Wiosna już od kilku dni u nas gości, więc dzisiaj proponuję rozmowę z dziećmi na temat nowej pory roku 😉
1. Drogie dzieci, wymieńcie kolejno pory roku… Po jakiej porze przychodzi wiosna? Jaka pora nadejdzie po wiośnie?
2. Rodzicu, przeczytaj dziecku poniższy wiersz.
Agata Dziechciarczyk „Oznaki wiosny”
Hiacynt, pierwiosnek,
krokus i zawilec
już oznajmiają
wiosenne chwile.
Pomimo chłodu
słońca szukają,
nadchodzi wiosna,
nam oznajmiają.
Przebiśnieg, sasanka
wychylają głowy,
ciekawe świata
i nowej przygody.
W ogródkach widać
nowe kolory,
wiosna maluje
kwiatowe wzory.
Jaskółka, bocian,
żuraw, kukułka
nad domem robią
wesołe kółka.
Słowik i czajka
też już wracają,
bo u nas cieplejsze
dni nastają.
Wiosna! Już wiosna!
Słychać świergoty.
Wiosna! Już wiosna!
Zajrzyj za płoty.
3. Pytanie do dzieci: Jakie wiosenne kwiaty i ptaki były wymienione w wierszu? Podajcie ich nazwy (dz-ci wymieniają nazwy). Podzielcie je na sylaby (np. sasanka – sa-san-ka), a następnie na głoski (s-a-s-a-n-k-a).
4. Wskażcie (dz-ci) kwiaty i ptaki wymienione w wierszu na niżej zamieszczonych zdjęciach.
5. Wymieńcie (dz-ci) inne znane Wam oznaki wiosny.
6. Narysujcie dokładnie po śladzie jednego z niżej zamieszczonych rysunków wiosennych kwiatów, do wyboru, a następnie wyklejcie ich kontury kuleczkami z bibuły, kawałkami kolorowego papieru czy rozetrzyjcie plastelinę, w odpowiednich kolorach.
Dzieci, które nie mają dostępu do drukarki, mogą odręcznie narysować kredkami lub namalować farbami wybranego wiosennego kwiatka czy ptaka z wiersza na podstawie wyżej zamieszczonych zdjęć.
Zdjęcia prac Państwa pociech można wrzucać w komentarzach w naszej „liskowej” grupie 😉
Miłego dnia 🙂
Renata Hływa
Źródło:
R. A. Hływa, „Szlaki, zygzaki i inne kreślaki. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą”, wyd. „Harmonia”