! (wskaż dziecko, a potem siebie)

A family, a family! (przytul dziecko)

Mummy, daddy, (popraw fryzurę, pręż muskuły)

You and Me! (wskaż dziecko, a potem siebie)

In the house, (zrób nad głową trójkątny „dach”)

1, 2, 3! (policz na palcach do trzech)

A family, a family! (przytul dziecko)

In the house! (zrób nad głową trójkątny „dach”)

A family! (przytul dziecko)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

– flipbook – karty obrazkowe 40-45 – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=42

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=46

Proponowane zabawy:

1.Zabawa rytmiczno-słowna The Family Flash! (CD 2.13) – rodzicu, odtwórz nagranie, utrwalaj nazwy i gesty, wskazuj razem z dzieckiem właściwe karty obrazkowe – odtwórz ponownie nagranie zachęć dziecko do powtarzania słów i wykonywania gestów.

2.Zabawa słowna Picture whispers – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi 40-45, pokaż dziecku karty, powtórz słownictwo, następnie poproś – Point to .. the house (mummy/daddy/ the family/the flower/ the bow tie)!, zmieniaj karty i pytaj – The house … itd. – Yes? or No? – zaczekaj na odpowiedź.

Potwierdź – Yes, it’s a house (mummy/daddy/ a family/a flower/ a bow tie)!

3.Zabawa muzyczno-ruchowa Mummy, Daddy, You and Me! (CD 2.14) – rodzicu, odtwórz nagranie, utrwalaj nazwy i gesty, zachęć dziecko do obrazowania treści piosenki ruchem i gestem, a w razie potrzeby wskazuj właściwe karty obrazkowe (40-43).

4. Zabawa ruchowa Dancing statues przy nagraniu Music Fun (CD.1.08) – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi 40-45, zachęć dziecko do tańczenia w rytm muzyki – Dance, dance, dance !, zatrzymaj nagranie, podnieś/wskaż jedną z kart i wywołaj jej nazwę np. Mummy(daddy/ a house/ a family/a flower/ a bow tie)! – dziecko powinno wykonać czynność związaną z kata/nazwą :

Mummy – prześlij dziecku całusa i uśmiechnij się słodko, popraw fryzurę

Daddy – napręż muskuły

A house – zrób z rąk dach nad głową

A family – obejmij się i stój chwilę nieruchomo

A flower – udawaj, że wąchasz kwiat

A bow tie – zrób z rak muszkę i przyłóż ją do szyi

a następnie zastygnij w bezruchu .

Zatrzymuj nagranie kilkukrotnie i zachęcaj do przyjęcia właściwej pozy. Kiedy dziecko świetnie radzi sobie z zadaniem nie pokazuj/ wskazuj kart obrazkowych , spróbuj natomiast wywoływać same nazwy,

5.Zabawa manualna – House – rodzicu – w oparciu o załączony link – https://images.app.goo.gl/2RkUEFkfL2vPGxjZ8 . Wydrukuj obrazek do kolorowania .

London Bridge

4- latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z rodziną i środkami transportu przy piosence Let’s go! https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A+, CD 2.16)

– poznają nowe słownictwo w piosence London Bridge is Falling Down https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom A+, CD 2.17)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i poprawnej wymowy

– rozwijają umiejętność koncentracji

– rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), car (samochód), train (pociąg), boat (łódka), balloon (balon), shark (rekin), holiday (wakacje), bridge (most

Let’s go!

Mummy, let’s go… by… boat!

Daddy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… train!

Mummy, let’s go… by… balloon!

Daddy, let’s go… by… balloon!

Mummy, let’s go… by… car!

Daddy, let’s go… by… boat!

Mummy, let’s go… by… train!

London Bridge is Falling Down

London bridge is falling down, (poruszaj chustą (mostem) pomiędzy krzesłami w górę i w dół)

falling down, falling down,

London bridge is falling down,

Go by car! Go by train! Go by boat! (zachęć dziecko do przejeżdżania pod mostem, zmieniając sposób poruszania się) – powtórz 3 x

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk) oraz słowniczek obrazkowy (transport) – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm lub flashcards – link – https://anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm#flashcards

flipbook – karty obrazkowe 17 i 42-47 (rodzina i środki transportu)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=18

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=48

Proponowane zabawy:

1.Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową Let’s Go! (CD 2.16) – rodzicu, odtwórz nagranie – . zachęcaj dziecko do odgrywania treści nagrania i nazywania pojazdów, których głosy usłyszy –Listen! What’s that? A car (a train/a boat/ a balloon)? Yes! Bierz udział w zabawie, udając, że przemieszczasz się za pomocą poszczególnych pojazdów razem z dzieckiem.

Następnie zaproponuj dziecku wcielenie się w odpowiednią rolę (mummy or daddy), odtwórz ponownie nagranie, tym razem dziecko naśladuje pojazd, którym porusza się wybrana przez nie osoba – Listen! It’s mummy (daddy) turn.

2. Zabawa przypominająca słownictwo i utrwalająca poprawną wymowę The Silent zone – rodzicu, wykorzystaj karty obrazkowe 17 i 42-47 – wyraźnie, lecz bezgłośnie wypowiadaj nazwy poszczególnych kart – np. Car! Następnie zachęć dziecko, by odczytało słowo z ruchu warg, wypowiedziało je głośno i wykonało czynność z nim związaną – Yes, a car! Qell done! Let’s go by car! Vrr…! Stop! Sit down, Look at me! Powtórz zabawę, wypowiadając w taki sam sposób nazwy innych kart.

3.Zabawa ruchowaLondon Bridge is Falling Down (CD 2.17) – rodzicu, odtwórz piosenkę i zachęć dziecko do naśladowania właściwych środków transportu. Rozłóż pomiędzy krzesłami chustę (imitującą most) i poproś dziecko do przechodzenia pod „mostem” – Go under the bridge! Go by car (by train/ by boat) under the bridge!

W niespodziewanym momencie opuść chustę (most się zawalił ) i zatrzymaj przejeżdżający pod nim pojazd – Stop! We’ve caught the car (the train/ the boat). Następnie poproś dziecko o opuszczenie pojazdu – Get out of the car. Get off the train ( the boat) . Kontynuuj zabawę do czasu zainteresowania nią przez dziecko.

4.Zabawa manualna – London Bridge – rodzicu – w oparciu o załączony link – https://images.app.goo.gl/1zHfQZQJH2SHZ5Da9 . Wydrukuj obrazek do kolorowania .

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak