Cele:
- Reagowanie i stosowanie się do poleceń.
- Koncentrowanie uwagi.
- Samokontrola.
Środki dydaktyczne:
- Kilka kart z tali kart do gry o dużych rozmiarach, otwarta przestrzeń pozwalająca dzieciom na swobodne poruszanie się, w której mogą z łatwością widzieć karty do gry umieszczone we frontowej części sali.
Metody:
- instrukcja słowna, pokaz.
„Dziecko uczy się reguł zachowania, które korespondują z przedstawieniem czynności przez rodzica. Kiedy jest pokazywana jest konkretna czynność, dziecko ma pokazać to co rodzic.
Przebieg zajęcia
- Rodzic tłumaczy dziecku, że zagrają w grę pod tytułem ,,Ja pokazuję – Ty- wykonujesz”, która wymaga koncentracji uwagi i stosowania się do poleceń.
- Rodzic mówi dziecku, że gra polega na zachowywaniu się na różne sposoby, które są pokazywane przez rodzica.
- Rodzic pokazuje różne czynności, na przykład: A – połóż ręce na głowie, B- Zrób pajacyka, C- Dotknij swoich stóp, D- Usiądź, E- Obróć się.
- Zabawa grafomotoryczna – po śladzie
Zadaniem dziecka jest narysowanie po śladzie helikopter.
Zadaniem dziecka jest narysowanie po śladzie słoneczko i pokolorowanie go według wzoru.
Ewelina Narwojsz