Motoryka duża.

Cel ogólny zajęć:

  • Kształtowanie sprawności ruchowej całego ciała

Cele szczegółowe zajęć:

  • Dziecko wykonuje ćwiczenia wspomagające rozwój  motoryki dużej

Metody pracy:

  • wspierające i stymulujące rozwój dziecka,

Formy pracy:

indywidualna 

Przebieg zajęć:

  1. Rodzic układa dziecku tor przeszkód z materiału dostępnego w domu np. poduszki, klocki, pudełka itp. Dziecko chodzi  po drodze równej i z przeszkodami (tory przeszkód).
  2. Dziecko podskakuje obunóż i na jednej nodze,
  3. Dziecko czołga się, chodzi na czworakach (zabawy naśladowcze),
  4.  Zagadki pantomimiczne naśladujące codzienne czynności
    lub zawody (np. jazda rowerem, samochodem, mycie się, „zgadnij, jaki to zawód”
    np. kierowca, malarz, fryzjer, itp.);
  5. Dziecko wykonuje ćwiczenia równoważne – chodzenie po wyznaczonej  ścieżce.
  6. Dziecko wykonuje ćwiczenie płynności ruchów: naśladowanie lotu ptaków.
  7. Dziecko ćwiczy podrzucanie, łapanie, piłki,
  8. Dziecko wykonuje ćwiczenia: chodzenie na palcach, piętach, zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stopy;
  9. Dziecko wykonuje ćwiczenie: próbuje chodzić tyłem;

Ewelina Narwojsz