Dzień dobry Rodzice i Kochane „Myszki” dzisiaj mamy już czwartek i kolejne zdania do wykonania. Życzymy miłego dnia.
Rodzicu prosimy przeczytaj wiersz.
Wiersz B. Szelągowskiej „Ptasie trele”
Znów nastała wiosna!
Ptaki nadlatują.
A co będą robić?
Gniazda pobudują.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Na drzewach wysoko
albo w trawie – nisko.
Tak by do swych piskląt
Zawsze miały blisko
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Gdy skończą budować,
jajeczka w nich złożą.
By było im ciepło,
na nich się położą.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Wykluły się wreszcie
z jajeczek pisklęta
i każdy maluszek
te trele pamięta!
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Zadaj pytania do wiersza
Co będą robić ptaki?
Gdzie ptaki budują swoje gniazda?
Z czego wykluwają się ptaki?
Zabawy logopedyczne usprawniające narządy mowy
Dzięcioł- dziecko czubkiem języka uderza za górnymi zębami.
Dziobek ptaka- dziecko wypycha wargi do przodu i na zmianę, zamyka je i otwiera.Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Ptaszki fruwają”
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M
Ćwiczenie słuchowe „Jaki ptak Cię woła”
Zadaniem dziecka będzie odgadnąć jaki ptak je woła.
Rodzic mówi kle, kle, kle- dziecko odpowiada, że woła je bocian
Rodzic mówi ćwir, ćwir, ćwir- dziecko odpowiada, że woła je wróbelek
Rodzic mówi kra, kra, kra, – dziecko odpowiada, że woła je wrona
Rodzic mówi ku, ku, ku, ku,- dziecko odpowiada, że woła je kukułka
Rozwijanie sprawności manualnej wycinanie nożyczkami
Rodzicu prosimy narysować grubym pisakiem kilka linii prostych na gazecie.
Zadaniem dziecka będzie cięcie gazety wzdłuż narysowanych linii.
Wyrabianie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce.
Drogie dzieci zapraszamy Was do swobodnej zabawy przy muzyce. Prosimy, aby rodzic włączył dziecku ulubione piosenki. Tańce, wygibasy, obroty to świetna zabawa przy muzyce. Można wykorzystać już znane piosenki ,,Maszeruje wiosna”, ,,Na wyspach bergamotach”
Proponujemy także lubianą przez dzieci opowieść ruchową ,,Powracające ptaki’’
Prosimy, aby rodzice czytając naśladowali z dziećmi czynności występujące w tekście
Wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci otwierają buzię szeroko i udają ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dzieci złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z buzi dzieci robią dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek (języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor ( naśladujemy wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał.
Zabawa badawcza „Co pachnie w kuchni?”
Rodzice szykują sobie kilka ziół (bazylia, pietruszka, szczypiorek, ). Dziecko ogląda, porównuje wygląd , dotyka, wącha, opowiada o swoich wrażeniach, odpowiada na pytania rodzica np. do czego wykorzystywane są te rośliny?; jak nazywają się poszczególne rośliny?; jak nazwiemy wszystkie razem?.
Pozdrawiamy Ewelina N. i Ewelina S.