Witam Was, „Liski” 🙂
Spójrzcie na okno, jaką mamy dziś pogodę? Wymieńcie rodzicom wszystkie zjawiska atmosferyczne, jakie dostrzegacie.
1. Kochani, w miniony weekend, przez 3 dni obchodziliśmy różne święta narodowe, każdego dnia inne.
Kto z Was pamięta, jakie święto było 1. maja, w piątek?
W miniony piątek, 1. maja, było Święto Pracy. Przed laty święto to było obchodzone bardzo uroczyście, odbywały się pochody głównymi ulicami miast, a dzisiaj obchodzone jest skromniej, bez pochodów.
Jakie święto obchodziliśmy w sobotę, 2. maja?
W minioną sobotę świętowaliśmy Dzień Flagi. Tego dnia wywieszamy naszą flagę narodową.
A jakie święto obchodziliśmy w niedzielę, 3. maja?
W minioną niedzielę, 3. maja obchodziliśmy 229. rocznicę uchwalenia konstytucji – to bardzo ważny dokument dla Polaków.
Wszystkie te majowe święta narodowe są bardzo ważne dla każdego Polaka 🙂
2. Każdy Polak zna symbole narodowe swojego kraju 😉
Czy pamiętacie je? Wymieńcie je swoim rodzicom.
Obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
Teraz na pewno każdy z Was będzie znał odpowiedzi na pytania:
– Jak miał na imię jeden z braci, który ujrzał pięknego białego orła? Pamiętacie imiona pozostałych braci?
– Jak nazywała się pierwsza stolica Polski?
– Jak wygląda godło Polski? Co jest na środku tarczy? A jaki kolor ma tarcza?
– Jak wygląda flaga Polski? Jakie ma barwy? Gdzie jest kolor biały? Gdzie jest kolor czerwony?
– Jaki tytuł ma hymn narodowy? Kiedy jest odtwarzany? Zaśpiewajcie go.
https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo
Zapamiętajcie – flagę zawsze szanujemy, nigdy jej nie niszczymy, przy śpiewanym hymnie zawsze zachowujemy powagę.
3. Dziś mamy wtorek, a więc czas poznać kolejną literkę 😉
Czy wszyscy wiedzą co to jest „żuk”?
Żuki to owady – spotkać je możemy w lasach, są owadami pożytecznymi, gdyż nawożą glebę oraz zwiększają jej przewiewność i przesiąkliwość.
Są też żuki – samochody dostawcze – produkowane przed laty w Polsce, w Lublinie. Jeszcze dziś można je spotkać jeżdżące po polskich drogach 😉
4. Analiza i synteza słuchowa słowa “żuk”.
Podzielcie słowo “żuk” na sylaby. (żuk)
Ile jest sylab w tym słowie?
Podzielcie słowo “żuk” na głoski. (ż-u-k)
Ile jest głosek w tym słowie?
Co słyszycie na początku słowa “żuk”?
Powiedzcie teraz rodzicom kilka przykładów słów, które rozpoczynają się głoską ż… A teraz kilka przykładów z głoską ż na końcu słowa… Teraz powiedzcie kilka przykładów z głoską ż w środku słowa.
Wymówcie głoskę ż krótko…, a teraz długo… Jaką jeszcze głoskę było słychać dodatkowo, gdy wybrzmiewaliście głoskę ż długo? (y)
Czy głoska ż jest spółgłoską, czy samogłoską? (spółgłoską)
Jakim kolorem będziemy ją oznaczać? (niebieskim)
5. Poznanie zapisu graficznego głoski “ż”.
Poznajcie literę Ż, ż – dużą i małą, drukowaną i pisaną.
Oto litery Ż, ż drukowane.
Oto litery Ż, ż pisane.
Do jakich liter podobne są litery Ż, ż?
Zgadza się, litery Ż, ż podobne są do liter Z, z, tyle że mają dodatkowo… (kropki nad literami Z, z).
Litery Z, z już znacie 😉 Żeby napisać litery Ż, ż, piszecie najpierw litery Z, z, a potem dostawiacie kropki nad nimi – to jest ostatni ruch podczas kreślenia liter Ż, ż.
Napiszcie litery pisane palcem w powietrzu, po śladzie, przed ekranem monitora, nie dotykając go. A teraz napiszcie palcem na stoliku/ biurku.
6. Zabawa muzyczno-ruchowa.
Wstańcie i poskaczcie jak żabki przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
7. Praca w kartach pracy cz.4.
Otwórzcie książeczki na stronie 4. Przyjrzyjcie się obrazkowi. Wskażcie na obrazku to, co w swojej nazwie ma głoskę ż.
Przeczytajcie tekst znajdujący się pod obrazkiem.
Wykonajcie zadania na str. 5 – 7 zgodnie z poleceniami.
Piszcie litery pomału, dokładnie, utrzymując się w liniach.
Miłego dnia 🙂
Renata Hływa
Źródło:
youtube.com
google.com
W. Żaba – Żabińska, „Kolorowy start z plusem. Karty Pracy” cz.4, wyd. mac Edukacja