Kochane liski, w sobotę przywitaliśmy Wiosnę, a w niedzielę z kolei obchodziliśmy Światowy Dzień Wody. I dzisiejsze zajęcia będą dotyczyły tego tematu 🙂
1. Jesienią rozmawialiśmy o wodzie – pamiętacie? Zastanówcie się i powiedzcie rodzicom – do czego i komu potrzebna jest woda?
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
Omawialiśmy wtedy też krążenie wody w przyrodzie. Jeśli kogoś nie było na tych zajęciach, albo zapomniał już jak woda krąży w przyrodzie, niech obejrzy filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
2. Woda jest bardzo ważna dla wszystkich żywych istot, dlatego też powinniśmy dbać o jej czystość. Zapraszam do obejrzenia kolejnego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y
3. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, czy każda woda na naszej planecie nadaje się do picia? Czy wodę z mórz i oceanów można pić? Zapraszam do obejrzenia kolejnego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=0rVHgxq3a_0
4. Skoro już wiecie ile jest wody pitnej na naszej planecie, to zastanówcie się, czy możemy puszczać ją z kranów ot tak, kiedy z niej korzystamy, i kiedy z niej w danym momencie nie korzystamy. Dlaczego?
Zapraszam do obejrzenia kolejnego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Xmx2Yn5mutI
6. Zastanówcie się, co Wy możecie zrobić, by oszczędzać wodę.
Sposoby oszczędzania wody, niektóre, podpowie kolejny filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=_hTR6nZU34o
7. Co jeszcze możecie zrobić, by mniej zużywać wody? Zastanówcie się.
Swoje propozycje narysujcie na kartkach.
I pamiętajcie – woda jest zdrowa, więc pijcie jej jak najwięcej i często myjcie ręce!
A teraz przechodzimy do zajęć, które zwykle robiliśmy w przedszkolu we wtorki 🙂 Pamiętacie co to było? Tak, zgadza się… Dziś poznacie nową literkę 🙂
1. Rozmawialiśmy wcześniej o wodzie 😉 Podzielcie, proszę, słowo WODA na sylaby… Ile sylab ma to słowo?
A teraz podzielcie to słowo na głoski… Ile głosek jest w tym słowie?
2. Wymówcie głoskę W krótko…, a teraz długo…
Czy głoska W jest spółgłoską, czy samogłoską? (spółgłoską) Jakim kolorem będziemy ją oznaczać? (niebieskim)
3. Jakie słowa rozpoczynają się głoską W… Jakie słowa mają głoskę W na końcu? Wymieńcie kilka słów z głoską W w środku.
Wymieńcie słowa z głoską w, które będą związane z teatrem…
4. A teraz wstańcie, podnieście ręce do góry i kołyszcie nimi delikatnie na boki, jak gałęzie drzewa na wietrzyku… Nasz wietrzyk przechodzi w wiatr – kołyszemy „gałęziami” mocniej… A teraz nadciągnął huragan – kołysze się całe drzewo, pień także 😉 Huragan słabnie, przechodzi w wiatr, a ten po chwili przechodzi w wietrzyk…
5. Poznajcie literę W, w – dużą i małą, drukowaną i pisaną.
6. Przyjrzyjcie się obrazkowi. Wymieńcie jak najwięcej jego elementów, w nazwach których słyszycie głoskę w.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/14-5.pdf
Przeczytaj tekst znajdujący się pod obrazkiem.
7. Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam karty pracy. Wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/15-1.pdf
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/16-1.pdf
Zanim przystąpicie do pisania literek, zwróćcie uwagę na kolejność i kierunek wykonywanych ruchów ręki podczas pisania tych literek.
Napiszcie je palcem w powietrzu, po śladzie, przed ekranem monitora.
Teraz możecie pisać literki w karcie pracy.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/17-1.pdf
Piszcie litery pomału, utrzymując się w liniach 🙂
Miłego dnia 🙂
Renata Hływa
Źródło:
youtube.com
W. Żaba – Żabińska, „Kolorowy start z plusem”, karty pracy cz.3, wyd. mac Edukacja, str. 14-17.