Ja pokazuję – Ty wykonujesz to zabawa polegająca na uczeniu się zestawu nowych reguł reagowania na bodźce

Cele:

  • Reagowanie i stosowanie się do poleceń.
  • Koncentrowanie uwagi.
  • Samokontrola.

Środki dydaktyczne:

  • Kilka kart z tali kart do gry o dużych rozmiarach, otwarta przestrzeń pozwalająca dzieciom na swobodne poruszanie się, w której mogą z łatwością widzieć karty do gry umieszczone we frontowej części sali.

Metody:

  • instrukcja słowna, pokaz.

 „Dziecko uczy się reguł zachowania, które korespondują z przedstawieniem czynności przez rodzica. Kiedy jest pokazywana jest konkretna czynność, dziecko ma pokazać to co rodzic.

Przebieg zajęcia

  1. Rodzic tłumaczy dziecku, że zagrają w grę pod tytułem ,,Ja pokazuję – Ty- wykonujesz”, która wymaga koncentracji uwagi i stosowania się do poleceń.
  2. Rodzic mówi dziecku, że gra polega na zachowywaniu się na różne sposoby, które są pokazywane przez rodzica.
  3. Rodzic pokazuje różne czynności, na przykład: A – połóż ręce na głowie, B- Zrób pajacyka, C- Dotknij swoich stóp, D- Usiądź, E- Obróć się.
  4. Zabawa grafomotoryczna – po śladzie

Zadaniem dziecka jest narysowanie po śladzie helikopter.

Zadaniem dziecka jest narysowanie po śladzie słoneczko i pokolorowanie go według wzoru.

Ewelina Narwojsz