Czas na historyjkę

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 10.04.2020 (piątek)

Dzień dobry Drogie DZIECI! J

Dzisiaj czas na dwie historyjki . Jedna opowiada o tym jak Boo, Max i Lilly znajdują w lesie czarodziejskie zwierciadło, które sprawia, że ich twarze wyglądają  śmiesznie. Natomiast druga, jak Boo i elfy próbują  odnaleźć części ciała  marionetki i złożyć je w całość, aby móc się nią pobawić. 

Posłuchajcie – Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI.

Propozycje są zróżnicowane. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam. J Boo, Lilly i Max oraz ja bardzo tęsknimy za Wami.

3-latki – Dzieci:

–  słuchają historyjki   Story Time!

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.05)

– rozwijają sprawność rozumienia ze słuchu w historyjce i zabawach słuchowo-ruchowych

Kluczowe słownictwo:

face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko), numbers 1-3

( liczby 1—3), colours (kolory) – red, yellow, green, blue

Karty obrazkowe:

-wyprawka –   karta 6 – poziom A 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_wypr/mobile/index.html#p=12

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm

  lub do  wydrukufile:///C:/Users/Dell/OneDrive/PP/bodyB.pdf

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.przypomnienie słownictwa w zabawie słuchowo-ruchowej  A Funny Face! – rodzicu, wykorzystaj kolaż z poprzednich zajęć – wskazuj dzieciom kolejno oczy, uszy, nos,usta i pytaj What is it ? Yes, a nose (a mouth) ! / What are they? Yes, eyes (ears) !.

Następnie zachęcaj dziecko do wskazywania właściwych części twarzy, kiedy będziesz  je wymieniać

Touch your  nose (mouth/ eyes /ears)! Make a funny face! That’s right!

2. historyjka Story Time!  – rodzicu, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dzieci do wskazywania kolorów i części twarzy  z nagrania

2.w zabawie słuchowo-ruchowej  1,2,3… Touch…!

 Rodzicu odtwórz utwór  –   link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

 (I love BOO, poziom A, CD 1.08), zachęć dzieci do poruszania się/ tańczenia – Move, move, dance! 

 ze swoim misiem /lalką.

 Następnie zatrzymaj nagranie – zachęć dziecko, by zetknęło się właściwa częścią ciała ze swoją zabawką 1,2,3… Face  to  face ! Touch…! Like this! Perfect! Now…1,2,3… Nose  to nose! Touch…! Like this! Perfect! etc.

3. w zabawach proponowanych wcześniej

4-latki – Dzieci:

–  przypominają  sobie nazwy części ciała i liczebniki

–  słuchają historyjki   Story 6

    –  link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus

      (I love BOO, poziom A +, CD 2.05)

–  rozwija sprawności rozumienia ze słuchu w historyjce i zabawach ruchowej

–  rozwija koordynację słuchowo-ruchową

Kluczowe słownictwo:

puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało),  knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …), colours (kolory) – blue, red yellow, green.

Karty obrazkowe:

– marionetka – wyprawka –   karta 6 – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_wypr/mobile/index.html#p=16

lub

– prosta instrukcja wykonaniahttps://youtu.be/_3cI_XhPfGA

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm

lub do  wydruku – file:///C:/Users/Dell/OneDrive/PP/bodyB.pdf

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w zabawie  ruchowej  I’ve got three… (Mam trzy…)wprowadzenie do zabawy – rodzicu powiedz Yes i klaśnij w dłonie 3 razy, następnie powiedz No i tupnij 3 razy. Zaproś dziecko do zabawy, wskazując odpowiednie części ciała pytaj  It’s a head .  Yes or no?;  They are  (arms/kenes/feet),  Yes or no?– dziecko potwierdza/zaprzecza właściwym ruchem.  

Włącz do zabawy liczebniki i pytaj  I’ve got three (four/five…)  heads (arms/kenes/feet), Yes or no?– dziecko potwierdza/zaprzecza właściwym ruchem.  

2. historyjka Story 6 – rodzicu, rozłóż/ ukryj  części ciała w pokoju – wykorzystaj (te z „marionetki” lub słowniczka obrazkowego) – odtwórz nagranie, zatrzymuj we właściwych momentach  i poproś dziecko o odszukanie części ciała wymienionej w historyjce  

3. w zabawie multisensorycznej Body prints (Odciski ciała) – rodzicu przygotuj plastelinę, ciastolinę lub masę solną i umeść je  np. na talerzykach oraz lalki/figurki. Odciśnij w każdym naczyniu inną część ciała każdej z lalek/figurek – zachęcaj dzieci do dopasowania właściwej części ciała do odcisku – Whose print is it? Try and match dolls/figures with the right print, like this.

Następnie wygładź masę I poroś dziecko do wykonania własnych odcisków.

4. w zabawach proponowanych wcześniej

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbook – wyprawki.-  – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) obrazki, instrukcje   – internet

4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak