Nauczanie zdalne 09.05.20r. – wtorek

Witajcie kochane dzieciaczki! Pora przywitać kolejny dzień!

Dziś znowu mamy okazję do wspólnego świętowania,

ponieważ akurat 9 czerwca obchodzimy Dzień Przyjaciela!

 Na początek zastanówcie się nad podanymi kwestiami:

  • Kogo nazywamy prawdziwym przyjacielem?
  • Czy wy macie prawdziwego przyjaciela? Kto nim jest?
  • Czy macie tylko jednego przyjaciela czy kilku?

 Teraz  zapraszamy was do zapoznania się z wierszem B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”. Posłuchajcie go  uważnie, a następnie odpowiedzcie na kilka pytań.

,, Mój przyjaciel”

Radość wielka mnie rozpiera,

gdy mam obok przyjaciela.

On uważnie mnie wysłucha.

Wiem, że mogę mu zaufać.

Jak nikt inny mnie rozśmieszy,

w chwilach smutku mnie pocieszy.

To on zawsze mi doradza

i tajemnic mych nie zdradza.

Bez wahania mi pomoże

wtedy, gdy się czuję gorzej.

I niczego się nie boję,

kiedy obok niego stoję.

Lubię lekcje z nim odrabiać

i świat cały z nim poznawać.

Chętnie wszystkim się z nim dzielę,

bo jest moim przyjacielem.

 

Na podstawie wiersza i ilustracji, spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Co robi dla nas przyjaciel?
  • Co to znaczy, że możemy mu zaufać?
  • Jak czujemy się przy przyjacielu?

Kolejno proponujemy wam Zabawę Prawda/Fałsz.

Określcie czy podane stwierdzenia dotyczące przyjaciela są prawdziwe czy fałszywe:

  1. Prawdziwy przyjaciel jest  opiekuńczy i dba o nas.
  2. Prawdziwy przyjaciel rozbawia nas i daje nam radość.
  3. Prawdziwy przyjaciel nie dzieli się swoimi zabawkami.

Następnie zapraszamy was do zabawy, która rozwija umiejętności wyrażania własnych potrzeb.

Zabawa  „Dobrze się z tobą czuję” –  jedno z dzieci jest „ krecikiem”, a drugie jest jego przyjacielem (w zabawie może także wziąć udział rodzeństwo lub rodzic). „ Krecik” mówi przyjacielowi kiedy czuje się dobrze, np. Lubię kiedy głaszczesz  mnie po głowie/ nucisz mi piosenkę/ trzymasz mnie za rękę, a przyjaciel stara się spełnić jego prośby. Potem następuje zamiana ról.

 A teraz może się troszkę poruszamy?

Chcemy was teraz zabrać na Wycieczkę rowerową z przyjacielem.

Gotowi? Zaczynamy? To ćwiczymy!

Start i stop- zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na hasło stop zatrzymują się w miejscu i stoją nieruchomo; na hasło: start ponownie poruszają się po pokoju.

Jak rowerowe koła – ćwiczenie ramion. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Zataczają rękami koła – najpierw jedna ręka do przodu, do tyłu; następnie obiema rękoma do przodu, do tyłu.

Naprawiamy rower – ćwiczenie z elementem skłonu. Dzieciaczki stoją w lekkim rozkroku. Pochylają się raz z prawej, raz z lewej strony – naśladują przykręcanie śrubek w rowerze.

Wyścigi rowerowe – ćwiczenie z elementem biegu. Przyjaciele   biegną do wyznaczonego punktu z wyciągniętymi rękami, naśladując trzymanie kierownicy. Pamiętają o wysokim unoszeniu kolan.

Pod górę – ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha. Dzieci leżą na plecach- na hasło: pod górę unoszą nogi ugięte w kolanach i zataczają nimi koła, jakby pedałowały ( raz wolniej, raz szybciej). Starają się wytrzymać kilka chwil, po czym opuszczają nogi i odpoczywają.

Na polanie – ćwiczenie oddechowe. Dzieci kładą się na brzuchu, ich głowa leży na skrzyżowanych rękach. Zamykają oczy i spokojnie oddychają.

Na poobiedni relaks zapraszamy was do obejrzenia bajki Anny Bomby

„ Muzyka przyjaźni”

Na koniec zachęcamy was,  abyście dziś zaskoczyli swojego przyjaciela  miłą niespodzianką. Może zrobicie jakąś piękną laurkę, piękne czerwone serduszko, które wręczycie swojemu przyjacielowi? Może nakręcicie dla przyjaciela jakiś fajny filmiki i go wyślecie, zaśpiewacie swoją ulubiona piosenkę? A może tak po prostu w tym szczególnym dniu powiecie swojemu przyjacielowi:

DZIĘKUJĘ, ŻE JESTEŚ !!!