Cel ogólny zajęć:
- Doskonalenie procesów uwagi i koncentracji
- Rozwijanie percepcji wzrokowej
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Cele szczegółowe zajęć:
- Dziecko wyszukuje różnice pomiędzy obrazkami
- Dziecko układa obrazek zgodnie z podanym kodem
- Dziecko doskonali sprawność manualną
Metody pracy:
Słowna, czynna, aktywizująca
Formy pracy:
indywidualna
Przebieg zajęć
Środki dydaktyczne: obrazki, kartka papieru, mazaki, kredki
Przebieg zajęć
1.Wyszukiwanie różnic na obrazkach. Dziecko otrzymuje z pozoru dwa identyczne obrazki. Zadaniem dziecka jest odszukanie różnic między obrazkami.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/dzieciakinadywanie.blogspot.com_-1024x724.png)
2.Zabawa pamięciowa ,,Brakujący obrazek”. Zadaniem dziecka jest wskazanie, który element puzzla pasuje do obrazka
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/ukladanka-logiczna.jpg)
3.Gimnastyka mózgu ,,Leniwe ósemki” Kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na kartce -mazakiem lub kredką). Ćwiczenie aktywizujące prawą i lewą półkulę mózgową
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/ósemka-1024x724.jpg)
4. Zabawa manualna ,,Dorysuj”. Zadaniem dziecka jest dorysowanie kotkowi oczu, buzi, nosa i wąsów i pokolorowanie obrazka.
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/kotek.jpg)
5.Zabawa ,,Dorysuj brakujące elementy”. Zadaniem dziecka jest narysować po śladzie statek i dorysować brakujące elementy
![](http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/statek.jpg)
Ewelina Narwojsz