Zdalne nauczanie – piątek 20.03.2020r.

Wiosna już od kilku dni u nas gości, więc dzisiaj proponuję rozmowę z dziećmi na temat nowej pory roku 😉

1. Drogie dzieci, wymieńcie kolejno pory roku…  Po jakiej porze przychodzi wiosna? Jaka pora nadejdzie po wiośnie?

2. Rodzicu, przeczytaj dziecku poniższy wiersz.

Agata Dziechciarczyk „Oznaki wiosny”

Hiacynt, pierwiosnek,

krokus i zawilec

już oznajmiają

wiosenne chwile.

 

Pomimo chłodu

słońca szukają,

nadchodzi wiosna,

nam oznajmiają.

 

Przebiśnieg, sasanka

wychylają głowy,

ciekawe świata

i nowej przygody.

 

W ogródkach widać

nowe kolory,

wiosna maluje

kwiatowe wzory.

 

Jaskółka, bocian,

żuraw, kukułka

nad domem robią

wesołe kółka.

 

Słowik i czajka

też już wracają,

bo u nas cieplejsze

dni nastają.

 

Wiosna! Już wiosna!

Słychać świergoty.

Wiosna! Już wiosna!

Zajrzyj za płoty.

3. Pytanie do dzieci: Jakie wiosenne kwiaty i ptaki były wymienione w wierszu? Podajcie ich nazwy (dz-ci wymieniają nazwy).  Podzielcie je na sylaby (np. sasanka  –  sa-san-ka), a następnie na głoski (s-a-s-a-n-k-a).

4. Wskażcie (dz-ci) kwiaty i ptaki wymienione w wierszu na niżej zamieszczonych zdjęciach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Wymieńcie (dz-ci) inne znane Wam oznaki wiosny.

6. Narysujcie dokładnie po śladzie jednego z niżej zamieszczonych rysunków wiosennych kwiatów, do wyboru, a następnie wyklejcie ich kontury kuleczkami z bibuły, kawałkami kolorowego papieru czy rozetrzyjcie plastelinę, w odpowiednich kolorach.

krokus

przebiśnieg

Dzieci, które nie mają dostępu do drukarki, mogą odręcznie narysować kredkami lub namalować farbami wybranego wiosennego kwiatka czy ptaka z wiersza na podstawie wyżej zamieszczonych zdjęć.

Zdjęcia prac Państwa pociech można wrzucać w komentarzach w naszej „liskowej” grupie 😉

Miłego dnia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

R. A. Hływa, „Szlaki, zygzaki i inne kreślaki. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą”, wyd. „Harmonia”