Dzień dobry w środę!
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Zadanie 1.
Zabawa Dokończ– rodzice czytają początek zdań, a dzieci je kończą.
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam w…przy ulicy…
Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w …przy ulicy…
Zadanie 2.
Rodzice przeczytajcie proszę dzieciom poniższe zdania. Jeśli dzieci potrafią, niech przeczytają je samodzielnie.
Następnie spróbujcie określić liczbę słów w poniższych zdaniach:
- Polska to moja ojczyzna.
- Jestem Polakiem.
- Moje godło to orzeł biały.
- Mieszkam w Głogowie.
- Stolicą Polski jest Warszawa.
W którym zdaniu znajduje się najwięcej słów?
Zadanie 3.
Stolicą Polski jest Warszawa. Nazwa miasta powstała z połączenia słów WARS i SAWA. Naszej stolicy broni Syrenka Warszawska…Kim ona była i dlaczego broni naszej stolicy, dowiecie się wysłuchując Legendy o Warszawskiej Syrence.
Legendę znajdziecie tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=WyvkcWx2sMs
Zadanie 4.
Teraz zapraszamy Was do zabawy przy piosence ,, Syrenka”
Podczas słuchania zwrotek możecie bujać się raz w lewą, raz w prawą stronę. Natomiast podczas refrenu możecie klaskać w dłonie… Obrazek, który będziecie widzieli podczas słuchania tej piosenki przedstawia pomnik Syrenki Warszawskiej.
Piosenka o ,, Syrence”
https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs
Na podstawie legendy i piosenki spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Kim była Syrenka?
Co postanowiła?
Gdzie możemy teraz spotkać Syrenkę?
Zadanie 5.
Ostatnio przypominaliśmy sobie dni tygodnia i nazwy miesięcy. Dziś chciałybyśmy Was kochane dzieciaczki zapytać, jaką mamy aktualnie porę roku? Czy potraficie wymienić nazwy wszystkich pór roku?
Nazwy pór roku to: wiosna, lato, jesień , zima …zgadza się!!!
Aktualnie mamy wiosnę. Dlatego chciałybyśmy Was zaprosić na wiosenny spacer po łące.
Rodziców prosimy o przeczytanie poniższego tekstu a Was, drogie dzieci o wykonanie czynności podanych w nawiasach. Do dzieła!
Jest pogoda, słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują rytmicznie klaszcząc w dłonie)
A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.
(dzieci ilustrują ruchem spadający z nieba deszcz)
I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)
Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)
Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki)
Jest pogoda słonko świeci żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.
(dzieci naśladują skoki żabki)
Do odpoczynku zachęciła i piosenkę szybko wymyśliła.
Zadanie 6.
Dla chętnych oferujemy karty pracy z naszej książki ,, Kolorowy start z plusem cz. 4″
karta pracy str. 34
karta pracy str. 36
To już koniec dzisiejszych zajęć! Zapraszamy na jutro! Życzymy Wam przyjemnego dnia!!! Ściskamy mocno:)
Nauczycielki grupy.
Źródło: www.mac.pl www.youtube.com