Zdalne nauczanie – czwartek 16.04.2020r.

Witam wszystkie “Liski” 🙂  Mam nadzieję, że jesteście gotowi do zabawy 😉

To zaczynamy 🙂

1. „Monetowy frottage”

Dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet.

2. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania.

Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania:

– Skąd ludzie mają pieniądze?

– Dlaczego trzeba pracować?

– Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?

Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka.

3. Zabawy matematyczne z monetami.

Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.

Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.

Segregują monety według nominału.

Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet.

4. Ćwiczenia z poduszkami.

https://www.youtube.com/watch?v=5PcvTkMDK3A

5. Zabawa w sklep.

Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko lub z wyprawki plastycznej (fioletowa teczka).

Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: dzień dobry, proszę, dziękuję, do widzenia.

6. Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.

Pewnego razu małe dziecko zapytało swego ojca:
– Tato, co to są pieniądze?
Ojciec zastanawiał się przez chwilę, a potem wziął kawałek zwykłego szkła i podniósł go do oczu dziecka, prosząc je:
– Popatrz przez nie!
Dziecko mogło zobaczyć przez szkło i swojego ojca, i ludzi, którzy przechodzili ulicą, i przejeżdżające nią pojazdy.
Potem ojciec wziął srebrną farbę i pokrył nią całą powierzchnię jednej strony szkła, żeby zrobić z niej podlew lusterka.
– Popatrz teraz – poprosił.
Ale w tak utworzonym lustrze dziecko widziało już tylko własną twarz.
– To jest właśnie niebezpieczeństwo, które niesie ze sobą pieniądz – powiedział ojciec. – Prowadzi ono do tego, że widzisz już tylko samego siebie.

Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:

– Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?

– Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?

7. Czy wszystko można kupić za pieniądze?

Rozmowa z dzieckiem na temat wartości.

Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne dla naszej rodziny”.

Miłego dnia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com

https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg