Zdalne nauczanie – czwartek 23.04.2020 r.

Dzień dobry Motylki! Witamy Was w piękny, czwartkowy dzień 🙂 Dzisiaj jak w każdy czwartek zajmiemy się matematyką oraz trochę poćwiczymy:) Dajemy poniżej kilka propozycji do wyboru w zależności od tego co macie pod ręką 🙂 Zaczynamy!

  1. Na miłe rozpoczęcie dnia trochę poruszajmy się razem z Fruzią 🙂

2. Zabawa matematyczna „Kolorowe nakrętki” – przygotowujemy jak najwięcej nakrętek od butelek. Zadaniem dziecka jest posegregować według danego koloru. Dziecko przelicza każdy zbiór. Prosimy, aby dzieci określiły gdzie jest więcej nakrętek, gdzie jest mniej a być może tyle samo. Dodatkowo dziecko niech ułoży z nakrętek bądź guzików zapis graficzny znaku równości, mniejszości itp.

3. Zabawa matematyczna „Duże i małe nakrętki” – zadaniem dziecka jest segregowanie nakrętek ze względu na wielkość. Motylki określcie w jakim kształcie są nakrętki J Jak w poprzednim zadaniu dziecko niech określi ile jest nakrętek w danym zbiorze oraz gdzie jest ich więcej a gdzie mniej.

4. Proponujemy powtórzyć naszą nową piosenkę pt. Świat w naszych rękach. 🙂

5. Zabawa matematyczna „ Segregujemy odpady” – w tej zabawie dziecko dokonuje klasyfikacji ze względu na rodzaj odpadów i dopasowuje do odpowiedniego pojemnika. Powtórzenie do czego służą te pojemniki i dlaczego mają różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów)

6. Zabawa matematyczna „Guziki” – segregujemy guziki, które są w kształcie koła, kwadratu czy trójkąta. Dziecko przelicza dane zbiory. Spytajcie się dziecka w którym zbiorze jest najwięcej guzików, a w którym jest ich najmniej 🙂

7. Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek. Niech dzieci posegregują guziki na te z dwiema dziurkami, trzema dziurkami itp. Dziecko ma za zadanie przeliczyć dane zbiory. Zabawa matematyczna „Sklep”. Rodzic podaje 2 cechy guzików np. Poproszę guziki które są w kształcie koła i mają dwie dziurki. Dziecko wyszukuje wśród guzików, które spełniają te kryteria. Bawimy się tak kilka razy, możemy zamieniać się rolami.

8. Zabawa ruchowa „Marsz ze szklanką wody” – dziecko otrzymuje szklankę z wodą, jego zadaniem jest przejście określonego dystansu wyznaczonego przez rodzica.

9. Zabawa matematyczna „Gąsienica szybko rośnie”. Prosimy przygotujcie nakrętki z zapisem graficznym cyfr od 0 do 10 (dla chętnych proponujemy zwiększyć próg). Zadaniem dziecka jest układanie gąsienicy z nakrętek od najmniejszej liczby do największej liczby.

10. Zabawa dydaktyczna pt. „Energia z węgla, wody, wiatru i słońca” – rozmowa inspirowana fotografiami. Rodzic pokazuje dziecku fotografie elektrowni węglowej, wodnej, wiatrowej i słonecznej. Zadaje dziecku pytania co na niej się na niej znajduje, jak działa i do czego służy. Ilustracje umieszczamy poniżej 🙂

Dodatkowo umieszczamy karty pracy do wykonania 🙂

11. A teraz trochę poćwiczymy! Dzisiaj będzie trochę gimnastyki z wykorzystaniem gazet

  1. Ćwiczenia tułowia – robimy skłony boczne z gazetą. Pokazujemy dziecku skłon do prawej strony z gazetą i do lewej strony.
  2. Ćwiczenia równoważne – kładziemy dziecku gazetę na głowę, dziecko maszeruje wzdłuż pokoju tak, aby gazeta nie spadła z głowy. Jest to świetne ćwiczenie na prawidłową postawę ciała.
  3. ćwiczenia z elementami skoku. Gazety rozkładamy na podłodze przed dzieckiem. Zadaniem dziecka są skoki obunóż do przodu i do tyłu. Prosimy zwracać uwagę, aby dziecko miało złączone razem nogi. Można utrudnić ćwiczenie poprzez rozkładanie kilku gazet w odstępach.
  4. Ćwiczenie motoryki małej – powiedz dziecku, żeby zrobiło kulkę z gazety
  5. Skrętoskłony „Leniwe ósemki” – stajemy z dzieckiem w rozkroku, pomiędzy nogami kreślimy ósemkę z kulka od gazety. Rozpoczynamy kreślenie od lewej nogi.
  6. Następnie robimy przysiad i toczymy kulkę raz w prawą stronę, raz w lewą stronę wokół siebie.
  7. Ćwiczenia rozwijające mięśni brzucha. Dziecko kładzie się na plecach, kolana ugięte. Dajemy dziecku między stopy kulkę gazety. Dziecko przenosi kulkę ze stóp do rąk.
  8. Ćwiczenie rozwijające umiejętność celności. Siadamy po turecku z dzieckiem i rzucamy do siebie nawzajem kulkę. Następnie dziecko samodzielnie rzuca do góry kulkę i łapie oburącz.

Życzymy miłego popołudnia 🙂 Wasze Panie 🙂

Źródła: bliżejprzedszkola, przewodnik „Kolorowy start”