Dzień dobry Drogie DZIECI!
Wiosna tuż, tuż. Przygotujcie się do jej powitania w zabawach z językiem angielskim. A może uda się wybrać na spacer w poszukiwaniu jej oznak. Rozglądnijcie się dookoła. Czujecie? Widzicie? Co się zmienia?
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
RODZICE, proszę pomóżcie DZIECIOM w pracy z tym materiałem. Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Jeżeli chcielibyście Państwo zaprezentowań efekt pracy swych dzieci (pracę plastyczną lub wykonanie piosenki), jak równie własne zaangażowanie w te działania – proszę o nadsyłanie zdjęć/nagrań na e’mail – ewajewo26@gazeta.pl.. Zostaną umieszczone na stronie grupy adresata.
Z góry dziękuję.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Dziecko:
- poznaje i utrwala słownictwo związane z wiosną
- słucha wiosennej piosenki The Spring Song i obrazuje jej treść ruchem
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO poziom A, CD 2.28/2.29) - koloruje tematyczne obrazki
Kluczowe słownictwo:
spring (wiosna); sunny (słonecznie); egg/eggs (jajko/jajka); chick (kurczątko);
The Spring Song
Where is spring? Dee-bee-dee! (złóż dłonie w kształt lornetki i rozglądaj się)
Spring, oh spring, dee-bee-dee! (przeciągnij się z uśmiechem)
Hello spring , dee-bee-dee! (pomachaj do dziecka z kartą “spring”)
Bye-bye spring dee-bee-dee! (pomachaj do dziecka z kartą “spring”)
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w muzycznej zabawie tematycznej – The Spring Song – wydrukuj i wytnij kartę „spring” oraz identycznego formatu kilka pustych kart, kartę obrazkową ułóż obrazkiem do dołu i rozpocznij zabawę pytając dziecko Where is the spring? Here, here or here? Dziecko wskazuje kartę – rodzic potwierdza – Yes, the spring is here! lub zaprzecza No spring! itd
2.prac plastyczne – kolorowanie obrazków (do wyboru lub obu) – Spring
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – A (wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD – strona Mac Edukacja
3) obrazki – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak