Zdalne nauczanie – czwartek 09.04.2020 r.

Kochane Motylki!

Zapraszamy Was do wspólnych zabaw w ten czwartkowy dzień 🙂 Dzisiaj zajmiemy się matematyką i trochę się poruszamy. Zaczynamy!

  1. Na miły początek dnia przywitajmy się poniższą rymowanką aby trochę się rozruszać. Motylki róbcie dokładnie to co przeczytają Wam rodzice.

Ręce w górę, ręce w bok,

Klaśnij, tupnij i zrób skok.

Ręce w dole, ręce w górze

palec idzie już na buzie

Ręce w dole, ręce w górze,

rysujemy koło duże,

skok do góry, ręce w bok,

teraz w przód zrób jeden krok.

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

teraz usiądź na podłodze.

  1. Dzisiaj zajmiemy się rozwiązywaniem zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10. Przygotujcie koszyczek (bądź ilustrację którą tu umieściłyśmy) oraz liczmany czyli ilustracje jajek (możecie wykorzystać ilustrację, które Wam drodzy rodzice udostępnimy bądź wcześniej namalować z dzieckiem i wyciąć), cyfry, znaki wycięte.

Rodzic mówi treść zadania, a dziecko ilustruje je za pomocą liczmanów, układają działania i je odczytują. Prosimy pamiętać o tym, aby dziecko na zadane pytanie odpowiedziało całym zdaniem.

  • W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dziecko bierze 4 jajka i kładzie je przed sobą. Potem dokłada jeszcze 6 jajek. Liczy wszystkie liczmany czyli jajka i układa działanie 4 + 6 = 10

Dziecko głośno odczytuje ten zapis i udziela odpowiedzi na pytanie.

  • Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Dziecko układa przed sobą 10 jajek. Potem odsuwa 7 liczmanów – jajek. Liczy pozostałe jajka i układa działanie 10 – 7 = 3. Głośno je odczytuje i odpowiada całym zdaniem na pytanie.

  • Tomek włożył do koszyka 5 pisanek. Ania dołożyła jeszcze 5. Ile pisanek jest w koszyku?
  • Franio włożył do koszyka 8 pisanek. Hania wyjęła 3. Ile pisanek zostało w koszyku?

Analogicznie wymyślamy po kilka przykładów na dodawanie i odejmowanie, za każdym razem prosząc dzieci o ułożenie kartoników z zapisem działania pod koszykiem.

2. Prosimy utrwalcie Motylki piosenkę, którą wczoraj poznaliście pt. „Znaki Wielkanocy” 🙂

3. Zabawa matematyczna „Koszyczek wielkanocny” – rodzicu wydrukuj poniższe plansze, wytnijcie razem z dzieckiem. Jeżeli nie posiadają Państwo drukarki wystarczy pokazać dziecku ilustracje. Zadaj pytanie dziecku do każdej z kart:

  • Policz ile mamy pisanek w pierwszym i drugim koszyczku
  • W którym koszyczku jest więcej pisanek?
  • O ile więcej jest pisanek w pierwszym koszyczku?
  • O ile  mniej jest pisanek w drugim koszyczku?

Niech dziecko z patyczków/kredek ułoży właściwy znak mniejszości bądź większości <, >

4. Ćwiczenia artykulacyjne „Wielkanocne porządki” – rodzicu odczytaj poniższą bajkę logopedyczną i pokazuj dane ruchy języka opisane w nawiasach. Motylki waszym zadaniem jest dokładne naśladowanie tych ruchów 🙂

Pewnego dnia zajączek postanowił zrobić wielkie wielkanocne porządki. Najpierw umył dokładnie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po ich wewnętrznej stronie). Potem umył sufit (język przesuwa się po podniebieniu). Podłoga też była bardzo brudna, więc umył ją dokładnie (język przesuwa się po dnie jamy ustnej). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw zajączek umył je od zewnątrz, a później od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej). Wyprał firanki (przewracanie języka) i powiesił je na czyściutkie okienka (dotykanie językiem każdego górnego ząbka). Wreszcie umył schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Wytrzepał dywany (język wykonuje szybkie ruchy w górę i w dół). Na koniec pootwierał wszystkie okna, by przewietrzyć dom. Do domu wpadł wiatr (dzieci nabierają powietrze nosem i wydmuchują ustami). W tak posprzątanym domu można z uśmiechem malować pisanki (szeroki uśmiech najpierw bez pokazywania ząbków, później z pokazywaniem zębów).

5. Poćwiczmy razem! Polecamy na dzisiaj tor przeszkód. Link umieszczamy poniżej 🙂

  • Proponujemy również wykonanie poniższych kart pracy

Motylki bądźcie grzeczni 🙂 Do szybkiego zobaczenia! Życzymy dużo zdrówka Pani Julka i Pani Monika 🙂

Źródła: przedszkouczek.pl, przewodnik „Kolorowy start”, przedszkolankowo.pl