Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 29.04.2020 (środa)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj proponuję kolejne zabawy ze zwierzętami. Dzisiaj tez obchodzimy też Światowy Dzień Lekarzy Weterynarii. Lekarzy, którzy leczą pieski kotki oraz pomagają innym zwierzętom tym małym i dużym. Zapraszam do oglądnięcia filmów i zaśpiewania piosenki z tej okazji – linki poniżej –
https://youtu.be/ad0RSBm2N6I Weterynarz Fred Wolny dzień
https://youtu.be/7I4gw454ENk Słoń Benjamin – Benjamin weterynarzem po polsku
https://youtu.be/OjkSSZDtTGw Baby Goes to the Vet | Kids Videos by Little Angel
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
5-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt podczas słuchania i odgrywania piosenki tematycznej Animals Talk! –
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.12)
– słuchają historyjki Story Time! 7
link –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.14)
— utrwalają nazwy zwierząt i czynności w zabawie muzyczno-ruchowej Story 7 Action Song
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.15)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
bunny (króliczek), duck (kaczka), cat (kot), pig (świnia), dog (pies), tail (ogon), clean (czysty), dirty (brudny), feet (stopy), wash (myć), climb (wspinać się), swim (pływać), hop (skakać), roll (turlać się), numbers 1-6 (liczby 1-6)
Animals Talk!
Bunny, bunny, bunny (przyłóż dłonie (“uszy”) do głowy
How are you? (zwróć się do dziecka rozkładając ręce)
Hop, hop, hop. (skacz trzy razy udając królika)
Fine, thank you! (wystaw kciuki do góry)
Duck, duck, duck. (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)
How are you?
Quack, quack, quack. (zegnij nogi w kolanach i kołysz się na boki)
Fine, thank you!
Cat, cat, cat. (myj policzek wierzchem dłoni)
How are you?
Meaow, meaow, meaow. (myj policzek wierzchem dłoni)
Fine, thank you!
Pig, pig, pig. (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)
How are you?
Oink, oink, oink, (zrób ryjek, naciśnij nos palcem wskazującym unosząc go do góry)
Fine, thank you!
Dog, dog, dog. (naśladuj psi gest “proszenia”)
How are you?
Woof, woof, woof. (naśladuj psi gest “proszenia”)
Fine, thank you!
Story 7 Action Song
Boo oh, Boo, where are you ?
Meaow … (rozłóż ręce w geście „nie wiem”)
Climb, climb, climb!
Climb, climb, climb!
Climb – with – me! (udawaj kotka wspinającego sie po na drzewa)
Hop…
Hop, hop, hop!
Hop, hop, hop!
Hop – with – me! (skacz udając króliczka)
Quack…
Swim, swim, swim!
Swim, swim, swim!
Swim – with – me! (ugnij nogi w kolanach I udawaj pływajacą kaczkę)
Oink,
Roll, roll, roll!
Roll, roll, roll!
