Cel ogólny zajęć:
· Rozpoznawanie przedmiotów na obrazkach.
Cele szczegółowe zajęć:
- utrwalanie dobierania w pary
- utrwalanie wyliczania przedmiotów
- utrwalanie dopasowywania cieni
- utrwalanie rozpoznawania opisywanych obrazków
Metody pracy:
- rozmowa, praktycznego działania
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
- karta pracy z parą takich samych obrazków,
- obrazek z wnętrzem pokoju,
- karta pracy z obrazkami przedmiotów i ich cieni
- obrazki przedstawiające różne przedmioty np. lampę, stół, dom itp., lub zwierzęta,
Przebieg zajęć:
1. Zabawa „Znajdź dwa takie same obrazki”.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/2-takie-same-obrazki.pdf
Dziecko odszukuje parę dwóch takich samych obrazków.
2. Zabawa „Co było na obrazku?”
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/img0.jpg)
Na początku zabawy rodzic pokazuje dziecku jakiś obrazek, na którym znajduje się dużo przedmiotów (np. wnętrze pokoju). Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby elementów obrazka i nazwanie ich.
3. Zabawa „Połącz ptaki z ich ciemniami?”
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/ptaki-i-ich-cienie.pdf
Dziecko łączy ptaki z ich cieniami.
4. Zabawa „O czym mówię?”
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/obrazki-zwierząt-owoców-przedmiotów.pdf
Rodzic opisuje słownie jakiś przedmiot, zwierzę, owoc itp., a zadaniem dziecka jest odgadnąć o czym mówi rodzic i wskazać odpowiedni obrazek.
Ewelina Narwojsz
Źródło:
supercoloring.com
mala275.blogspot.com
puzzlefactory.pl
printerest.com
sprzedajemy.pl
dreamstime.com