Zdalne nauczanie 23.04.2020r – czwartek

Dzień dobry 🙂

Tematem przewodnim tego tygodnia jest nasza planeta i to jak o nią powinniśmy dbać. Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat dbania o zabawki, bo przecież zepsuta zabawka później kończy w koszu na śmieci. Wytłumaczcie, że o zabawki trzeba dbać, żeby nasz planeta była czysta.

Zadanie nr 1

„Smutne lalki” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość ciała i nazw części garderoby. Ustalcie z dzieckiem, że lalki są smutne, gdy ktoś je niszczy, psuje. Zadaniem dziecka jest poruszanie się do dowolnej muzyki jak lale – na sztywnych, wyprostowanych nogach, ruszając sztywnymi rękami. Gdy milknie muzyka dziecko zatrzymuje się bez ruchu. Zaczyna poruszać się ponownie, gdy podacie mu nazwę dowolnej części garderoby lub części ciała jaką ma wskazać. Wówczas dzieci stają swobodnie i wskazują na siebie, na części garderoby, której nazwę wypowiecie.

Zadanie nr 2

Zjedliście śniadanie? to koniecznie zjedzcie teraz cukierka i zostawcie papierek 🙂 Papierek będzie niezbędny do wykonania tego zadania.

„Taniec papierków” – zabawa oddechowa. Usiądźcie przy stole i dmuchajcie na położony przed sobą papierek możecie użyć do tego słomki.

„Zbieramy zapachy” – to zadanie możecie wykonać zarówno w domu jak i w swoich ogrodach lub w lasie (tam gdzie można bezpiecznie zdjąć maseczkę) . Chodzicie po całym domu, ogrodzie lub lesie i próbujcie znaleźć jak najwięcej zapachów. Wdychajcie nosem, żeby sprawdzić, co to za zapach, a następnie wydychajcie ustami do rączek i chowajcie do torebki. Dzieci uwielbiają zabawy twórcze, w których można przekształcać rzeczywistość. Po uzbieraniu różnych zapachów, próbujemy, wraz z dzieckiem przypomnieć sobie, co włożyliśmy do naszych torebek.

Drogi rodzicu celem ćwiczeń oddechowych jest wsparcie nauki mówienia, a także pomoc w regulacji emocji. Oddychanie jest  przecież naszą najbardziej  naturalną czynnością fizjologiczną, niezbędną do życia.

Zadanie nr 3

Teraz propozycja wykonania zabawki zręcznościowej z plastikowej butelki, która ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchową. Koordynacja wzrokowo-ruchowa to zdolność zsynchronizowania ruchów z tym, co dostrzegamy wzrokiem. Sprawność tę dzieci ćwiczą od urodzenia, nie kształtuje się ona w odosobnieniu, ale w całościowym rozwoju psychomotorycznym dziecka. Dobra koordynacja oko-ręka jest niezbędna do wykonywania codziennych czynności, takich jak pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne czy czynności samoobsługowe.

Rekin z plastikowej butelki. Potrzebne materiały to

  • plastikowa butelka
  • nożyczki lub nożyk do tapet ( w tym wypadku niezbędna jest pomoc rodzica)
  • farbki lub flamastry,
  • folia aluminiowa do wykonania kulki ( może być opakowanie po zabawce z kinder jajka)
  • kawałek sznurka

Poniżej załączam filmik przedstawiający jak wykonać zabawkę krok po kroku. Pozwólcie dzieciom samodzielnie ją pomalować może będą miały inną wizje – przecież nie musi to być rekin 🙂

https://www.facebook.com/zielonareka/videos/516063401888939/?__so__=permalink&__rv__=related_videos

Zadanie nr 4

Wiecie, że wczoraj obchodziliśmy Dzień Ziemi? Może warto z tej okazji pobawić się w ogrodnika? Zachęcam do zasadzenia fasolki.

Co trzeba zrobić:

znaleźć słoik, nałożyć gazę (opatrunek jałowy), obwiązać wokoło gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasolki. Przez dwa-trzy dni trzeba pilnować, aby nasionko fasoli było lekko zanurzone  w wodzie. Wodę trzeba uzupełniać, bo paruje. Po kilku dniach nasionko pęka i zaczyna rosnąć łodyga. Dopiero potem nasionko się ukorzenia.

Chętnie będziemy obserwowały ten eksperyment z Wami. Przysyłacie nam każdego tygodnia zdjęcie stworzymy nasz wirtualny ogródek 🙂

Mam nadzieje, że dobrze się bawicie:)

Pozdrawiamy

Agnieszka Tadajewska

Małgorzata Waszczuk

źródła: Blog Lundi