Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 06.04.2020 (poniedziałek)
Dzień dobry Drogie DZIECI!
Dzisiaj zapraszam Was wraz z RODZICAMI do na kolejnej zabawy z „częściami ciała” – utrwalać będziecie poznane słowa i poznacie nowe w ulubionych przez Was zabawach ruchowych. A zatem zaczynamy… Proponuję zabawy dla 5-latków i 6-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
5-latki – Dzieci:
– utrwalają słownictwo poprzez odgrywanie piosenki Story 6 Action Song
aktywizującej – link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.07/2.04)
– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwala nazwy kolorów
– skupia uwagę
– ćwiczy sprawności manualne (motoryka mała)
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , hands (dłonie), tummy (brzuch), legs (legs), toes (palce u nóg), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), hair (włosy), big (duży/duża), small (mały/mała), elephant (słoń), mouse (myszka), colours (kolory) – blue, red yellow, green.
Story 6 Action Song
Look! Look! Shh….. What can you see? (rozglądaj się, rozłóż ręce w geście “nie wiem”)
An elephant! An elephant! Big, big, big! (wskaż na słonia )
Big, big, ears, so, so, big ears! (wskaż uszy słonia )
Big, big, nose , so, so, big nose! (wskaż trąbę słonia )
Big, big, tummy, so, so, big tummy! (wskaż brzuch słonia )
Big, big, legs, so, so, big legs! (wskaż nogi słonia )
Big, big, toes so, so, big toes ! (wskaż palce u nóg słonia )
Stopm, stopm, stopm ! Stopm, stopm, stomp ! ( idź tupiąc w podłogę)
Look! Look! Shh….. What can you see? (rozglądaj się, rozłóż ręce w geście “nie wiem”)
A mouse ! A mouse ! Small, small, small! (wskaż na myszkę )
Small, small, ears, so, so, small ears! ! (wskaż uszy myszki)
Small, small, nose so, so, small nose! (wskaż nos myszki )
Small, small, tummy, so, so, small tummy! (wskaż brzuch myszki )
Small, small, legs so, so, small legs! (wskaż nogi myszki)
Small, small, toes so, so, small toes! (wskaż palce u nóg myszki)
Squeak, squeak, squeak! Squeak, squeak, squeak! (zapiszcz)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
– flipbook – wyprawka karta 6 – kurs b https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=12
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. przez śpiewanie i odgrywanie piosenki Story 6 Action Song – rodzicu odtwórz piosenkę ,obrazuj jej treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2. w zabawie tematycznej Hide and Speak (Schowaj i powiedz) – rodzicu, rozłóż karty obrazkowe (vide – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm) na stole lub podłodze, powtórz nazwy pokazując karty i pytaj- What is it ?/ What are they?. Następnie chowaj je pod kolorowymi kartkami i powtarzaj np.The head (body) …goes under blue (red/yellow//green) / The arms ( eyes) …go under blue (red/yellow//green). Następnie pytaj dzieci, co znajduje się pod kolejnymi kolorami – What’s under the blue (red/yellow//green) note? Check … (Sprawdź), pyta Is it…? /Are they…? dziecko odpowiada – potwierdź, pochwal – Yes, bravo!/ Yes, congratulations!
3. w zabawie rozwijającej pamięć – Hide it! (Schowaj to!)- rodzicu, rozłóż karty obrazkowe (vide – link –https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm) na stole lub podłodze, poproś dzieci by się im przyjrzały, następnie poproś, aby zamknęły oczy i nie podglądały – …, close your eyses, don’t peek!; Zakryj , bądź zabierz jeden z obrazków, poproś dziecko o otwarcie oczu i pytaj – – What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała .
Trudniejszy wariant – rodzicu, ukrywasz więcej niż jeden element.
Dla urozmaicenia – zmiana ról – dziecko ukrywa obrazek rodzic odgaduje, co znajduje się pod poszczególnymi „kolorami”.
4. w pracy plastycznej – karta pracy (załączniki) – dziecko koloruje obrazki ze zwierzętami (słoń i myszka)
6-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy nazwy czynności i części ciała w zabawach ruchowej It hurts! I muzyczno- ruchowej Ouch!- link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.03/2.04)
– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwala nazwy kolorów/kształtów
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , tummy (brzuch), arms (ręce), hands (dłonie), legs (legs), feet (stopy), plaster (plaster), colours (kolory) – blue, red yellow, green, shapes (kształty) – circle (koło), square (kwadrat), triangle (trójkąt), star (gwiazda)
zwroty: Nod your head (Pokiwaj głową), Pat your tummy (Poklep się po brzuchu), Strech your arms (Wyciągnij ramiona), Clap your hands (Klaśnij w dłonie), Bend your legs (Ugnij nogi), Stamp your feet (Tupnij), It hurts ! (To boli), Can you/he/she do it? (Czy ty/on/ona może to zrobić), Yes, I can. (Tak, on/ona może) Yes, he/she can. (Tak, on/ona może)
Ouch!
Pat your tummy and nod your head! (Poklep się po brzuchu i pokiwaj głową)
Nod your head! Nod your head! (Pokiwaj głową)
Can you do it? Yes, I can! (Rozłóż ręce w geście zapytania, pokiwaj głową i unieś kciuki)
Can he do it? Yes, he can!
Strech your arms and clap your hands! ( Wyciągnij ramiona i klaśnij w dłonie)
Clap your hands! Clap your hands! ( Klaszcz w dłonie)
Can you do it? Yes, I can! (Rozłóż ręce w geście zapytania, pokiwaj głową i unieś kciuki)
Can she do it? Yes, she can!
Stamp your feet and bend your legs! (Tupnij i ugnij nogi)
Bend your legs! Bend your legs! (Ugnij nogi)
Can you do it? No, it hurts! ! (Rozłóż ręce w geście zapytania, pokiwaj głową z wyrazem twarzy wyrażającym cierpienie)
Ouch! it hurts! Ouch! it hurts! (Złap się za kolana , przyjmujwyraz twarzy wyrażający cierpienie)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie ruchowej It hurts! (To boli) – rodzicu zachęć dzieci do wykonywania wymienionych czynności: Nod your head (Pokiwaj głową), Pat your tummy (Poklep się po brzuchu), Strech your arms (Wyciągnij ramiona), Clap your hands (Klaśnij w dłonie), Bend your legs (Ugnij nogi), Stamp your feet (Tupnij). Powtórz czynności na wybranej przez dziecko maskotce. Po każdej z czynności powiedz – Ouch! it hurts! (Au, to boli) i poproś dziecko, aby podmuchało bolące miejsce – Let’s blow, like me! (Podmuchaj, jak ja!)
2. w zabawie muzyczno-ruchowej Ouch! – rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania – Move like me, move like me!
3. w zabawie ruchowej Twister 1 – rodzicu, jeżeli to możliwe skorzystaj z maty do zabawy lub stwórz siatkę do gry przy pomocy taśmy malarskiej – w poszczególnych polach umieść kolory lub figury geometryczne – zaproś dziecko do zabawy – Put your hand (leg/head) on … blue ( red/ yellow/ green) lub Put your hand (leg/head) on … the circle ( square/ triangle/ star)
Dla urozmaicenia – zmiana ról .
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy B i B+ ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD jw.- ( strona wyd. Mac Edukacja – piosenki i utwory muzyczne – https://www.mac.pl)
3) obrazki, karty pracy, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak