Zdalne nauczanie – poniedziałek 27.04.2020 r.

Drodzy Rodzice i kochane Motylki 🙂  Motylki jak minął Wam weekend? Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do wspólnej zabawy 🙂 W tym tygodniu zapraszamy Was w magiczną podróż do teatru 🙂 Dzisiaj również poznamy kolejną nową literkę 🙂

1.Zabawa dydaktyczna „Co to jest teatr?” – rodzicu na początek zadaj dziecku poniższe pytania:

  • Czy teatr to tylko budynek?
  • Co jest potrzebne, aby stworzyć teatr?
  • Czy w teatrze występują tylko ludzie?
  • Jak się nazywa teatr, w którym występują lalki?
  • Czy w Głogowie znajduje się teatr?

Rodzicu wytłumacz dziecku, że teatr jest to budynek, w którym występują aktorzy. To właśnie oni przedstawiają sztukę teatralną dla większej publiczności.

2. Jak powstaje spektakl teatralny? – rodzicu porozmawiaj na ten temat z dzieckiem, umieszczamy poniższy link w celu wprowadzenia w tematykę całego tygodnia 🙂

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat powyższego filmiku. Proponujemy poniższe pytania:

  • Jak nazywają się osoby występujące na scenie? (aktorzy)
  • Kto wymyśla o czym będzie przedstawienie teatralne? (scenarzysta)
  • Kto wybiera aktorów i jest odpowiedzialny za całokształt sztuki teatralnej? (reżyser)
  • Co się robi w garderobie? (aktorzy przymierzają kostiumy)
  • Jak myślicie czy aktorzy potrzebują duża czasu na nauczenie się roli?

3.Oglądanie hulajnogi. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tym dzięki czemu porusza się hulajnoga, od czego zależy jej szybkość poruszania się. Czym jeszcze możemy poruszać się na podwórku?

4.Analiza i synteza słuchowa słowa hulajnoga.

  • Motylki podzielcie słowo hulajnoga na sylaby i głoski
  • Powiedźcie, co słyszycie na początku słowa hulajnoga?
  • A teraz podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską h (np. hak, hamak, homar), mających ją w środku (np. echo, rachunek, marchewka) oraz na końcu (np. dach, groch, pech)
  • Jak myślicie z ilu głosek składa się słowo hulajnoga? Policzcie je.
  • Podajcie jeszcze przykłady imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Hela, Heniek, Hubert itp.)

Polecamy filmik edukacyjny o literce h,H 🙂

5. Rodzicu przygotuj razem z dzieckiem białe kartoniki. Teraz zbudujemy schemat słowa hulajnoga. Poproście dziecko, aby ułożyło tyle kartoników, ile słyszy głosek w słowie hulajnoga.

6. Określanie rodzaju głoski h.

  • Prosimy, aby dzieci wypowiedziały głoskę h długo hhhyyy…
  • A teraz niech dzieci wypowiedzą głoskę h krótko h, h, h, h, h,
  • Motylki co możecie powiedzieć o tej głosce? (Tak jest to spółgłoska)

7. Zbudujcie teraz model słowa hulajnoga. Przygotujcie czerwone i niebieskie kartoniki. Prosimy, aby dzieci wskazały spółgłoski oraz samogłoski w słowie hulajnoga. Następnie pod ułożonymi wcześniej białymi kartonikami, niech dziecko ułoży odpowiednio czerwone i niebieskie kartoniki.

8. Pokaz litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Rodzicu wyjaśnij, że głosce h odpowiadają dwa zapisy – litera h, i litera ch.

9. Prosimy, aby dzieci pod modelem słowa hulajnoga umieściły odpowiadające poznane litery z nasion, guzików, włóczki i przeczytały powstały wyraz.

10.A teraz będziemy układać wyrazy z literką h. Kochany rodzicu podaj nazwy dziecku czyli hałas, hamak, harfa, hokej, homar, hotel. Zadaniem dziecka jest ułożenie tych słów z rozsypanki literowej. Poniżej umieszczamy plik z przygotowanymi literami, jeżeli nie mają państwo drukarki można napisać litery i wyciąć bądź ułożyć z włóczki 🙂

11.Kreślenie nowo poznanej litery h, H na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica czy rodzeństwa. Możemy również nową poznaną literę spróbować napisać na tacce z kaszą/mąką 🙂 Zwracajmy uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery 🙂 Dopiero teraz możemy przejeść do pisania literki H,h po śladach i samodzielnie 🙂

12. A teraz trochę poćwiczymy 🙂 Na początek krótka rozgrzewka 🙂 Następnie zapraszamy do ćwiczeń ruchowych przy muzyce na pewno naszym Motylkom się to spodoba  🙂

To już tyle na dziś. Życzymy miłego popołudnia 🙂 Wasze Panie 🙂

Źródła: youtube.com, przewodnik metodyczny „Kolorowy start”, przedszkouczek.pl