Witam wszystkie „Liski” po Świętach 🙂 Mam nadzieję, że odpoczęliście od codziennego zgiełku w miłej rodzinnej atmosferze 🙂
Jesteście gotowi na nowe zadania? To zaczynamy 😉
1. Posłuchajcie wiersza.
Wiera Badalska „Wiosenne porządki”
Zapukał w okienko promyczek swawolny
– Czy zrobiono już porządki w ogródeczku przedszkolnym?
– Czy listki zgrabione na waszych zagonkach?
– Czy posiane kwiatków malutkie nasionka?
Spojrzał Grześ na Ewę, a Ewa na Zdzisia.
Zawstydzili się – i patrzcie jak pracują dzisiaj.
2. Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza.
– O czym był wierszyk?
– Jakie prace wykonuje się w ogrodzie wiosną?
– Jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik?
3. Przyjrzyjcie się narzędziom przedstawionym na obrazku. Czy potraficie je nazwać?
– Co robimy przy pomocy łopaty?
– Do czego służą widły?
– Co robimy przy pomocy konewki?
– Do czego służy sekator?
– Co robimy przy pomocy nożyc?
– Do czego służy taczka w ogrodzie?
– Co robimy posługując się grabiami?
– Do czego służy motyka?
4. Analiza i synteza słuchowa słowa „łopata”.
Podzielcie słowo „łopata” na sylaby. (ło-pa-ta)
Ile jest sylab w tym słowie?
Podzielcie słowo „łopata” na głoski. (ł-o-p-a-t-a)
Ile jest głosek w tym słowie?
Co słyszycie na początku słowa „łopata”?
Powiedzcie teraz rodzicom kilka przykładów słów, które rozpoczynają się głoską ł… A teraz kilka przykładów z głoską ł na końcu słowa… Teraz powiedzcie kilka przykładów z głoską ł w środku słowa.
Wymówcie głoskę ł krótko…, a teraz długo… Jaką jeszcze głoskę było słychać dodatkowo, gdy wybrzmiewaliście głoskę ł długo? (y)
Czy głoska ł jest spółgłoską, czy samogłoską? (spółgłoską)
Jakim kolorem będziemy ją oznaczać? (niebieskim)
5. Poznanie zapisu graficznego głoski ł.
Poznajcie literę Ł, ł– dużą i małą, drukowaną i pisaną.
Do jakich liter są podobne litery Ł, ł? Czym one się różnią między sobą?
Zgadza się, wielka litera Ł” to wielka litera „L”, tylko z kreską poziomą na środku, zaś mała litera „ł” to mała litera „l” z kreską poziomą na górze.
Znacie już litery „L” i „l”, umiecie je pisać. Litery „Ł” i „ł” będziecie pisać podobnie – najpierw kreślicie literę wielką „L” czy małą „l” – jako pierwszy ruch dłoni, a potem kreskę poziomą w odpowiednim miejscu – w wielkiej literze „Ł” na środku litery, w małej literze „ł” na górze litery.
Napiszcie je palcem w powietrzu, po śladzie, przed ekranem monitora.
6. Zabawa ruchowa
Wstańcie i poruszajcie się przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
7. Praca w Kartach Pracy (cz.3).
Otwórzcie książeczki na stronie 62. Przyjrzyjcie się obrazkowi. Wskażcie na obrazku to, co w swojej nazwie ma głoskę ł.
Przeczytajcie tekst znajdujący się pod obrazkiem.
Wykonajcie zadania na str. 63 – 65 zgodnie z poleceniami.
Piszcie litery pomału, utrzymując się w liniach.
Miłego dnia 🙂
Renata Hływa
Źródło:
dreamstime.com
google.com
youtube.com
W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start z plusem. Karty Pracy”, cz.3, wyd. mac Edukacja