Cel ogólny zajęć:
· Układanie według zasad podobieństwa.
Cele szczegółowe zajęć:
- utrwalanie układania obrazków w kategorie tematyczne
Metody pracy:
- rozmowa, praktycznego działania
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
- obrazki przedstawiające różne przedmioty, zwierzęta, rośliny itp.,
- karta pracy ze skarpetkami
- dwa podobne obrazki
Przebieg zajęcia
1. Układanie obrazków w kategorie tematyczne
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/obrazki-zwierząt-owoców-przedmiotów.pdf
Rodzic rozcina obrazki. Dziecko ma za zadanie pogrupować otrzymane obrazki w poszczególne grupy tematyczne np. jedzenie, zwierzęta, przedmioty itp.).
2. Zabawa „Co tutaj nie pasuje?”
Do zabawy można wykorzystać obrazki z poprzedniego zadania.
Zabawa polega na tym, że rodzic pokazuje dziecku różne zestawy obrazkowe, np. 3 obrazki zwierząt i jeden obrazek warzywa. Zadaniem dziecka jest wskazać nie pasujący obrazek i uzasadnić dlaczego.
3. Zabawa „Poparuj skarpetki”
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/połącz-skarpetki.pdf
Zadaniem dziecka jest połączyć w pary takie same skarpetki i je pokolorować.
4. Zabawa „Wskaż różnice między obrazkami”
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/7-różnic.pdf
Zadaniem dziecka jest porównanie dwóch podobnych do siebie obrazków i wskazanie pomiędzy nimi 7 różnic.
Gdy dziecko odnajdzie wszystkie różnice, koloruje jeden z obrazków.
Ewelina Narwojsz
Źródło:
Anna Stalmach – Tkacz, Karina Mucha, „Dzieciaki w akcji. Karty pracy 5latka”, cz.1, wyd. Nowa Era, str.68
gpwidzow.przedszkolna.net