Cel ogólny zajęć:
- Kształtowanie sprawności ruchowej całego ciała
Cele szczegółowe zajęć:
- Dziecko wykonuje ćwiczenia wspomagające rozwój motoryki dużej
Metody pracy:
- wspierające i stymulujące rozwój dziecka,
Formy pracy:
indywidualna
Przebieg zajęć:
- Rodzic układa dziecku tor przeszkód z materiału dostępnego w domu np. poduszki, klocki, pudełka itp. Dziecko chodzi po drodze równej i z przeszkodami (tory przeszkód).
- Dziecko podskakuje obunóż i na jednej nodze,
- Dziecko czołga się, chodzi na czworakach (zabawy naśladowcze),
- Zagadki pantomimiczne naśladujące
codzienne czynności
lub zawody (np. jazda rowerem, samochodem, mycie się, „zgadnij, jaki to zawód”
np. kierowca, malarz, fryzjer, itp.); - Dziecko wykonuje ćwiczenia równoważne – chodzenie po wyznaczonej ścieżce.
- Dziecko wykonuje ćwiczenie płynności ruchów: naśladowanie lotu ptaków.
- Dziecko ćwiczy podrzucanie, łapanie, piłki,
- Dziecko wykonuje ćwiczenia: chodzenie na palcach, piętach, zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stopy;
- Dziecko wykonuje ćwiczenie: próbuje chodzić tyłem;
Ewelina Narwojsz