Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 30.03.2020 (poniedziałek)
Dzień dobry Drogie DZIECI!
Spójrzcie do lustra i popatrzcie na swoje buźki. Zgadnijcie, o czym dzisiaj porozmawiamy? Tak, właśnie o tym. Nazwiemy po angielsku części twarzy. Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.
Proponuję zabawy dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam .
3-latki – Dzieci:
– poznają i utrwalają nazwy niektórych części twarzy i kolorów w oparciu o zabawę słuchowo-ruchową
I Spy, zabawę ruchowąFace race! i zabawę manipulacyjną Tick-tock…Stop!
– link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 1.15)
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta)
I spy
I spy (osłoń oczy dłonią w geście roglądania się)
with my little eye…. (wskaż swoje oko)
(po sygnale dżwiekowym wskaż część ciała lub kolor i nazwij ją /go
np. a face/a nose/ eses itd. lub something ………yellow/red/green i powtarzaj kilukrotnie
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie słuchowo-ruchowej I spy – rodzicu odtwórz nagrani , obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.w zabawie ruchowej Face race! – rodzicu, wykorzystaj misie / lalki lub inne masotki i zachęcaj dzieci do pokazywania twarzy – Show me the face! Yes, bravo! This is the face!
Następnie wybierz jedną z maskotek , urządź wyścigi – Now, who’s the firt to touch…(the nose/the eses etc.)? Quickly.Go,go,go! Yes, bravo!
Zmieniaj tempo wypowiedzi. Kiedy dzieci będą swobodnie rozpoznawać części twarzy nie wypowiadaj nazw lecz poruszaj tylko ustami.
3.w zabawie manipulacyjnej Tick-tock…Stop! – rodzicu, skorzystaj z pomocy dydaktycznej w postaci tarczy wykonanej z kartonu (wytnij koło i strzałkę, na środku zrób oś np. z pinezki, gumki do mazania i przymocuj do niej strzałkę ) – możesz wykonać ją wspólnie dzieckiem. Tę pomoc wykorzystasz później jako uzupełnienie zabaw do przypominania i utrwalania słownictwa.
Rozpocznij zabawę – kręć strzałką i zachęcaj dzieci, aby Cię naśladowały, powtarzaj – Everybody: tick-tock…stop! . Zatrzymaj i zapytaj – What is it? / What colour is it?, pochwal – Yes, it’s a nose/Yes. It’s red etc.
4-latki – Dzieci:
– poznają i utrwalają nazwy niektórych części ciała, kolorów i liczb
– poznają rymowankę The Puppet Flash!
– link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus (CD 2.02)
(I love BOO, poziom A +)
– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają słownictwo w zabawach komunikacyjnej Sticky note (karteczki samoprzylepne)
i ruchowej Puppets exercise (kukiełki ćwiczą)
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …)
The Puppet Flash!
I’m a puppet, a puppet! Move with me!
(poruszaj się jak marionetka – pochyl głowę, unieś łokcie i poruszaj przedramionami w lewo i prawo, jak wahadłem)
Move your… head, head! Head and arms!
(poruszaj głową , jakby była przywiązana do sznurka; opuszczaj ją i podnoś, kiwaj nią na boki)
Move your… arms, arms! Arms and body!
(poruszaj ramionami, jakby były przywiązane do sznurka; na boki, jak wahadłem zegara)
Move your… body, body ! Body and knees!
(poruszaj korpusem w prawo i w lewo, jakby był przywiązany do sznurka)
Move your… knees, knees ! Knees and feet
(poruszaj kolanami , kierując je do siebie i na zewnątrz)
Feet, feet! Move your feet!
(poruszaj stopami, jakby były przywiązane do sznurka)
Powtórz 2X
Karty obrazkowe:
– marionetka
wyprawka – karta6 – poziom A+
– prosta instrukcja wykonania – https://youtu.be/_3cI_XhPfGA
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie rytmiczno-ruchowej The Puppet Flash!
– rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.w zabawie komunikacyjnej Sticky note – rodzicu, dziecko przykleja karteczki samoprzylepnena wymienianych przez ciebie (twoich lub swoich) częściach ciała. Zachęcaj – Put the note on my/your head (arms/kenes… etc.), następnie kiedy kartki zostaną przyklejone pytaj wskazując na część ciała What is it ?/ What are they?
Warianty trudniejsze:
– z użyciem kolorowych karteczek –
Put the yellow (red/green.. etc) on my/your head (arms/kenes… etc.) następnie kiedy kartki zostaną przyklejone zachęcaj dzieci do odpowiadania na pytania – It’s yellow (red/green.. etc)
What is it ?/ What are they?, pochwal – Yes, it’s a head . Yes, they are (arms/kenes… etc.).
– z użyciem kilku karteczek dla utrwalenia liczebników-
Put two (three / four…etc ) yellow note (red/green.. etc) on my/your head (arms/kenes… etc.)
3. w zabawie ruchowej – rodzicu,zaczaruj dziecko w marionetkę – Abracadabra, abrakadabra, you are a puppet, one, two, three. Nastepnie zachęcaj je do wykonywania odpowiednich czynności, np.: Puppet, move
your head (arms/kenes… etc.),
4. w zabawie twórczej – rodzicu, wspieraj dziecko przy wykonaniu marionetki
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja
2) audio CD , flipbook – wyprawka – poziom A+ – ( strona wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl – )
3) obrazki, instrukcjie – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak
Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 03.04.2020 (piątek)
Dzień dobry Drogie DZIECI!
Ostatnio poznaliście nowe słówka – części twarzy i ciała.
Dzisiaj utrwalamy je w nowych zabawach. Zatemzacznijmy dzisiejsze spotkanie pod znakiem – „Uśmiechnij się szeroko” i „ Poruszaj się”.
Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy J
Proponuję zabawy dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam .
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy niektórych części twarzy w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej The Face Flash!
– link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.02)
– rozwiją sprawność rozumienia ze słuchu w zabawie słuchowo-ruchowej A strange dance!
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 1.08)
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko)
The Face Flash!
Face, face, face, face, face ! (wskaż swoją twarz)
Face, oh, face! Uh-huh!
Nose, nose, nose, nose, nose! (wskaż swój nos)
Nose, oh, nose! Uh-huh!
Mouth, mouth, mouth, mouth, mouth! (wskaż swoje usta)
Mouth, oh, mouth! Uh-huh!
Eyes, eyes, eyes, eyes, eyes! (wskaż swoje oczy)
Eyes, oh, eyes ! Uh-huh!
Mirror, mirror, mirror, mirror, mirror!
Mirror, mirror! Uh-huh!
(przeglądnij sie w lusterku lub wykorzystaj do tego wałsne dłonie)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej The Face Flash!
– rodzicu odtwórz nagranie , obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.w zabawie słuchowo-ruchowej A strange dance! (Dziwny taniec !)– rodzicu, odtwórz nagranie, zachęć dzieci do siedzenia w całkowitym bezruchu, odtwórz nagranie, wymieniaj kolejne części ciała, które mają „tańczyć” (którymi dzieci poruszają) : Move your….face(nose/ eses/mouth)! Pozostałeczęści ciała pozostają bez ruchu – Move your …. face(nose/ eses/mouth) only !
3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy niektórych części ciała w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet
– link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.03/2.04)
– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …)
I’m a Puppet
I’m a Puppet, can you see? (wskaż siebie, naśladuj marionetkę)
Move like me, move like me! (poruszaj się jak kukiełka na sznurkach)
Your head: left, right, left, right! (kieruj głowę w lewo i w prawo)
Your arms: up, down, up, down! (unoś ręce w górę I opuszczaj je w dół)
Your body: left, right, left, right! (kieruj korpus w lewo I w prawo)
Your knees: up, down, up, down! (zginaj I prostuj kolana)
Your feet: left, right, left, right! (kieruj stopy raz w lewo, raz w prawo)
I’m a Puppet, can you see?
Move like me, move like me!
Karty obrazkowe:
– marionetka
wyprawka – karta6 – poziom A+ lub– prosta instrukcja wykonania – https://youtu.be/_3cI_XhPfGA
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet
– rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2. w pracy z marionetką (vide zajęcia z 01.04.2020) – rodzicu, zakrywaj poszczególne części marionetki i mów The puppet is missing something! (Marionetce coś zginęło) , następnie pytaj – What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała
3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD , flipbook – wyprawka – poziom A+ – ( strona wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl )
3) obrazki, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak