Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 20.04.2020 (poniedziałek)
Witam Drogie DZIECI! J
Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wykonania papierowych pacynek, które będą razem z Wami uczestniczyły w proponowanych na dzisiaj zabawach.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam. J
3-latki – Dzieci:
– ćwiczą sprawności manualne – wykonują pacynkę z papierowej torebki
– utrwalają nazwy niektórych części twarzy
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
– nazywają części twarzy po angielsku.
– rozwijają sprawności manualne
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko), Touch! (Dotknij!) Wash! (Umyj!); Dry! (Osusz!)
Karty obrazkowe:
-wyprawka – karta 6 – poziom A
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 28-35 – poziom A –
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.w zabawie manipulacyjnej A Funny Face (Śmieszna twarz) przy nagraniu piosenki A Funny Face! – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa (I love BOO, poziom A, CD 2.03/2.04) – zapis tekstu w scenariuszu z 08.04.2020 – rodzicu, rozłóż przygotowane elementy (twarz i części twarzy ) na podłodze, odtwórz nagranie, zaśpiewajcie razem piosenkę, następnie we właściwych momentach zachęcaj dziecko do przykładania odpowiedniego elementu na właściwe miejsca na twarzy – Now, the eyes (the nose/ the mouth) on the floor, like this! Perfect!
Elementy twarzy przygotuj samodzielnie ( vide karty obrazkowe – wyprawka lub jeżeli masz możliwości wydrukuj ze słowniczka obrazkowego ) lub wg własnego pomysłu – twarz – narysuj owal lub wykorzystaj papierowy talerzyk.
2.w twórczej zabawie manipulacyjnej Funny puppets! (Śmieszne pacynki) – rodzicu, wykonaj wspólnie z dzieckiem pacynkę z papierowej torebki – instrukcja – https://youtu.be/R-NmTMum-6I. Zadbaj o to, aby dziecko przyklejało części twarzy w odpowiednich miejscach na torebce , po to aby po włożeniu do niej ręki można było poruszać nią jak pacynką – Now, glue the eyes to the bag, like this . Glue the eyes to the bag, like this. And the mouth ? The mouth goes here! Ready? Well done.
3. w zabawie z elementami dramy przy nagraniu historyjki –Story 6- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa (I love BOO, poziom A, CD 2.05)- rodzicu, odtwórz nagranie , wskazuj właściwe części twarzy na swojej twarzy, zachęć dziecko do poruszania pacynką i wskazywania właściwych części twarzy na twarzy pacynki
4-latki – Dzieci:
– ćwiczą sprawności manualne – wykonują pacynkę z papierowej torebki
– utrwalają nazwy niektórych części twarzy i ciała
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
– rozwijają sprawności manualne
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …); Put it on… (Połóż to na …),
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 30-35 – poziom A+ –
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w twórczej zabawie manipulacyjnej Make a puppet (Zrób pacynkę) – rodzicu, wykonaj wspólnie z dzieckiem pacynkę z papierowej torebki – instrukcje – https://youtu.be/R-NmTMum-6I. lub https://youtu.be/xZpMoz1B_64 – uzupełnij korpus o ręce i nogi. Zachęcć dziecko, by przyklejało części twarzy w odpowiednich miejscach na torebce w kolejności jakiej wskażesz Now, glue the head to the bag, like this. Now, glue the eyes to the bag, like this . Glue the nose… (the mouth/the ears) to the bag, like this. Glue the body to the bag, like this. And the arms (the legs)? The the arms (the legs) goes here! Ready? Well done.
Zadbaj o to, aby po włożeniu ręki do torebki można było poruszać nią jak pacynką
2. w zabawie ruchowej In and out! (Do środka i na zewnątrz!) – utrwalanie i poszerzanie słownictwa – rodzicu, ułóż na podłodze skakankę/Linke/sznurek w kształt koła lub wykorzystaj hula-hoop – zachęcaj dzieci do umieszczania właściwych części ciała wewnątrz koła lub na zewnątrz – Put your head… (arms/knees/feet) in the bands. Put your head… (arms/knees/feet) out of the bands .
Utrwalaj zwroty “in” i “out”.
3. w zabawie z elementami dramy przy nagraniu historyjki –Story 6- https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus (I love BOO, poziom A +, CD 2.05) – rodzicu, rozłóż przygotowane elementy (części ciała ) na podłodze, odtwórz nagranie, zatrzymuj we właściwych momentach i zachęcaj dziecko do podnoszenia właściwych elementów, których nazwy usłyszą w nagraniu. – Now, the arms… ( the head/thy body/the knees/ the feet)- up! lub
Przykryj dziecko chustą ,odtwórz nagranie, zatrzymuj we właściwych momentach izachęcaj dziecko do wystawienia spod chusty właściwej części ciała, których nazwy usłyszą w nagraniu. – Now, show me your arms… ( head/ body/ knees/ feet)!
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) obrazki, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak