Zdalne nauczanie – wtorek 31.03.2020

Kochane Motylki!

Mamy nadzieje, że już zjedliście śniadanko i jesteście gotowi na kolejne przygotowane przez nas zadania 🙂 Dziś utrwalimy wiosenne kwiaty.

  1. Wprowadzenie do tematu o wiośnie. Na początek przeczytaj drogi rodzicu poniższą zagadkę dotyczącą wiosny. Dokonaj analizy i syntezy słuchowej wyrazu wiosna, podziel ten wyraz na sylaby (wio-sna) oraz na głoski (w-i-o-s-n-a). Poproście dziecko, aby przeliczyło ile jest sylab oraz głosek.

Ta pora roku po zimie przychodzi:

śniegi topnieją, słonko wcześniej wschodzi

i przebiśniegi na świat wyglądają,

bociany z ciepłych krajów wracają.

2. Drogi rodzicu przeczytaj dziecku wiersz „Wiosenne kwiaty” A. Łaby –Grodzkiej. A wy drogie Motylki uważnie posłuchajcie!

Już kwiaty zakwitają

W lasach, ogrodach i na łąkach

mówią o tym, ze nadszedł

czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości

W swej wiosennej szacie,

Popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy to przebiśnieg biały.

Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,

Trzeci jest jak złota łąka,

To kaczeniec cały w pakach.

Czwarty to krokus fioletowy,

Piąty – tulipan purpurowy,

I szósty – to żonkil w żółtym kolorze

Ten ostatni słoneczny kwiatek.

Do wazonu włożę.

Następnie zadaj dziecku poniższe pytania:

  • O czym mówi wiersz?
  • Jakie wiosenne kwiaty wystąpiły w wierszu?
  • Podzielcie wymienione w wierszu wiosenne kwiaty na głoski (np. krokus k-r-o-k-u-s) oraz na sylaby ( np. żonkil żon-kil). Policzcie ile mamy głosek i sylab w danych wyrazach.

Jeżeli dziecko ma problem z wyodrębnieniem głosek w wyrazie prosimy aby wyciąć małe białe kartki w celu zilustrowania liczebności głosek w danym wyrazie.

  • Który kwiat pojawił się pierwszy?
  • Który kwiat był wymieniony jako drugi itp.?
  • Który z kolei był wymieniony krokus? Itp.
  • Jakie znasz inne kwiaty wiosenne?
  • Co potrzebują kwiatki do wzrostu?

Prosimy zwrócić uwagę na to aby dzieci wypowiadały się poprawnie gramatycznie oraz wypowiadały się całym zdaniem.

3. Zabawa dydaktyczna „Wiosenne kwiaty”. A teraz utrwalimy sobie wiosenne kwiaty, poniżej umieszczamy kartę pracy. Prosimy wytnijcie wyrazy z wiosennymi kwiatami i dopasujcie je do odpowiednich kwiatów z pomocą rodziców. Wyodrębnijcie w podanych wyrazach jaką głoskę słyszymy  na początku a jaką na końcu wyrazu.

Rodzicu pamiętaj, że głoski należy wymawiać krótko tzn. np. s, n, b a nie syyy, nyy itp. 🙂

  • 5. Następnie proponujemy pracę plastyczną „Narcyzy”.

Potrzebujemy:

– żółtą bibułę/kartki,

– foremki do babeczek białe/ bądź wytłaczanka

– farbki zielone/ bądź zielone kartki,

-klej,

– nożyczki

1. Poproś dziecko, aby wycięło płatki narcyza z żółtej bibuły/kartki. Elementy te przyklejamy na niebieską kartkę.

Następnie przyklejamy białe foremki do babeczek/ bądź malujemy białą farbką elementy wycięte z wytłaczanki.

Kolejnym krokiem jest namalowanie farbkami bądź przyklejenie łodyg, liści, trawy 🙂

  • 6. Dodatkowo umieszczamy karty pracy aby poćwiczyły trochę nasze rączki 🙂

Pierwsza karta pracy dotyczy rysowania po śladzie natomiast w drugiej karcie pracy utrwalimy liczby oraz pisanie literki ł.

7. Na popołudniową relaksację polecamy następujące słuchowisko pt. „Ciemność i myszka Mija”

Pozdrawiamy serdecznie naszych podopiecznych! 🙂 Życzymy miłego dnia 🙂 Pani Julka i Pani Monika

Źródła:

wesołyprzedszkolak.pl

youtube.com

edukacja.edux.pl