Cel ogólny zajęć:
· Rozpoznawanie przedmiotów na obrazkach.
Cele szczegółowe zajęć:
- utrwalanie dobierania w pary
- utrwalanie wyliczania przedmiotów
- utrwalanie dopasowywania cieni
- utrwalanie rozpoznawania opisywanych obrazków
Metody pracy:
- rozmowa, praktycznego działania
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
- karta pracy z parą takich samych obrazków,
- obrazek z wnętrzem pokoju,
- karta pracy z obrazkami przedmiotów i ich cieni
- obrazki przedstawiające różne przedmioty np. lampę, stół, dom itp., lub zwierzęta,
Przebieg zajęć:
1. Zabawa „Znajdź dwa takie same obrazki”.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/2-takie-same-obrazki.pdf
Dziecko odszukuje parę dwóch takich samych obrazków.
2. Zabawa „Co było na obrazku?”
Na początku zabawy rodzic pokazuje dziecku jakiś obrazek, na którym znajduje się dużo przedmiotów (np. wnętrze pokoju). Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby elementów obrazka i nazwanie ich.
3. Zabawa „Połącz ptaki z ich ciemniami?”
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/ptaki-i-ich-cienie.pdf
Dziecko łączy ptaki z ich cieniami.
4. Zabawa „O czym mówię?”
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/obrazki-zwierząt-owoców-przedmiotów.pdf
Rodzic opisuje słownie jakiś przedmiot, zwierzę, owoc itp., a zadaniem dziecka jest odgadnąć o czym mówi rodzic i wskazać odpowiedni obrazek.
Ewelina Narwojsz
Źródło:
supercoloring.com
mala275.blogspot.com
puzzlefactory.pl
printerest.com
sprzedajemy.pl
dreamstime.com