Roll– with – me! (turlaj się po podłodze)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (domestic animals) – link – https://www.anglomaniacy.pl/domwsticAnimalsDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/domwsticAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 43-47 (zwierzęta) – poziom B
– flipbook – mini karty obrazkowe 23-27 (zwierzęta) – poziom B
– piosenki uzupełniające tematykę (wersje DVD) –
https://youtu.be/zXEq-QO3xTg i https://youtu.be/MXxFQJsBVQM
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Animals’ Talk (CD 2.12) – rodzicu, odtwórz nagranie, powtórz z dzieckiem słownictwo, słuchajcie i wykonujcie gesty/ruchy znane z piosenki
2. historyjka Story Time! 7 (CD 2.14)– rodzicu, odtwórz ponownie nagranie, przypomnij dziecku historyjkę, wskazuj właściwe ilustracje, podążając za treścią historyjki. Powtórz z dzieckiem kluczowe słownictwo. Korzystaj z kart pracy nr 38-39 –flipbook – karta pracy nr 38-39 – poziom B –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf (możliwość wydruku)
3.zabawa muzyczno-ruchowa Story 7 Action Song (CD 2.15) – rodzicu odtwórz nagranie, zachęć dziecko do odgrywania treści piosenki biorąc w niej udział
4.zabawa językowo-ruchowa Guess what? – rodzicu odgrywaj pantomimę naśladując jedno ze zwierząt – pytaj – What is it? A duck (a cat / a pig / a bunny) ?, kiedy dziecko odgadnie pochwal – Perfect!. Następnie zamieńcie się rolami itd. do czasu zakończenia naśladowania wszystkich zwierząt.- pytaj dziecka po każdej zmianie – What are you? – zgaduj – oczekuj potwierdzenia przez dziecko
5. zabawa ruchowa A card board game – rodzicu, w tej zabawie skorzystaj z kart obrazkowych, ułóż karty obrazkowe, z którymi do tej pory pracowałeś na podłodze w „węża” – zaznacz „Start” i „Finish”, przygotuj pionki dla każdego uczestnika zabawy, zapraszaj ich do rzucania kostką z oczkami/ kostka do planszówek i zrobienia po kartach tyle „kroków” pionkami ile oczek wypadło na kostce – Throw the die,please. How many? Yes, np… four . Go four spaces. Let’s count, everybody! One…, two…, three…four! Look at the card. What is it? Yes, a duck! Zadaniem dziecka/uczestników jest nazwać kartę, na której postawiło pionek. Jeżeli nie pamięta nazwy cofa się o jedno pole – Go back one space! Itd.. Zwycięzcą w grze zostaje osoba, która jako pierwsza dotrze do mety.
6. zabawa z kartą pracy nr 40 – rodzicu, zwróć uwagę dziecka na ilustrację, dziecko identyfikuje i nazywa czynności wykonywane przez zwierzęta, a następnie łączy zwierzęta z postaciami wykonującymi te same czynności – Look! A pig? Roll, roll, roll! Itd –
-flipbook – karta pracy nr 40 – poziom B –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf (możliwość wydruku)
6-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Wild Flash!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.08/2.09)
– utrwalają nazwy zwierząt ,części ciała i liczb w zabawie muzyczno-ruchowej Who Am I?
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.10/2.11)
– utrwalają nazwy zwierząt i czynności w zabawie muzyczno-ruchowej Animal statues przy
nagraniu Music Fun –link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 1.09)
– słuchają historyjki Story Time! Story 7
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus
(I love BOO, poziom B+, CD 2.12)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu
– utrwalają nazwy liczb, kolorów i opis części ciała
Kluczowe słownictwo:
lion (lew), parrot (papuga), monkey (małpa), kangaroo (kangur),eyes (oczy), teeth (zęby), wings (skrzydła), tail (ogon), arms (ręce), feet (stopy),big duży), short krótki), long (długi) , I’ve got…( Mam…), Who am I? (Kim jestem?), That’s me! (To ja!), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;, colours (kolory) – yellow, brown, red, blue,
The Wild Flash!
A parrot, parrot! Pa-pa-pa-pa-parrot!
(machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż właściwą kartę)
A parrot and a lion!
(machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, pokaż zęby (wyszczerz je) i ryknij)
A lion, lion! Li-li-li-li-lion!
(wyszczerz zęby i ryknij, wskaż właściwą kartę)
A lion and a monkey!
(wyszczerz zęby i ryknij, drap się po głowie i podskakuj)
A monkey, monkey! Mo-mo-mo-mo-monkey!
(drap się po głowie i podskakuj, wskaż właściwą kartę)
A monkey and a kangaroo!
(drap się po głowie i podskakuj, skacz do przodu, potem do tyłu)
A kangaroo, kangaroo! Ka-ka-ka-ka-kangaroo!
(skacz w dal, wskaż właściwą kartę)
A kangaroo and a parrot!
(skacz do przodu i do tyłu, machaj rękami jak skrzydłami )
Who Am I?
