Zdalne nauczanie – środa 08.04.2020r.

Witajcie „Liski” 🙂  Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, w doskonałej formie i chętni do działania 😉 Zaczynamy 🙂

Jaki dzisiaj mamy dzień?

Który z kolei to jest dzień w tygodniu?

Jaki dzień był wczoraj?

Jaki dzień będzie jutro?

Wymieńcie po kolei wszystkie dni tygodnia.

1. Przygotujcie sobie kilka klocków, kredek, guzików, nakrętek czy co tam macie pod ręką.

Połóżcie na stoliku 1 klocek (lub to, co mieliście pod ręką), dołóżcie jeszcze 1 klocek. Ile jest klocków na stoliku?

Do tych 2 klocków dodajcie 3 klocki. Ile teraz klocków jest na stoliku?

Od tych 5 klocków odejmijcie 1 klocek. Ile klocków zostało na stoliku?

Dodajcie teraz 4 klocki. Ile klocków jest na stoliku?

Odejmijcie 2 klocki. Ile teraz klocków jest na stole?

Do tych 6 klocków dodajcie 4 klocki. Ile klocków jest na stoliku?

2. Połóżcie teraz 5 klocków, dodajcie 5 klocki. Ile klocków macie razem?

Połóżcie 7 klocków, dodajcie do nich 3 klocki. Ile klocków macie razem?

Połóżcie teraz 6 klocków, dodajcie do nich 4 klocki. Ile klocków teraz macie?

Co zauważyliście? Jaki wynik otrzymujecie?

Jakie liczby klocków możecie jeszcze dodać do siebie, aby otrzymać liczbę 10? (dzieci same układają swoje propozycje)

3. Przyjrzyjcie się zdjęciom. Co one przedstawiają?

Zgadza się… To cyfra 10.

4. Rozejrzyjcie się po mieszkaniu. Poszukajcie cyfrę 10. Ciekawa jestem, czy udało Wam się ją znaleźć 😉 

5. Rozwiążcie zadanie on-line (porównywanie liczb do 10):

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/

6. Teraz proponuję zabawę przy piosence.

Poruszajcie się/zatańczcie zgodnie z rytmem piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

O czym była piosenka?

Jakie znaki tradycyjnej Wielkanocy były wymienione w piosence?

Powiedzcie, jakie było tempo piosenki? Czy było szybkie? Wolne? A może umiarkowane?

Zatańczcie jeszcze raz 😉

7. Praca w Kartach Pracy (cz.3).

Wykonajcie zadania na str. 68 – 71 zgodnie z poleceniami.

Przypominam, że cyfrę 0 zaczynamy kreślić w miejscu, w którym cyfra 2 znajduje się na tarczy zegara i kreślimy w kierunku przeciwnym do ruchów wskazówek zegara. 

Miłego dnia i dużo zdrówka 🙂

Renata Hływa

Źródło:

google.com

www.szaloneliczby.pl/przedszkole

youtube.com

W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start z plusem. Karty Pracy”, cz.3, wyd. mac Edukacja, str. 68 – 71