I’ve got two wings! Big, big wings! (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A parrot? A parrot! … That’s me! (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż siebie)
I’ve got a tail! A long,long tail! (machaj ręką za plecami, jak ogonem)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A monkey? A monkey!… That’s me! (drap się po głowie, wskaż siebie)
I’ve got two arms! Short, short arms! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A kangaroo? A kangaroo!… That’s me! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach, wskaż siebie)
I’ve got big eyes and teeth! Big, big teeth! (otwórz szeroko oczy, wyszczerz zęby)
Who am I, can you see?
Who am I? One.. two…three… (rozłóż ręce w geście zapytania)
A Lion? A lion! !… That’s me! (zrób groźną minę i wskaż na siebie)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (wild animals) – link https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm lub link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – poziom B+
– piosenka uzupełniająca tematykę (wersje DVD) – https://youtu.be/OwRmivbNgQk
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno-ruchowa The Wild Flash! (CD 2.08/2.09) – rodzicu, odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy dzikich zwierząt – a lion (a parrot / a monkey / a kangaroo )! , zachęcaj dziecko do obrazowania treści ruchem
2.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Who Am I? (CD 2.10/2.11) – rodzicu, odtwórz nagranie , przypomnij dziecku nazwy dzikich zwierząt, obrazuj treść ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania zwierząt
3.zabawa muzyczno-ruchowa Animal statues przy nagraniu Music Fun ( CD 1.09)– rodzicu, odtwórz nagranie, zachęć dziecko do poruszania się w rytm muzyki, obrazowania ruchem sposób poruszania się zwierząt, których nazwy usłyszy – powiedz Fly, fly, fly like a parrot (scratch your head like a monkey/ run , run, run like a lion). Niespodziewanie zatrzymaj nagranie, wówczas zadaniem dziecka jest stanąć nieruchomo w pozie, jaką przyjęły przed zatrzymaniem nagrania – zapytaj – What are you? – dziecko odpowiada np. I’m a kangaroo itd. – powtarzaj zabawę.
4. historyjka Story 7 (CD 2.12)– rodzicu, odtwórz nagranie, po 3 scence zatrzymaj nagranie i zachęć dziecko, by odgadło, nazwy ukrytych na ilustracji zwierząt – Who’s got two big teeth (two big wings/ two big eyes/ a long tail/ two short arms) ? Yes, a lion (a parrot /a monkey / a kangaroo)! Listen and check if you are right! Odtwórz nagranie ponownie i zachęcaj do angażowania się w fabułę historyjki, wykonywania czynności i wskazywania części ciała , których nazwy usłyszą oraz udawania zwierząt, o których mowa.
Po wysłuchaniu historyjki dziecko liczy ile części ciała każdego rodzaju znajduje się na ilustracjach i wpisuje właściwe liczy w odpowiednie okienka – Look, listen and point. How many monkeys tails (parrot wings/ kangaroo arms/ kangaroo feet) are there in the pictures? Let’s count! Ok., now write the numbers here, like this!
Korzystaj z kart pracy nr 38-39 –-flipbook – karta pracy nr 38-39 – poziom B –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf (możliwość wydruku)
5.zabawa twórcza Draw your favourite animal! – dziecko rysuje swoje ulubione zwierzę, po skończonej pracy, nie patrz na rysunek i zadawaj dziecku pytania zamknięte – Is it big? Has it got two big teeth (two big wings/ two big eyes/ a long tail/ two short arms) ? Is it yellow (brown / red / blue)? – dziecko odpowiada – Yes/No – zgadnij , co narysowało
Zabawę można powtórzyć – dziecko i rodzic/ rodzice/rodzeństwo rysują ulubione zwierzę, tak aby nie było widoczne dla „przeciwnika”, po skończonej zabawie każdy opisuje swoje zwierzę – It is big. It has got two big teeth (two big wings/ two big eyes/ a long tail/ two short arms) ? It is yellow (brown / red / blue) itd. i pyta What is it? – pozostały uczestnik/uczestnicy zabawy odgaduje/ -ją.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe (duże i małe) poziomy B i B+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) słowniczki obrazkowe – strona – https://www.anglomaniacy.pl
4)) ilustracje, piosenki, filmy – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak